Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2011-02-17 20:28:45 följande:
    Jag skriver nästan alltid från mobban Happiness. Oftast via appen, som inte är vidare bra, men ibland från deras vanliga hemsida och då går det superlångsamt. Men... För att svara på din fråga, jag har inte ändrat några inställningar...
    Jag går in som vanligt i tråden, klickar på "svara i tråden" då kommer en ny sida på mobilen där jag ska skriva. Klickar sen på klar. Det som då syns i svara i tråden rutan är fullständigt oläsligt. Bokstäver huller om buller.

Vad är det för skillnad på appen och deras vanliga sida? Vart hittar jag den?
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 20:42:47 följande:
    Happi: jag ska kolla med läkaren på måndag om magen, råkade köra in magen i ett bord när vi var ute och käkade förra veckan, märkte det när vi skulle gå och hade värsta jacket där då. Inte så kul, men ner till där har jag allt känsel, bara på huden det sitter.

Jag kör oxå nästan bara via appen, ibland funkar det bra, ibland hör den som den vill. Ibland via surfen men sällan, har inte heller ändrat några inställningar.
    Ajajaj...låter som det skulle gjort så fruktansvärt ont. kan det vara så att huden är så utspänd så receptorerna inte fungerar. Smärtan kan inte överföras från huden upp till huvudet...Spekulationer. Bra att du ska fråga.

Men vad är appen Småland?...kan inte sånt här.
  • Happiness

Har inte läst i tråden...Kom precis från BM

Nöffrorna för vecka 36+2:

SF-mått:36
    hb:138
    glukos:5,6
    blodtryck:105/70

Huvudet neråt, Fixerat....Yippeee!

Fosterljud: 136

Kurvan ligger exakt på översta strecket. Frågade min gamla BM vad hon uppskattar slutvikten till. 3600-3800 ca. Men hur kan det bara stämma jämförde med sonens och kurvorna ser identiska ut. Han vägde ju betydligt mer. Fattar inte varför de håller på och mäter magen på folk om det ändå kan diffa 1kg?

Nu ska jag läsa vad ni skrivit tjejer {#emotions_dlg.flower}

• Happiness
    Kajsa-lisa och Småland: Jag har en Nokia N-8! Några månader gammal. Vet inte om det säger er något. Hur laddar jag ner appen?
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-18 15:23:32 följande:
    Nu har jag varit på tillväxtultraljud, ny läkare då min ordinarie är på skidsemester. Den här kändes lite... forcerad, hade bråttom tyckte jag, och jag upplevde även att h*n  mätte lite slarvigt i jämförelse med vad jag är van vid, så jag vet inte hur väl det stämmer... Istället för att försöka få bebis att lägga sig optimalt för mätningen så sa h*n att "här är lite skuggor och sådär så det blir inte så exakt". Vilket väl inte är hela världen, men ändå lite störande. Jag tror h*n tog i för mkt, så bebis är enligt min uppfattning kanske lite mindre än vad h*n kom fram till.

Men lillan bedömdes iaf väga ca 2,9kg vilket var +13%.(!) Flödet var 0,89. Vad det nu betyder. För en månad sedan var det 1,3, och det enda jag vet är att siffran sjunker med tiden. Det här var tydligen helt normalt.

Nu väntar CTG fredag v 8 och torsdag v 9, sedan ny läkartid 8/3 för tillväxt och flödesultraljud, ctg och bedömning av livmodertappens mognad inför igångsättningen! Och förhoppningsvis blir det sedan bebis några dagar senare!
    Tråkigt med en ny läkare. Alla mäter ju så olika och är olika noggranna. Fast jag tycker ju att slarv inte ska får förekomma . Klart det är störande när han inte kunde vänta lite. Du kommer ju dit får att få ett exakt mått. Ingen gissningslek detta.

Ser ju ut som att din lilla inte blir så liten trots allt. Det med flödet är jag inte så insatt i, men ska fråga den 2 mars på TUL.t.

Vad spännande..den 8:e ska du dit. Tänk om du blir igångsatt den 10. Håller mina tummar för att tappen ska vara mogen.
  • Happiness
    Marlyn: Mitt MF kom så tidigt så det blev aldrig någon klump, utan mer pytteblodklumpar ungefär som vid en vanlig mens. MA:t hade jag ju i v. 15 så det blir ju för sent.

Hoppas att din lille stannar kvar. *KRAMAR TILL DIG*Hjärta

2barnsmamma: Det låter ju som du har någon förmåga av något slag. Typ synsk eller vad ska man säga? Den gåvan får du ta vara på . Då kanske jag kan fråga dig om hur stor Sofia blir?

Jag har också varit med m en äcklig sak. Inte med spöken och sånt utan med änglavakt. När sonen var liten och kröp var vi på lekplatsen. Jag stod och pratade med en mamma. Sonen hade krypit jätte fort utan jag sett det. I ögonvrån såg jag (glömmer aldrig den bilden, den sitter etsad på hjärnan). Hur han snabbt närmar sig en flicka på en stor däckgunga. Flickans gunga var som allra högst upp i vädret och sonen var precis under. Däcket träffade min son med full kraft rakt i huvudet så han flög bakåt.

Jag fick panik..skrek och rusade fram. Åkte med honom direkt till VC. Läkaren var stenlugn. Han sa att han hade 4 pojkar och alla hade skadat sig under årens lopp. Ett barns hjärna tål mycket mer tryck än en vuxens och det var ingen fara. Men jag var i chock en vecka efter. Mår fortfarande illa av tanken. Ja man känner u sig som den sämsta mamman på jorden.

*KRAM*Hjärta
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-18 21:19:11 följande:
    FörvånadGud gumman du SKA aldrig klandra dig du vet att barn är snabba som 17 och springer och går ass snabbt.
    Ängla vakt JA gud ja han klardae sig.
    Det finns nog en del som gör sig riktigt illa.
    Du har en Ängel du kanske inte vet om som skyddar dig och din familje och du ska aldrig känna att du är en dålig mamma UTAN du är en jätte bra och en mamma som dina barn kommer känna sig otroligt trygga med.

Kan inte så så gumman men kan bara se vissa andrar som vill visa sig och andras som vill skrämma skitet av mig.
    Sen finns det goda andar som finns hos mig och min familje.
    Men om jag kan gissa mig fram så säger jag att hon blir iaf över 4000g men under 4200g du kommer få en snabb förlossning och du kommer åka in när vattnet gått inne i köket och du kommer att vara öppen 4 cm när du är inne på bb
    VAD DU ÄR GULLIG{#emotions_dlg.flower} 2barn....jag blir alldeles tårögd av dina uppmuntrande ord. Du har hjärtat på det rätta stället tjejen. Håll fast vid det och ändra inte på det. Märks att du är duktig på att lyssna på andramänniskor och förstå dem. Det är liksom inget problem för dig. Du har lätt för att "se" andra. Det är säkert jobbigt för dig ibland också att du tar in allt du ser och hör...men du använder ju dig av din begåvning genom att hjälpa andra.

Det tycker jag är så himla strongt. Du är en rikigt go tjejHjärta Är det inte så att du jobbar med människor annars också? Typ något vårdande yrke. Många säger ju att det kan vara slitsamt att stötta ch hjälpa andra hela tiden, men jag tror du är SUVERÄN på det. *LÖRDAGS KRAM TILL DIG*
  • Happiness

Jag och mannen har haft så mysigt idag. Har varit barnlediga hela dagen....Vet ni vad vi gjorde?

Vi fixade om vardagsrummet till en fotostudio med lampor och grejer. Så nu har vi tagit 200 gravidbilder. Mysigt och galet! Jag hade mejkat upp mig ordentligt och var naken...ja ni vet typ Demi Moore stuket. Satte kameran på självutlösning och så tog jag och mannen ihop. Så roligt! Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att ha "missat" ta gravid-bilder.

Tänkte photoshoppa dem lite och förstora till någon tavla. En bild var ju så himla rolig.. Kortet togs framifrån, jag håller händerna under magen, mannen håller om mina bröst, han kollar in i kameran och jag pussar han på kinden i profil.

Hojtar när de är fixade och ligger i galleriet....{#emotions_dlg.flower}

• Happiness
    Muffe skrev 2011-02-19 18:13:06 följande:
    Happi, skynda dig med bilderna,jag vill se :)
    Haha det vet jag inte så säkert om du vill. Min man är typ jätte smal och fin. Du vet så därdeffad....och sen kommer "lilla" jag...vad ska vi säga? En badboll modell gigant

Ska fixa och trixa lite så ropar jag...vet inte om det blir före eller efter Melodifestivalen. På tal om amning. Jag hade amningskopp i hårdplast som samlade upp mjölken som kom från det andra bröstet. Ett litet tips...

Älskar mfesten Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma