Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Härligt!!!! Sugar...detta fixar du no-time. Skönt att det såg bra ut. Kram!

• Happiness
    Pancakes skrev 2011-02-25 13:55:01 följande:
    Haha, är jag det? Jag som precis skulle fråga dig var man köper BOOB-tröjor :)

Jag gillar som sagt Mamalicious och www.proud.se. Den senare är ju lite dyr men fina saker. Båda har amningstoppar som känns lite roligare än HM men antar att man vill ha lite HM-slit-och-släng också? Amingsperioden är kanske inte den chicaste perioden i ens liv liksom..
    Jag har handlar från boobs egenhemsida www.boob.se. Annars har Åhlens. Tycker de har så fina grejer . Ska gå in och kolla på Proud. HM tycker jag är bra på barnkläder men dåliga på amning och mamma kläder. De har inte luckan som boob har utan omlotten och den har jag hört ska vara krångligare att amma med då den ena bröste kläms ihop. Gillar bättre boob design. Visste inte att Mama. hade ska kolla där med. Tack så mycket!!
  • Happiness
    Pancakes: Har kollat in prouds hemsida. Hittade en vanlig enkel svart amningsklänning. Inte dum alls....
    http://shop.proud.se/?contentpage=showproduct&page=2&id=772&kategoriid=7

Påminner lite om den jag har. De hade en röd också. Ska kolla runt lite till. Sant som du säger man vet ju inte rikigt hur det blir med amningen..första barnet och så. Har redan fått mjölk sonen helammade jag till 1 år och 10 månader. Han vägrade sluta den lille busen
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-25 19:32:13 följande:
    Är lite avundsjuk på din mjölkproduktion... Oskyldig Här går inte att klämma fram minsta droppe än.

HELAMMADE i 22mån? Är inte helamma när man enbart ger bröstmjölk och ingen annan mat...?
    Det kommer det kommer.....vet inte om jag tycker det är så trevligt att det spänner och sticker redan i boobisarna Men det ger ju lite info hur det blir sen.

Sonen fick amning heltid + mat heltid....Haha! Tror inte jag kommer göra om den resan igen...Jag ammade flera gånger per natt (och dag) under så lång tid och...ja hur ska jag beskriva känslan...ZOMBIE!!!!!!!!!

Känns bra att jag gjorde det...men som sagt en gång räcker.
  • Happiness
    Sofy: Vagnen är jätte fin! Så fint med brunt.

maria204: Vilka underbara småkläder du sytt. Så jätte söta....lite åt retro hållet. Imponerad av ditt tålamod.

Kul att så många väljer Teutonia...gillar både Spiriten och Mistralen (s). Själv har jag ju valt en Be You. Väntar på leverans från Tyskland. Ger det en, två veckor till sen får jag nog ringa och höra när de tror den kommer. 
  • Happiness
    2barnsmamma: Underbara bilder! Bilden på Amadeus magen är för härlig... Tänk att han var en sån bjässe.

Ja höggravid känner jag mig idag...Pust och stön får klaga av mig lite...Vi var och åkte skridskor på en sjö idag, mendet känns inte roligt längre. kan ju inte böja mig ner en centimeter. Märker att mitt tålamod tryter i många lägen. Barnen och mannen får sin beskärda del nu. Antar att hormonerna ändras i kroppen nu för att ställa in sig på förlossning. Jag vill föda NU!!!! Är så trött på detta nu så jag blir galen.....Nu,nu,nu får hon komma om hon vill .

En konstig grej att vikten har omfördelats något så otroligt. Magen har blivit bauta men låren och baken har minskat och det är ju skönt. Vill ju gärna halvsitta och stå under förlossningen och jag vet att det blir jobbigt om vikten är för hög. Tänk de som föder på huk...Haha! Det skulle jag aldrig orka men önskar.

Nu ska det göras lax....
  • Happiness
    Mabaja: Ja det kan ju räcka med engång....om den gången är super vältajmad. Håller tummarna! . Men vi skulle ju bli gravida samtidigt sen. Haha! Vilken flygande start du får isåfall Hallå....vänta på mig!
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-02-27 13:05:23 följande:
    God morgon tjejer :)

Somnade av ren utmattning vid 03.30 inatt.. puh! Mensvärken håller i sig heela tiden (kan de verkligen vara förvärkar då?) o ja är helt slut idag, huvudvärk på det. Ska äta frukost så får vi se hur de artar sig..

Smålandsjänta har inte vart inne på länge nu.. bebis där tro?
    Lustigt jag tänkte på henne tidigare idag. Tänk om hon åkt in...nu har jag inte läst igenom det som skrivits idag. Men jag hoppas verkligen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma