• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Lallan skrev 2010-11-25 15:44:32 följande:
    Om man orkar funkar det väl, själv låg jag i sängen och ammade då kunde jag många gånger sova själv under tiden också.
    Samma här. Jag tom bytte bröst i sömnen efter ett tag. (en fördel med små bröst, bara att virda lite på sig så kunde lillan amma från bägge brösten utan att jag behövde byta sida.)
  • 3 barns mamma84

Vet ni det roligaste jag varit med om
    Lämnade dottern på dagiset idag med 20 tänder men när vi hämtade henne hade hon bara 19 tänder kvar
    Snart har hon inte änns det ahha vilken dag som hällst tappar hon 19 tanden då har hon bara 18 tänder kvar

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • miraclee
    kajsalisa skrev 2010-11-25 14:50:56 följande:
    Spännande med RUL. Lova att du tittar in och avlägger rapport när du kommer hem.
    Det kommer bara säga poff så kommer magen explodera i storlek ska du se. Ge det tre veckor eller nåt...
    Jaaa de ska bli skitroligt! Är inte nervös alls haha, men de e bara för jag känner av honom nu hela tiden, så mysigt :) Men det ska bli kul att se hur han växt (om det nu fortfarande ÄR en han, haha..) och få ett mer exakt datum, även om dom kommer när dom har lust o inte efter kalendern ;) Självklart uppdaterar jag när vi e klara!! :D

Haha joo, ang magen.. jag tänkte för en månad sen att "men i slutet av november.. DÅ" .. men nä, ingenting.. dock syns de MYCKET nu när jag är kissnödig, då ser jag jättegravid ut, men icke annars ;D Och orkar inte riktigt springa runt o va kissnödig hela tiden, hahaha! Men de spänner o drar hela tiden nu så kanske ploppar upp snart, runt jul siktar jag på nu ;) V 25 då!
  • miraclee

Mabaja;

Haha, ja pappa sa samma sak när jag kom.. men på mig syntes de ju iallafall vad jag var, han såg bara fel i all chock ;) Navelsträngen eller någe haha..

Men på min svägerskas dotter såg man verkligen inte, inte ens läkarna.. sjukt..

• Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-25 17:52:09 följande:

Mabaja;

Haha, ja pappa sa samma sak när jag kom.. men på mig syntes de ju iallafall vad jag var, han såg bara fel i all chock ;) Navelsträngen eller någe haha..

Men på min svägerskas dotter såg man verkligen inte, inte ens läkarna.. sjukt..

Daniel såg ett par pungkulor men ingen snopp.. :) bm sa ju åt honom "nej men nu ser du väl alldeles galet, är ju en flicka"... HAHA. fy när det är så hemskt, att inte ens läkarna ser vad man fått!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-25 17:55:01 följande:
    Daniel såg ett par pungkulor men ingen snopp.. :) bm sa ju åt honom "nej men nu ser du väl alldeles galet, är ju en flicka"... HAHA. fy när det är så hemskt, att inte ens läkarna ser vad man fått!
    Hahaha.. var såg han dom pungkulorna då? ;)

Näe de va tydligen inge vidare sa hon.. lååång förlossning o massa skit, o så får man inte ens veta vad man fått.. haha nä usch!
  • Dag och natt
    Rynkar på näsan Kommer med ett deppinlägg här mitt i allt, har inte hängt med på nån vecka eller så vad ni har skrivit.

Men senaste två dygnen har jag varit inlagd på sjukhuset pga uttorkning och kräkningar. Mår mycket bättre nu dock och det är jag oerhört tacksam över. Men vi var på RUL idag och jag har inte gått och oroat mig något alls för det eftersom vi fått se den lilla skrutten några gånger tidigare nu. Men det blev inte alls som jag tänkt mig. Rynkar på näsan Läkaren tyckte att den var 14 dagar yngre om man jämförde med resultatet vi fick vid KUB. Den var proportionerlig med huvud och lårben men som sagt, enligt honom 14 dagar yngre. Han sa att om vi inte hade gjort KUB hade han bara konstaterat det och inte tyckt att nåt var konstigt men nu verkade han tycka att det var jättekonstigt och fick oss verkligen att tro att nåt måste vara fel på barnet och frågade om vi ville göra fostervattenprov redan imorgon och tilläggs-ul om två veckor... Och vi blev ju helt ställda och förtvivlade och visste varken ut eller in och allt kändes jättestressat så vi sa ja till ett prov imorgon. Nu när jag blivit utskriven idag och vi fått åka hem och läsa på mer om andra som också fått bf framflyttat vid RUL både med och utan att de gjort KUB innan så känns det som att det är rätt vanligt utan att det innebär något fel på barnet! Varför var läkaren så himla negativ när det känns som att det faktiskt inte alls behöver vara nåt fel? Han sa ju att den är proportionerlig och såg inga konstigheter. 

Och så vill jag ju inte riskera mf genom att göra provet heller om det inte känns nödvändigt. Vi fick ju bra resultat på KUB på alla kromosomer. Nu känns det som att vi vill höra en second opinion imorgon innan vi tar ställning till om fostervattenprovet ska tas eller inte. Det stod i blanketten vi fick med oss att de görs en noggrann mätning innan så jag antar att det inte ska vara något problem att få höra av en annan läkare om den tycker likadant som han idag. Och sen går vi förmodligen vidare med tillväxt-UL om två veckor istället. Men säger läkaren imorgon att nej det här är något jättefel på bebisen, ja då kanske det är värt att göra provet ändå.

Är det förresten nån här som gjort fostervattenprov, kanske av just den här anledningen att tillväxten inte verkar stämma överens med "standardmallen"?

*PUTTLÄPP* 
  • Längtan efter liten

havsklippan:
    Jag förstår att det känns lite ovisst just nu. Men jag tror inte att det är något tokigt alls..
    De KAN faktiskt mäta fel vid kub.
    Och nu ska ni få lite extra kontroller vilket är jätte bra...
    Försök att inte oroa dig i onödan nu..
    tänker på dig..

Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-11-25 13:02:32 följande:
    en fråga... alla säger ju att man ska ha spjälsängen i sovrummet första tiden, varför har man det egentligen om man har barnrummet ca 5 meter bort? Funkar det inte att ha bebisen där då eller hör man inte om de skriker då?? Man är ju helt nybörjare på detta

ska börja inreda barnrummet snart... har helt vita väggar och eftersom vi inte vet hur länge vi bor kvar där vi gör så vet jag inte om man ska tapetsera om vilket är lite jobb eller om man ska måla, eller göra ngt annat roligt med väggarna. någon som har förslag?

Ytterligare dum fråga: vad för saker har man normalt i ett barnrum första halvåret?
    Vi hade spjälsängen i vårat sovrum för att jag är lat Ställde den intill våran säng och tog bort ena sidan så lilleman sov i sin säng, men när han vaknade och ville bli ammad behövde jag bara lyfta över honom till mig utan att behöva resa på mig. Och visst kan man samsova med bebisen också och skita i att ha sängen där, men jag sover bättre när jag har lite plats själv att vända på mig och bebis precis bredvid i sitt egna lilla hörn

Angående väggarna s¨kan man ju hänga upp lite tavlor eller så...eller väggklistermärken Vi köpte en massa prickar i olika storlekar ch färger som vi klistrat upp på väggen...dem går att flytta på vilket ju är bra med tanke på att jag älskar att möblera om

Och vad man har i barnrummet första tiden....ja, vi hade en fotölj i där och garderoben med alla kläderna. Sedan flyttade lilleman in i sitt rum när han var 5 månader gammal...så då flyttade ju spjälsängen in där också Men det fanns inte så mycket i rummet...mer är det nu när han snart blir 2...

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Cat79

Havsklippan: Jag hoppas allt ordnar sig till det bästa. De vill nog bara ta det säkra före det osäkra och det kommer att gå bra. Tänker på dig. KRAM

Muffe80: Grattis till lyckat RUL! Underbart! Nu väntar vi med spänning på Miraclee.

Kajsalisa: Förstår om du fick smått panik när du försov dig.... inte illa att du kom i tid ändå. Jag ska inte till BM förrän 7 dec (nästan 2,5-3 v sist blir det då). Vi får se om våra värden fortsätter jämlikt och inom en kort tid vet vi vad vi väntar för kön.... så nyfiken vem som är i magen.

Ego: Det känns verkligen att man är i slutet.... jobbar 2 veckor till och sen får man se hur länge man blir ledig innan bebis kommer. Har så ont nere i bäckenet samt lite i ryggen när jag jobbat en hel dag men detta är väl helt normalt när man gått så långt.... Har ju inte haft några krämpor förrän nu.

Kram på er alla och sorry om jag ej kommenterar alla.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma