• Odetta

Plus igen efter mf/ma

BM idag kollade ju tappen och det gillade inte riktigt min mage...

Har haft sd till och från i några dagar och nu fick jag brunt på pappret...känns ju lite blandat.

Visst kan det vara från undersökningen, men jag har ju inte fått så vid tidigare undersökningar och så var hon ju försiktig och skulle bara kolla om tappen var mjuk....rent krasst har vi nog haft hårdare sex mannen och jag än vad den undersökningen var om jag säger så.

i alla fall. det trycker neråt och är obehagligt när lillen rör på sig och så brunt på pappret...vad ska jag tro om det?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Åh...just nu sitter jag med värsta ångesten att jag bad BM kolla tappen. Hon sa att hon egentligen inte ville göra det med tanke på gbs:en men jag sa att hon ju inte ska göra en hinnsvepning eller så, bara känna lite utanpå om den är påverkad. Tänk om det var dummt nu? Det SKA ju inte påverka....fick flera undersökningar med minstingtösen som jag ju också hade gbs med och har alltid fått höra att undersökning är OK bara inte hinnsvepning. Men tänk om jag valde fel då som sa att hon skulle göra en undersökning ändå? Usch...jag ville ju bara veta status men tänk om det var dumt. Ångrar mig så  
  • Odetta
    mallanis skrev 2011-01-03 15:53:04 följande:
    Odd , japp RUL för mig idag! Uch så jobbigt med blödningen håller med Småland ring och hör med dem! Säkert ingen fara men skönt att få prata med läkaren!
    Idag på RUL hade jag två BM en nyutbildad och så satt ytterligare en BM med. Jag träffade henne vid mitt första missfall och hon var verkligen värdens finaste mot mig då! Kändes så skönt att se henne igen under andra omständigheter =) Bebis mådde fint men är en riktig vilde ( hahha inte hade jag förväntat mig något annat iof ) som Sofys!  Svårt att få bilder och svårt att mäta Men blev "tillbaka flyttad" Enligt mina och FL ´s beräkningar BF 5-6 juni enligt BM 3 juni men nytt BF datum är nu 7 juni!!!

Är glad men verkligen helt mentalt slut, de första 10 min fattade jag inte att det var min bebis där på skärmen!!!
    Ha, då hade jag rätt Vad kul med en liten vilding, och det var ju inte många dagar som du blef flyttad...helt normalt. Och vad skönt att allt såg bra ut också...visst är det otroligt och häftigt och nått helt galet overkligt när man får se dessa små liv leva loppan på en skärm? *glad för din skull*

*kram*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-03 15:32:44 följande:
    Odd: kan du inte ringa BM och kolla med henne? Eller ringa förlossningen och rådfråga? Läkaren jag träffade idag sa till mig att så fort mina flytningar ändrar färg/konsistens måste jag ringa förlossningen.

Du kanske inte behöver åka in men rådfråga dom! De finns ju till för just oss gravida!
    mallanis skrev 2011-01-03 15:53:04 följande:
    Odd , japp RUL för mig idag! Uch så jobbigt med blödningen håller med Småland ring och hör med dem! Säkert ingen fara men skönt att få prata med läkaren!
    Ja jo....funderar på att ringa. Var på toa nyss och det kom mer brunt på pappret. Och så trycker det ju neråt också...är typ konstant kissnödig fast det inte kommer nått.

Jag vet inte...vill avvakta en liten stund till...visst att jag vill ha bebisen på utsidan, men tycker inte det är riktigt dags ännu. Har ju inte ens packat någon bb väska och mannen min har en 5 nätters arbetsvecka som börjar inatt....känns lite olägligt. Samtidigt...vill dem att jag kommer in för en koll så är det ju bra om jag gör det nu för är det ingen fara hinner mannen till jobbet...hatar sånna här beslut. Bebisen fixerar sig säkert bara för jag känner inga sd nu eller så....samtidigt...ååhhh...

*velig*
  • Odetta

Äsch, jag avvaktar ikväll. Var på toa igen och nu fick jag inget på pappret. Men kommer det tillbaks eller börjar kännas annorlunda så ringer jag definitivt...

*kramisar*

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-03 17:49:44 följande:
    Kajsa:
    Snart bebis tänk om DU och PÅVÄG fick samtidigt
    Spännade detta ju hihi

Odd:
    Hmm när hade du BF ?
    Tänk om bebben redan vill ut låter som teckenblödning

Påväg:
    OJ snart bebis haha fan vad vi har längtat !!

Här ligger jag med lilleman och har inte ätit på hela dagen utan mår bara illa.
    Sambon spydde i natt o vatten bak och ja såklart jag inte spytt utan bara massa vatten
    Så jag vågar inte äta
    Känner mig så yrr i huvet hart fått i mig nu på hela dagen ett glas kall juce ..
    Men maginfluensa är det inte då det inte är i dk än ingen har detta bara jag o sambon och hans mamma o syster och ebba ..
    BF är först den 8/2....är v34+5 idag. Känns liiiite tidigt om den lille vill titta ut redan. Men vi får se, det har lugnat ner sig nu i alla fall *skönt*

Låter som ni kanske ätit nått dåligt. Se till att dricka massor så du inte blir uttorkad eftersom du ammar också! Hoppas du mår bättre redan i morgon!

*bamsekram*
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2011-01-03 17:41:30 följande:
    Nyss hemkommen från BM; Bf+2 och huvudet nu fixerat. Blodtryck 115/70, sf 36 cm samma som för en vecka sedan, bebisen hjärtljud 128 bpm och total viktuppgång 13 kg. Allt känns bra. Har en tid inbokad om en vecka igen, men hoppas att pluppen ska ha kommit ut innan dess...
    Men du...du ska ju åka in i natt och föda bebis i morgon....annars har jag ju gissat fel på dig med!

Bra att alla värden såg bra ut i alla fall, hoppas bara du slipper den där tiden om en vecka.

*kram*
  • Odetta

Goddagens

Muffe:

I v23 så har dem små så mycket plats också att om han vände på sig och kanske sparkar mot ryggen på dig så känner du inget. Oroa dig inte  

Sedan med föräldraledigheten: jag kommer att ta ledigt 1½ år från mina studier. I början och fram till sommaren kommer både min man och jag plocka dagar (jag heltid för bebisen och han 3 dagar/vecka som vi har sparat från lillemans dagar) och sedan tar han semester. Till hösten och nästa vår tar troligtvis bara jag dagar sedan, allt beroende på hur ekonomin ser ut.

Det där med jämstäldhetsbonusen vet jag inte mer om än att man inte får den om den ena förälderna har varit arbetslös eller gått på akassa innan. Altså, om den ena får lägsta nivå så spelar det ingen roll hur man delar på dagarna, man får ingen bonus ändå.

*kram*

• Odetta

lite ego:

Själv sitter jag och har kännt efter alldeles för mycket nu, försöker att sluta med det, men det är ju sååååå svårt.

Jag mår konstigt!

Natten har varit intressant och jag har nog banne mig aldrig varit så gasig i hela mitt liv....och idag har jag varit lös i magen (sorry för den infon). Sammandragningar mellan varven och ett tryck neråt som heter duga. Lite jobbigt för jag är konstant kissnödig! Jag kan sitta på toa och kissa och så fort jag ställer mig upp så är jag kissnödig igen! Och så hugger det till neråt mellan varven också. Men inget mera brunt på pappret, bara lite missfärgat kanske.

Vad gör min kropp? Vill lillebror ut tycker jag att han kan vänta till i alla fall nästa vecka...tycker visserligen att JAG är klar med hela gravid-biten...men han är ju inte riiiiiktigt färdigbakad ännu. Hoppas att kroppen lugnar ner sig helt igen eller om den inte gör det, att det sätter igång ordentligt. Det här "jag-mår-konstigt-i-kroppen" mellanläget är inte kul  

Jaja, jag har i alla fall legat ner och vilat hela dagen idag (lilleman har varit på förskolan) och mer än så kan jag inte göra. Ska visserligen åka och hämta honom nu, men han brukar vara så trött att det blir barnprogramm på tv som gäller och det är ju inte så himla ansträngande att sitta där i soffan och mysa med honom

Nä, nu ska jag hämta lilleman! Syns om en stund!
    *kram på er alla*

• Odetta
    Bjornis skrev 2011-01-04 18:54:32 följande:
    Pratade med BM igår på BVC och vi har ju testat amningsnappen och igår var det grymt men idag verkar det inte funka lika bra. Igår var han nöjd och sov massa "precis som vanligt" (haha, han är en vecka gammal och vissa saker är "som vanligt"). Idag gick allt bra fram till på eftermiddagen. Kan va så att vi hetsat honom att amma rätt mkt. Väckt honom minst var tredje timma för att han ska äta då han ju gick ner på BB plus att han har en tendens att vilja sova betydligt längre än vad "som är tänkt"...
    Det finns ju så många "borden" och måsten att man blir helt trött. Önskar jag bara kunde gå på instinkt. Men det vågar man ju inte när man är förstagångsmamma...
    Maken sa att imorn kan jag väl boa in mig i soffan och amma hela dagen för att se om det hjälper... Får se.
    Tack för kramen! Den behövs.
    Bjornis:

Det tar i genomsnitt 6 veckor för en mamma och en bebis att bli synkade i amningen, så känn ingen stress gumman! Och sover er lille kille mer än 3 timmar så är det helt OK bara han fortsätter att gå upp i vikt, ni behöver inte väcka honom. sedan kan jag ju säga att om han inte skulle få i sig tillräkligt och bli mätt så skulle han nog inte sova så bra som han verkar göra, så jag tycker mest att det låter som om han helt enkelt är en liten snuttekille som gillar att småäta/snutta.

Ge inte upp amning ännu vännen, det är mycket i början och ibland kan det kännas (och är) att man ammar 23 timmar av dygnets 24, men det lugnar ner sig, jag lovar!

*bamsekram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma