Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Mumin går bort för mig med...Pingu till pojke gulligt. Barapappa skulle vara fint till både pojke och flicka. Vorde det inte för att precis ALLT till Sofia är HEllo Kitty så hade jag nog valt Barbapappa. Fina starka färger.

Men Tummen och Laban känns tråkigt även om jag vet att de cirkulerar precis överallt just nu....men hellre det är Nalle Puh som fanns överallt för några år sen.

• Happiness

Sitter och filar på barnledigheten. FK har ju en bra planerare på sin hemsida. Hur ska ni göra med föräldradagar? Hur många ska ni ta ut? Detta är verkligen en djungel utan dess like. Hade glömt hur det var...

Jag är en sån där rikigt hemma-mamma. Så jag vill vara hemma så länge det bra går..men så märker jag att dagarna bara rinner iväg. Tar jag ut 5 dagar kan jag vara hemma till 2012-07. Alldeles för kort tid...då är ju bara Sofia 1 år och 3 månader när hon ska börja på dagis. Det tycker jag är för lite

Färnevik....Kan vi inte öppna något kollektiv eller gemsam passning? Haha

Tar jag ut 4 dagar i veckan ja då blir datumet 2012-10-10. Lite bättre. 1 år och 7 månader. Ja vi får helt enkelt försöka hanka oss fram med 4 dagar. vatten och bröd, inga nya kläder...ja leva snålt helt enkelt. Hoppas hoppas det går...vi kan ju alla glädja oss till ett extra barnbidrag.

• Happiness
    färnik skrev 2011-02-23 12:53:39 följande:
    Men nu blir jag faktiskt liiite besviken på dig Happi! Flört vaddå "gulligt till pojke", så kan man väl inte säga?!  Är ngt gulligt är det väl gulligt, oavsett vem som ska ha det...? *jämställdhetspolis*
    Haha jag satt faktiskt och väntade på dig....nä jag skulle aldrig köpa Hello Kitty om jag visste att det var en pojke. Det blir ju lite föööööör gulligt. Haha!
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 12:51:56 följande:
    EGO men jävligt LYCKLIG och GLAD
    Ögonblick Hjärta kl 12.25 vände Elias från rygg till sida till magen
    Fram med kamera och dagbok tjejen. Grattis till dig lille Elias!
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-23 12:45:54 följande:
    Tjoho, snart snart snart!!! 28 dagar visar min räknare, men det bör vara typ 15... iaf under 20, för min del. Shit, jag börjar nästan (bara nästan) känna att jag borde förbereda ngt nu. Har ju inte ens en bilstol... Eller jo, men den är i Göteborg, och det är inte jag! Oskyldig Orkar jag åka dit och hämta tro. Kanske borde jag... Och kanske köpa ett paket blöjor iaf?

Ang mjölk, så finns här inga tecken på ngt sådant. Med första barnet kunde jag klämma fram några droppar redan i v 20, och vid den här tiden rann det när jag tex duschade. (ändå hade jag inte tillräckligt med mjölk sedan, trots helt fri amning, 15-20h/dygn, och oxytocin-nässpray). Den här gången: inget. Kan inte klämma fram minsta droppe och brösten är helt mjuka och slappa. Oskyldig Undrar nästan om det inte tänker komma ngn mjölk alls den här gången?
    Du är ju iskall...ingen spjälsäng (ännu) hur har du gjort med tösenskläder. Ligger de klara...Jag tycker det är häftigt att du kan vara cool så länge. Själv har jag sån rampfeber så naglarna är nerbitna....Hugaliga! Haha Ett paket blöjor...Ja iof what the heck....det finns ju på sjukhuset. Din cfoolness får gärna smitta av på mig...En annan sitter ju med feber här borta.

Gick det bra till slut med amningen förra gången? Hur gör du denna? Många hoppar ju direkt på flaska av olika skäl. Själv upplevde jag det som mycket praktiskt...att slänga fram tuttarna i tid och och otid. min favorit var exklusiva cafén på Linnégatan där det stod barnvagn ej tillåtet i lokalen. Haha!
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 13:02:46 följande:
    Tack gumman ja åååh tänk jag gråter hahahaha
    Undra om ändå inte du och jag har lättast till tårarna i den här tråden. Haha . Vi gråter för typ allt. Min son sa till mig häromdagen ( han är lite lillgammal) -" Mamma varför är du så känslig?"

Född sån
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 13:05:29 följande:
    Happi:
    Ebba var 1 år när hon började dagis
    Amadeus var 9 månader när han började dagis
    Elias blir 1 år 8 dec och han ska då börja dagmamman men jag sa NEJ han får börja i Januari istället men igentligen vill jag vara hemma ett tag till hmm får se ska prata med mannen min innan.
    Vet ju att de startar tidigare i Danmark..eller började Amadeus i Sverige kanske? Danskarna har en helt annan syn på detta. Min Danska chef var hemma i 6 månader, sen var det inskolningsdax...

hur kändes det för dig att de började vid den åldern? Gick det bra? Jag lider ju av en grym separationsångest så jag vette katten......
  • Happiness
    telgebo skrev 2011-02-23 13:01:17 följande:
    Sedan kanske det är lättare att få förskoleplats i augusti 2012 vid terminstart än i oktober, bara en tanke.

Jag hoppas kunna vara hemma men blir nog så himla tvungen att ta ut full föräldrapenning för att kunna överleva ekonomiskt. Men vi får se hur det blir, har inte kommit så långt än i min graviditet så allt sånt som ekonomisk planering, inköp osv ligger för mig flera månader fram för min del.
    Ja där har du en tanke...vet ju att det är väldigt svårt att få plats. Då kanske man t o m får chansen att komma med några egna förslag.  I vår kommun finns det llte allt möjligt att välja på och det är ju bra.

Montessori, Waldorf; kommunal, utedagis, kyrkans dagis en blandad kompott. man får ta det som passar en bäst helt enkelt. Waldorf tror jag inte så mycket på...de har fått mycket kritik i tidningarna här nere. Utemontessori skulle passa oss bra. Eller så blir det ett valigt kommunalt. Det måste ju vara praktiskt för föräldrarna också. man kan ju inte köra 50 mil varje dag för att lämna barn.
  • Happiness
    Muffe skrev 2011-02-23 13:32:23 följande:
    Här blir det tvärtom, blir det en tjej kommer hon säkert bara ha rosa

Men labans skydd är väl lite pluttenuttiga, tycker ni inte det? Eller ja, det jag har sett är iofs helt vitt med text och söta nallar.. inget mer. Finns det mer färgglada?
    Yes du och jag är ROSA- freaks. Härligt!!!!{#emotions_dlg.flower} Älskar den rosa färgen. Har alltid gjort. Men det är nog för att den faktiskt inte fanns när jag var liten. Till flickor fanns det bara rött och orange (urk)...så nu ska vi ta igen för fulla muggar.
  • Happiness
    Dag och natt skrev 2011-02-23 14:37:03 följande:
    Fina odd! Då såg jag dig i trailern, äntligen är det snart dags att få se serien, som vi har väntat på nyfiket! Tycker det är så himla modigt gjort av dig! Glad 

Vad jag saknar er! Jag skriver mest i en ängeltråd nu men läser ibland vad ni skriver. Hoppas ni mår bra allihopa. Själv har jag åkt på influensa två gånger på mindre än tre veckor varav den senaste var rejält jobbig med hög feber. Men nu är jag på bättringsvägen. Tyvärr hade jag nog ÄL någon av dagarna när jag hade 40 grader så det var inte direkt läge att ha sex just då. Men jag lovar att jag kommer skrika högt av glädje så ni hör det på långa vägar nästa gång jag blir gravid!

Har jag förresten skrivit något till er om att vi fått svar från obduktionen för några veckor sen? Wilma hade näringsbrist, dvs svälte - varför vet vi ännu inte, moderkakan har inte analyserats ännu och vävnadsprover från organen är inte klara. Hon var ju jätteliten... vägde ca 183 gram och när jag sökte på nätet så borde hon i min vecka åtminstone ha vägt 600 gram har jag för mig. Hjärtats högra förmak var dessutom kraftigt förstorat. Läkaren sa att hon hade en annalkande hjärtsvikt och han trodde inte att hon skulle ha överlevt 40 veckor i magen. Kändes skönt att höra ändå, med detta besked så kändes det som rätt beslut vi tog. Men de hittade inga fel på njurarna, inte heller matstrupen som de först trott... Sen hittade de lite skönsmässiga missbildningar, hudveck, linjer osv. Så det var helt enkelt inte tid för mammas lilla hjärta den här gången. Hjärta

Nu blev jag så himla trött så nu måste jag gå och vila lite! Sköt om er alla söthjärtan! KRAM!

Skickar kärlek till dig! Vi kommer alla skrika av glädje när vi får se dig i tråden gravid igen. KRAM!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma