Evve81 skrev 2011-02-24 11:00:34 följande:
Sofy: Skönt att det gick bra! Se nu till att vila ordentligt!
Vid mitt MA försvann alla symptom direkt med och jag hade känt på mig ett tag att det inte var OK. SEdan tog det 1 månad tills mitt mf var ett faktum
Nu har jag varit på glukosbelastning URK!!!!! I alla fall så visade testet efter åt 7 ,2 och 7,5 det är lite förhöjt sa bm. Vad är normalt då? Vi har barn på jobbet som har diabetes och när det barnet har 7 så är det perfekt?!
Kanske ska berätta lite om mig själv jag med! Evelina heter jag bor i Bollstabruk 10 mil norr om Sundsvall. Är 30 år gift och har 2 barn sedan tidigare. Jobbar på en skola som lärare/fruitidspedagog fram till sommaren. Sedan blir jag nog utan jobb men jag hade ju tänkt vara hemma sedan. Jag är född och uppvuxen här dit jag ALDRIG skulle flytta tillbaks...... Nåja vi trivs jättebra i alla fall! På fritiden gillar jag att motionera, vara ute i naturen åka skoter och scrapbooking och viktigast min familj!
Jag skulle ju på skorea idag hittade INGET, bokrea fanns ingen

Men jag och dottern köpte lite villervallakläder till halva priset

MEst till henne blev det denna gång såg också en fantastiskt fin klännig till henne svart och sliver som jag har tittat på MÅNGA gånger så nästa gång jag far till stan blir det nog en sån.....
Vad kul!!!!!! Min man är född och uppväxt i Bolstabruk. Han har pratat så mycket om den staden...eller är det en by (?) samhälle kanske...Vi har aldrig varit där för så mycket annat kommit emellan men vi ska åka dit i sommar. Han bodde på en gata som heter Byvägen. Hans storebror var där för inte så längesen...han grät när han åkte därifrån för att så mycket blivit igenbommat. Han sa att samhället håller på att dö. Trist!
Han och familjen flyttade därifrån när han var 22 (född -69) så det är nog en minimal chans att ni känner varann. Han har en lillebror som heter Martin och är född (-76) Kanske du vet vem det är?
Vi får träffas på en fika när vi kommer upp!
Graviditetsdiabetes och glukosbelastning: jag har ju lyckats få graviditetsdiabetes. Sticker mig istort sett varje dag för att hålla koll på läget. Pratar med diabetes-BM några gånger i veckan. Innan födointag ska du ligga på 6 och under. Efter mat inte mer än 8. har du mer än 8 EFTER föda (och i detta fallet sockret du drack) ja då klassas det som grav.diabetes. ALLT under ja då har du ingen grav.diabetes.
7 är bra efter måltid men alltså inte innan. Efter en ren sockerlösning är det väldigt bra. Mitt var ju uppe och snurrade över 10..tror det var 10,5.
Hur som helst tjejen så kan vi bara konstatera att du inte lider av grav.diabetes.

Du kan lugnt äta och motionera som vanligt