Bjornis skrev 2011-01-04 18:54:32 följande:
Pratade med BM igår på BVC och vi har ju testat amningsnappen och igår var det grymt men idag verkar det inte funka lika bra. Igår var han nöjd och sov massa "precis som vanligt" (haha, han är en vecka gammal och vissa saker är "som vanligt"). Idag gick allt bra fram till på eftermiddagen. Kan va så att vi hetsat honom att amma rätt mkt. Väckt honom minst var tredje timma för att han ska äta då han ju gick ner på BB plus att han har en tendens att vilja sova betydligt längre än vad "som är tänkt"...
Det finns ju så många "borden" och måsten att man blir helt trött. Önskar jag bara kunde gå på instinkt. Men det vågar man ju inte när man är förstagångsmamma...
Maken sa att imorn kan jag väl boa in mig i soffan och amma hela dagen för att se om det hjälper... Får se.
Tack för kramen! Den behövs.

Bjornis:
Det tar i genomsnitt 6 veckor för en mamma och en bebis att bli synkade i amningen, så känn ingen stress gumman! Och sover er lille kille mer än 3 timmar så är det helt OK bara han fortsätter att gå upp i vikt, ni behöver inte väcka honom. sedan kan jag ju säga att om han inte skulle få i sig tillräkligt och bli mätt så skulle han nog inte sova så bra som han verkar göra, så jag tycker mest att det låter som om han helt enkelt är en liten snuttekille som gillar att småäta/snutta.
Ge inte upp amning ännu vännen, det är mycket i början och ibland kan det kännas (och är) att man ammar 23 timmar av dygnets 24, men det lugnar ner sig, jag lovar!
*bamsekram*