• Odetta

Plus igen efter mf/ma

WOOHOOO !!!
    FAN OCH JAG SOM INTE KOMMER ATT KUNNA SOVA NU
    Skrattande. Fast det kanske lägger av med vem vet...Har ju BF imorgon i alla fall
    Men då måste vi ju gissa på dig med ju!!!!!!
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När kommer gemigsinnesros bebis???

Odd: 31/12 klockan 21:13, 3650gr och 50 cm....FLICKA
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-12-29 22:00:27 följande:
    Läste också någonstans att man skulle ha med sig gammal t-shirt eller nattlinne att ha på sig under förlossningen. Får man inte sånt där? Hihihi, känner mig verkligen som en nybörjare. Vet ju ingenting...
    Man får en sexig sjukhusblus Haha, jag funderar på att packa en egen....

Sedan kan jag rekomendera att ha med sportdryck så som Gatorade och druvsocker...bra med en energipuff om det behövs.
  • Odetta

När kommer PåvägMotsyskons bebis?   

Några har glömt o gissa på längd =) strykit datum som passerat. Ni som har paserat, ni får gissa igen om ni vill )

Bjornis: 25 dec kl 14:15. 54 cm, 3980 g
    Happiness: 27 dec 13.50 53 cm, 4120 g
    3 barns mamma84: 28 dec kl 03.02 53 cm 4510 g
    Cat79: 28 dec kl 23.15. 52 cm, 4010 g
    Mabaja: 31 dec kl. 03.24 55 cm och 4140 g
    Odd: 1 jan kl. 00:05, 54cm och 4085 g
    pinklove: 2 jan kl 06.24 och 4250 g
    Kajsalisa: 2.a jan 14.15 och 4270 g 
    Mallanis: 3 jan kl 17.03 4125 g 52 cm
    gemigsinnesro: 2 jan kl 22.31, 4500 g, 51 cm 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När kommer gemigsinnesros bebis?  

Odd: 31/12 klockan 21:13, 3650gr och 50 cm....FLICKA
    Mabaja: 1/1 kl. 02.33, 3585 g och 51 cm... POJKE
    Happiness: 1/1 kl.20.50 3350 g och 50 cm....POJKE
    PåvägMotSyskon: 1/1 kl 02.46 3970 53cm... POJKE
    2 barns mamma84: 1/1 kl 01.40 3890 g 53 cm .... POJKE
    Kajsalisa; 31/12, 23.30, 3400g, 51 cm, FLICKA

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När kommer Kajsalisas bebis? 

PåvägMotSyskon: 3/1  kl 13.27 3645g 51cm
    Odd: 2/1 kl 23:40 3820g 52cm...POJKE

• Odetta

Nytt försök att lägga till mina gissningar och snygga till listan

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När kommer PåvägMotsyskons bebis? 

Några har glömt o gissa på längd =) strykit datum som passerat. Ni som har paserat.Ni får gissa igen om ni vill )

Bjornis: 25 dec kl 14:15. 54 cm, 3980 g
    Happiness: 27 dec 13.50 53 cm, 4120 g
    3 barns mamma84: 28 dec kl 03.02 53 cm 4510 g
    Cat79: 28 dec kl 23.15. 52 cm, 4010 g
    Mabaja: 31 dec kl. 03.24 55 cm och 4140 g
    Odd: 1 jan kl. 00:05, 54cm och 4085 g
    pinklove: 2 jan kl 06.24 och 4250 g
    Kajsalisa: 2.a jan 14.15 och 4270 g 
    Mallanis: 3 jan kl 17.03 4125 g 52 cm
    gemigsinnesro: 2 jan kl 22.31, 4500 g, 51 cm 

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----------------------------------------

När kommer gemigsinnesros bebis?  

Odd: 31/12 klockan 21:13, 3650gr och 50 cm....FLICKA
    Mabaja: 1/1 kl. 02.33, 3585 g och 51 cm... POJKE
    Happiness: 1/1 kl.20.50 3350 g och 50 cm....POJKE
    PåvägMotSyskon: 1/1 kl 02.46 3970 53cm... POJKE
    2 barns mamma84: 1/1 kl 01.40 3890 g 53 cm .... POJKE
    Kajsalisa; 31/12, 23.30, 3400g, 51 cm, FLICKA

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -----------------------------------------

När kommer Kajsalisas bebis? 

PåvägMotSyskon: 3/1  kl 13.27 3645g 51cm
    Odd: 2/1 kl 23:40 3820g 52cm...POJKE

gemigsinnesro: 5/1 kl 09.20 3750g 50 cm

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När kommer Cat79s bebis?

PåvägMotSyskon: 31/12 Kl 06.13 4220g 54cm
    gemigsinnesro: 1/1 kl 12.34 3675g 51 cm 
    Odd: 4/1  kl20:20 3600g 49cm....FLICKA

• Odetta

Sådär.

Jag har ju beställt 2 vagnar och inte hört nått från företaget och började bli liiiiite otålig. Fast den ena vagnen kommer inte ut på marknaden förrens nu denna vecka, så jag misstänkte ju att de väntar på att vagnen kommer så att de kan skicka båda vagnarna samtidigt...men när det reserverade beloppet på mitt konto inte längre var reserverat blev jag ju orolig att min beställning inte ligger inne längre...

...så jag ringde dit och pratade med en trevlig kundservice person och min beställning ligger kvar! Hon sa att om jag inte hört nått från dem i slutet på första januariveckan så kan jag ringa igen så ska de se om de kan göra en uppdelning av min leverans och i alla fall skicka den ena vagnen, men att hon vet helt säkert att företaget som levererar (Hauck) vagnen vi väntar på är åter igång (efter alla helgdagar) den 10/1 så senast då borde min leverans vara komplett. Låter bra

Nu är jag glad igen! Är ju mest intresserad av syskonvagnen (den vi väntar på) så känner mig inte allt för stressad angående den andra vagnen....men ja, jag blev lite orolig. Men inte nu längre, skönt att veta att leveransen ligger kvar 

Haha, nu hoppas vi bara att Euron förblir stabil så kalaset inte blir massor med dyrare än vad det var vid beställningstillfället

• Odetta
    kajsalisa skrev 2010-12-30 11:27:11 följande:
    Odd; alltid lite läskigt när man beställer dyra grejer på nätet. Men det verkar ju lovande särskilt som du fick så bra kontakt med kundtjänst. Det är alltid betryggande...
    Jamen visst är det!

Jag beställde ju en mjuklift därifrån och det skulle ta 9 arbetsdagar att få hem den....jag hade den innom 1 vecka! Och då fick jag uppgifter också så jag kunde spåra paketet...så jag är jätte nöjd med det företaget!  Hade nog inte vågat beställa vagnar om inte första inköpet gått så bra Kundtjänsten var suverän, trevlig och hjälpsam...ännu ett + i min bok!

Hur mår du idag då?

*kram*
  • Odetta

Röntgnsyrran,

Men det var ju den sötaste lilla Ines!!!! Och kolla in allt hår!!! Haha, mina har alltid varit flintis...förutom minstingtösen som hade som sammet på huvudet och ludna öron!!!

Grattis igen min vän...och tack för titten!!!

*bamsekram*

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-12-30 13:03:50 följande:
    Tack Odd och jag kan lova dig bilden gör sig inte rättvis med allt hår.Hon har så mycket tjock hår så det är helt otroligt, nacken ska vi inte tala om. Hon börjar bli aningens ljusare i håret nu, när hon föddes var det nästan svart. Jag längtar så tills att vi får se dig på tv Odd, det ska bli underbart kul. När var det serien skulle visas, vilken kanal och vad hette den?

*superkram*
    Pluttan...åh, då kan du ju göra toffsar på henne eller sätta ett gulligt spänne!

Dokumentären (eller vad man ska kalla det) kommer att visas på tv4 under våren. De som var här och filmade oss hemma har varit med och filmat familjer i serien "familjen annorlunda" också...lite coolt tycker jag   Haha...och och som hatar att se mig själv på film...ska bli kul det här! Är allt lite knäpp ibland 

*kramisar*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-12-30 13:07:18 följande:
    En liten fråga

Jag kan knappt ha min bh längre, har alltid haft 75 B, men har nu 75 C och skulle nog behöva 80 d snart. Shit! Vad händer.

Frågan är om man ska lägga ner pengar på att köpa vanlig bh, eller skulle ni rekommendera amnings-bh eller vad gör man? Finns det sånt på t ex HM?
    Jag skulle köpa en vanlig billigare BH som passar bra nu för amningsbh är det ingen ide, dina bröst kommer att ändras massor när det är dags för amning sedan! Lindex brukar ha bra bh:ar tycker jag. Sedan kan jag rekomendera balkonett BH för sen när amningen har kommit igång och brösten inte är så överfulla längre, då kan man ha vanligt balkonette BH istället för amningsbh också, funkar lika bra (man bara viker ner kupan liksom och ammar)

*kram*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-12-30 13:11:33 följande:
    Någon som har en bra lista på vad man måste fixa med innan bebis kommer? Allt från kläder till barnvagn...
    oj...ja...ska se vad jag har tyckt har varit viktigt:

till bebisen:
    -spjälsäng (+madrass, lakan, kudde, filt, spjälskydd)
    -skötbord (+underlägg)
    -blöjjor
    -våtservetter
    -salva och olja
    -kläder (3 ombyten/dag...så tex 6bodys, 5byxor, 3 par strumpor. då klarar man sig i några dagar även om man fått en kräkbebis)
    -amningskudde (eller annan stor kudde)
    -nappar (om man vill ha det)
    -tvättlappar i frotte...helt perfekta kräklappar och torka-bort-mjölk-lappar
    -vagn (+vagnfilt/åkpåse/mjuklift)
    -overall till bebisen (+mössa)

till dig:
    -amningsinlägg (vet inte hur folk gör som inte använder dessa...)
    -amningskupor (sånna där man fångar upp mjölk med, suveräna om man blir öm)
    -amningsbh med stretch (i början är det hopplöst fr brösten har fan aldrig samma storlek tills det stabiliserats)

annat bra att tänka på:
    -Jag har alltid lagt en handduk i bebissängen (över lakanet) för det är lättare att byta en liten handduk än att byta lakanen. samma i stora sängen, jag sover på en stor handduk för det spills alltid lite vid amningen eller så läcker man mjölk i sömnen 
    -en nattlampa (underlättar SÅ vid nattliga amningar och blöjbyten)

det är nog allt jag kommer på just nu....får komplettera om jag kommer på nått mer
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma