• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Jag börjar fundera på min flyttning på bf....

Jag vet att mensens sista dag var den 25 juli... hade utslag på äl-test den 8 och 9/8 och borde då haft äl den 9 eller 10/8 kanske. Men enligt bm´s sista räkning så hade jag ägglossning den 13/8... hm, kan väl inte stämma?

• rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-25 12:38:38 följande:
    Hah jaa ja hade blivit galen ;) Nu är hon ju 6 år så de e normalt nu, tror de gick ner efter nån månad eller två efter födseln.. De e väl därför dom aldrig kan säga 100% eftersom klitoris som e svullen kan förväxlas me pung/snopp :)
    Men när man tittar efter kön så berättade hon som jag gick hos. Att anledningen till hon inte kunde säga 100% till mig vid första besöket var att hon låg enbart i profil och de måste vända sig mot magen till för att kunna se det bäst. Är det blygläppar brukar man se 3 vita streck. På min bebis var dessa utsmetade då vi såg henne i profil vid RUL och då skulle det rent tekniskt kunna vara en pung, även om med stor säkerhet ändå trodde att det var en flicka och ¨å hon som utförde det har sett måååånga UL.
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-11-26 10:06:05 följande:
    Men när man tittar efter kön så berättade hon som jag gick hos. Att anledningen till hon inte kunde säga 100% till mig vid första besöket var att hon låg enbart i profil och de måste vända sig mot magen till för att kunna se det bäst. Är det blygläppar brukar man se 3 vita streck. På min bebis var dessa utsmetade då vi såg henne i profil vid RUL och då skulle det rent tekniskt kunna vara en pung, även om med stor säkerhet ändå trodde att det var en flicka och ¨å hon som utförde det har sett måååånga UL.
    Hm.. okej!

Till mig har dom sagt att de aldrig är 100% för killar/tjejer är så lika i början (som även Muffe's länk visade) o att tjejerna kan va så svullna därnere så de förväxlas med kille.. Ja jag är ju ingen UL expert men de sa dom till mig när ja frågade ;)
  • rontgensyrran

Hoppas det går bra idag havsklippan. Förstår verkligen din oro! Jag håller mina tummar för att det ska gå bra idag. Jag som är ett "kontrollfreak" hade nog oroat mig mer i väntan på TUL  och förlossning för att se att allt är okej. Så jag hade absolut gjort ett fvp, med den lilla risken som finns. Det är ju ingen stor risk för mf i samband med det + att då får man väl ett 100% beslut att allt är okej väl?

Soffan: Hoppas det går bra på ditt UL idag :) Ska bli spännande att höra om ikväll.

Kram på er!

• Muffe80

Har ganska mycket värk i magen, nedre delen, sen i går. Känns som kraftig värk till och från, men mest när jag står eller rör på mig. Har även som träningsvärk i mage och rumpa... konstig känsla. Är det normalt iv 18?

(Hade sex för första gången på länge i går morse... hänger det ihop?)

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-11-26 10:51:35 följande:
    Har ganska mycket värk i magen, nedre delen, sen i går. Känns som kraftig värk till och från, men mest när jag står eller rör på mig. Har även som träningsvärk i mage och rumpa... konstig känsla. Är det normalt iv 18?

(Hade sex för första gången på länge i går morse... hänger det ihop?)
    Träningsvärk i rumpan kan väl vara lite tecken på foglossning, eller? Eller är det med i låren det känns?
    Molvärken i magen är nog den lille som växer bara! Vet många som haft så hela graviditeten. Jag har haft så ända sen dag 1 men ligger ju några veckor efter dig.
  • miraclee

Nuu sticker ja på lunch hos en kompis, sen möter ja upp mannen o så äre RUL! :) Återkommer ikväll!

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-26 09:58:05 följande:
    Jag börjar fundera på min flyttning på bf....

Jag vet att mensens sista dag var den 25 juli... hade utslag på äl-test den 8 och 9/8 och borde då haft äl den 9 eller 10/8 kanske. Men enligt bm´s sista räkning så hade jag ägglossning den 13/8... hm, kan väl inte stämma?
    är det inte så att det kan ta ett tag innan ägget fäster och utifrån det stämma väldigt bra ändå? För ägget kan ju fortfarande släppa sär den 10e och så fäster det i livmodern den 13e? och då stämmer det ju alldeles ypperligt! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe80

Ja då stämmer det ju alldeles perfekt. Men jag undrar då varför det stämde exakt med mina beräkningar på KUB? Det kanske inte är ngt att hänga upp sig på? Fast jag ville ju helst ha mitt bf som ju var tidigare hihi!

Det känns jobbigt att backa nästan en vecka nu i kalendern på FL och min egna räkning...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma