• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    miraclee skrev 2010-11-25 11:52:38 följande:
    Muffe; Jag mår sisådär, haft en bra dag iallafall så jag e nöjd :)

Pancakes; Ja man ser navelsträngen i v 14 :)
    Då är det navelsträngen man ser. Coolt :)

Skönt att du har en bra dag! Tycker det är dags för dig och Muffe att få må lite bra nu och njuta! Ni kan vara glada över att ni inte är tjocka i alla fall, alltid nåt. Jag känner mig allmänt pluffsig just nu. Dock tror jag att jag är inne i den perioden när man får lite finare hår och hy, känner att jag liksom "strålar" lite i ansiktet så där som de säger att man kan göra. Det får väga upp för pluffsigheten!
  • Muffe80

Jag har börjat få en kula så nu kan nog ingen undgå att jag är gravid om jag har tajt tröja på mig, vilket jag ofta har Jättemysigt!!!

angående min bild... hm, jag ser tydligt att ngt sticker ut, säg att benet är så här långt _________________ , då är klutten som sticker ut __ så lång haha! bra förklaring va? Ser ut som ett lillfinger som är avkapat.

Men efter att ha sett bilderna på länken ovan så kan det ju tyda på både kille och tjej... ser liksom ingen tydlig pung eller så och bilden är eg. inte inzoomad heller utan tagen normalt på hela rumpan, och hela benen som syns... för att se om det är kille eller tjej kanske man måste zooma in mer?!

• miraclee
    Pancakes skrev 2010-11-25 11:56:52 följande:
    Då är det navelsträngen man ser. Coolt :)

Skönt att du har en bra dag! Tycker det är dags för dig och Muffe att få må lite bra nu och njuta! Ni kan vara glada över att ni inte är tjocka i alla fall, alltid nåt. Jag känner mig allmänt pluffsig just nu. Dock tror jag att jag är inne i den perioden när man får lite finare hår och hy, känner att jag liksom "strålar" lite i ansiktet så där som de säger att man kan göra. Det får väga upp för pluffsigheten!
    Haha ja :)

Nja, hade en bra dag i förrgår, sen dess har ja mått kasst igen. Men men, det är illamåendet mot mig, och nu krigar jag emot och ska ut o åka en sväng ändå, måste få LUFT! Och jag ÄLSKAR vintern, all snö.. så ska ut o tanka energi! :) Har spypåsar i bilen haha :)

Ja jo, kul o va smal men vafan de syns ju ingenting.. v 19 liksom.. men imorn äre dags för RUL :) Gött! Hoppas han har en lugn period då så dom kan mäta, allt som oftast härjar han ju omkring därinne :)

Härligt att du känner dig så pigg o fräsch! :D Och va GLAD att du mår så bra! ;)
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-25 12:02:18 följande:
    Jag har börjat få en kula så nu kan nog ingen undgå att jag är gravid om jag har tajt tröja på mig, vilket jag ofta har Jättemysigt!!!

angående min bild... hm, jag ser tydligt att ngt sticker ut, säg att benet är så här långt _________________ , då är klutten som sticker ut __ så lång haha! bra förklaring va? Ser ut som ett lillfinger som är avkapat.

Men efter att ha sett bilderna på länken ovan så kan det ju tyda på både kille och tjej... ser liksom ingen tydlig pung eller så och bilden är eg. inte inzoomad heller utan tagen normalt på hela rumpan, och hela benen som syns... för att se om det är kille eller tjej kanske man måste zooma in mer?!
    Du ville ju inte veta, så sluta spekulera! ;)

Min mans syster väntade en kille hela sin graviditet, men ut kom.. en tjej! Fast de såg dom inte förrän efter några dagar, hennes klitoris var SÅ svullen så dom fick ta massa kromosomprover osv för o få de helt fastställt :) Så man vet aaldrig!
  • Odetta

God morgon alla medsystrar!

ÅH vilken HÄRLIG dag det är idag, känner mig jätteglad!

Började bli deprimerad för jag har ju konstant ont. Av det onda blev jag trött och när jag är trött är jag inte lika bra på att balansera mitt bagage, så det blev liksom som en nedåtgående spiral för mig. Allt blev för mycket och jag haltade mest bara trött och grinig omkring. Ingen rolig fru och långt ifrån den mamma jag vill vara....vilket bara gjorde att jag mådde ännu sämre... Men inte nu, nu har jag satt stopp för det!

Min första dag som sjukskriven och jag vaknade med ett leende. Det enda som jag nu har att göra varje dag är att ta lilleman till förskolan och sedan hämta honom igen. Däremellan kan jag vila och pyssla lite här hemma, klappa magen och vila lite till   Dessutom kan jag nu gå på min sjukgymnastik eller BM besök utan att behöva pussla med schemat och allt känns bara så himlans mycket stressfriare  Nu längtar jag efter att hämta lilleman i eftermiddag istället för att längta efter att det är läggdags för honom för nu kommer jag orka med utan att gå sönder av smärta! Jag är SÅ glad!!!

Så, GOD morgon allihopa! Hoppas ni har en lika bra dag som jag

*bamsekramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Oj miracle, kan det vara så?? Men på min såg hon ju en pung, ingen snopp då han!? inte ville lägga sig i rätt läge, en grå klump mellan benen så hon sa till 90% kille. Kan jag nu ha en tjej i magen? Jag som rustar upp för en kille!!!

• Tejj

Godmiddag alla....

Undrar... hur mkt kan en mage i 6e veckan vara svullen eg? Ser ut som jag redan gått upp typ 5kg... värst är det på kvällen... igår kväll när jag kom hem visade jag det för sambon, han blev jätte förvånad... "Men oj!!! Ska du se ut så där redan?" sa han... hård är den oxå.... försöker "dra in" magen när jag tittar mig i spegeln, men händer knappt ingenting...
    Är lite orolig då jag fick svullen mage förra grav. oxå... men det slutade ju i MF....  o kände att den svullnaden kanske berodde på en reaktion av kroppen att grav. inte gick som den skulle... orolig att det ska vara samma nu..... =/
    Hur var det för er i början, svullnade ni upp någe runt "tjejmagen"????

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-25 12:07:44 följande:
    Du ville ju inte veta, så sluta spekulera! ;)

Min mans syster väntade en kille hela sin graviditet, men ut kom.. en tjej! Fast de såg dom inte förrän efter några dagar, hennes klitoris var SÅ svullen så dom fick ta massa kromosomprover osv för o få de helt fastställt :) Så man vet aaldrig!
    sant, nu lägger vi ner detta Jag tror det är för tidigt att se!

Oj, kan de vara så svullna, vilken chock att först tro det är en kille och sen blri det en tjej
  • Odetta

Miraclee,

Ja, vintern är underbar! Jag är så glad över all snö också...haha...jag är nog genomgåedne bara glad idag.

Ett tips till er alla:

Nu när det är så halt ute så rekomenderar jag VARMT alla att gå in på apoteket och köpa dubbar till era skor. Kostar bara typ 65kr!!! Jag köpte sådanna igår och ja, det är lite tantvarning...men hellre det än att halka till och trilla. (halkade till igår och fy faaaaaaan vad ont det gjorde!)

Så snälla ni, köp dubb ni ochså!

*bamsekramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma