• Odetta

Plus igen efter mf/ma

miraclee skrev 2010-12-27 07:40:25 följande:
    Usch! Jag tog en sväng o städade upp här igår innan sängdags, fixade i köket, laddade kaffebryggarn, torkade av badrummen o bäddade sängen - när jag gick o la mig strax efter hade jag dom vidrigaste sammandragningarna hitills.. AJ! Låg o kved i fosterställning o grät (ja, jag är nog fan klen!) men fyfan. 4 st på 10 min.. Tog min hostmedicin (cocillana) o bricanyl (för min astma) o tillslut däckade ja av utmattning. Uppe me tuppen idag o så drog de igång igen i bilen.. hemma nu men ska ringa BM vid 8 o se om dom har öppen mottagning idag så går ja dit o snackar me dom, tror jag får känna mig slagen o inse att de nog inte kommer gå o jobba om de ska va såhär.. :(
    Ja, du bör nog lyssna på din kropp nu....Devin behöver växa till sig lite mer inne i magen.

*Kram vännen*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-12-27 09:55:46 följande:
    Va förbi BM på öppen mottagning för en stund sen, kom nyss hem. Fick sammandragningar såfort hon kände på magen eller skulle lyssna på Devins hjärtljud, grr! Hon sa att det KAN påverka tappen, men det KAN också va ofarliga onda SD, hon kan inte garantera nånting så jag får avgöra själv fram tills jag träffat läkaren på MVC den 4e jan.

Allt annat va bra, prover togs;

Blodtryck; 105/70
    HB; 130
    P-glukos; 5,2
    SF-mått; 23 (låg mot den övre kurvan, haha!)
    Devins hjärtslag; 150

Såg även journalanteckningar från förlossningen i fredas, de stod "mycket livligt foster" haha wiii :) Lilla hjärtat!

Allt bra idag?
    Vad skönt att alla värden var så bra, då behöver du inte oroa dig för det och bara vila så sd lugnar ner sig Kom att tänka på en annan sak...man kan ju få sd om man har GBS...har du blivit testat för det?

Här är det en lugn morgon, jag sitter och väntar på att SpecMVC ska ringa upp för jag bokade ju en tid för igångsättningen förra veckan, men så fick jag brev på posten med en helt annan tid...måste kolla vilken tid det är som gäller

*kram*
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-12-27 10:06:08 följande:
    Jaa, toppen! :) HB hos BM var 135 den 7 dec, på gynakuten för 1v sen 117 och idag 130. Tror dock inte värdena från gynakuten stämmer, verkar konstigt om de diffar så mycke. Kul me första SF måttet också! :D Magen + Devin växer ju trots att de inte är ngn skillnad från sista bilden i v 22. (2v sen nu)

Näe, inte blivit kollad för det.. kan man få de bara sådär?

Joo, blir nog vila trorjag, även om mitt huvve säger jobba så säger mina SD vila. Har några timmar o bestämma mig på iallafall, kan ju prova inatt o se hur de går, känns bättre än o bara ligga hemma..

Aah, vadå.. när fick du tid i brevet då? För de va väl 28e jan annars? Haha skönt me två tider iallafall ;)

Kraam!
    Ja, GBS kan man få från en dag till en annan. De vet inte riktigt varför man får det, men det är en vanlig bakterie i kroppen...bara inte på det stället. Tycker du ska be om att bli testad...och inte enbart med kisstest utan be dem svabba dig med en tops vid tappen. Har du GBS så obehandlad kan den orsaka en massa bekymmer men som lätt går att undvika med en behandling. Det är det som är "skönt" med GBS, det går att behandla och bli symptomfri!

angående ditt HB så sa min BM sist jag var där att om man är kall om fingrarna så har man ett lägre HB än vad man annars har, att det blir ett missvisande resultat. Med tanke på hur stressad du var när ni var på akuten så hade du säkert kallare händer också (vanligt när man är stressad) så det kan ju ha varit det.

Dem från Spec MVC ringde upp nu och visst hade dem dubbelbokat mig! Jag ringde ju och fick den 28/1 som datum, men i kallelesen stod det den 25/1...vilket inte passar alls. Så nu är den 25. bortplockad och den 28. är dagen som gäller

*kram*
  • Odetta

Haha...jag satt precis och irriterade mig över att min morgonrock måste ha snöret som trasslat till sig i ryggen för den känns så liten. ställde mig upp och insåg att så inte var fallet....jag har bara blivit större sedan jag hade på mig morgonrocken senast *duh*

Nä...snart dags att vräka denna bebis

• Odetta
    Välkommen hem mamma Röntgen!!!! Och grattis grattis grattis till din dotter....åh vilken kulklapp! *bamsekram*

Happy Birthday Happiness!!!! Hoppas din dag blir precis som du önskar dig! *kramkramkram*

Pancakes: GRATTIS till lyckat RUL! Men vi vill ju se bilder ju....om vi lovar att inte säga nått (och du behöver ju inte lägga ut en bild från mellan benen heller) så snääääääällla??? Skönt att allt såg bra ut i alla fall, NJUT nu! *kram vännen*
  • Odetta

Ego:

Idag är en trött trött trött dag....är så slut så jag vet inte vad. Och då har jag inte gjort någonting alls typ. Åkte till sjukgympan förvisso men orkade inte göra några övningar så jag flöt bara runt i poolen i 50 minuter innan jag gick upp. Skönt. Men hur kan man bli trött av det?

Jaja, sedan kollade jag mailen och jag hade fått ett mail av X:et. Att han orkar....han borde inte kasta sten när han står i ett glashus och jag borde inte ta åt mig, men ja, ibland gör man det ju ändå. Jag tror att han egentligen är irriterad över att han fick reda på att vi inte tänker vara i samma delstat som han denna sommar istället för det han tjaffsade om och det känns ju kul att veta att han då redan börjar bråka igen när det är ett halvt år kvar innan vi ska dit...bådar ju gott...inte. som vanligt med andra ord *suck*

Men annars är det lugnt. Mycket kramp i mina ligament på sidan av magen, men vad ska man göra? Sitter redan mest på soffan så vila mer går nog inte. Lilleman sover middag och mannen min har jag skickat iväg på solning. Han borde komma hem snart och då vill jag ha en kram...jag behöver det *haha, jaaaaa, jag känner mig lite ynklig just nu, jag erkänner*

*kram på er alla*

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-28 13:38:01 följande:
    kramar till odd!!
    Tack! *kramar tillbaks*
  • Odetta
    GRATTIS BJORNIS!!!!!! *bamsemegakram*

Och TACK alla för era kramar! *kramar tillbaks*

Nu ska jag logga ut igen...syns igen senare!
    *kramkramkram*
  • Odetta
    gemigsinnesro skrev 2010-12-29 10:52:41 följande:
    En fråga till er som redan fött: Jag fick blod på pappret efter toabesök igår, en klar strimma blod bara inget annat, sen kom det pyttelite blod till under natten men ingen slempropp eller något vad jag kunde se. Jag har heller inte känt någon värk i rygg eller mage övht. Däremot är bebis helt stilla i magen....och  det brukar den inte vara såhär på morgon/förmiddagen och det oroar mig en aning. Hur har era bebisar varit ...har de hållit sig stilla en tid innan förlossningen?
    Vet inte om du fått svar ännu, men här kommer mitt svar.

Blod ska man väl alltid ringa och fråga om, särskillt om det är i samband med ändrat rörelsemönster. Bebisarna blir ju lugnare innan förlossningen, men för din egen sinnesros skull så skulle nog jag ringa och prata med en BM på förlossningen. Hellre en gång för mycket än en gång för lite liksom.

Hur har dagen varit? Kännt något mer? Har bebisen buffat på? Det är nog ingen fara vännen, men ring och fråga för säkerhets skull, det skulle jag göra.

*bamsekram*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-29 19:51:01 följande:
    nu är ju inte Wilda speciellt nyfödd men blir en "glitter/glamourfest" vi ska på. Jag vill inte gå för jag vantrivs sååå med hur jag ser ut.. Sen brukar jag alltid få höra hur tråååååkig jag är som inte dricker! Så jag är inte speciellt sugen, men åker väl dig och käkar och åker hem igen... Så får Daniel komma hem när han vill.. Jag och W kan kolla fyrverkerier här hemma! :)
    Men du som är så fin Mabaja, inte ska du vantrivas! *kram*  Tycker att du och Wilda kan glamma till er riktigt ordentligt, pangmamman med superbebisen! Sedan kan dem andra tycka att du är hur tråkig som hellst som inte dricker, haha, du kommer i alla fall komma ihåg festen

*kram på dig*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma