• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Tejj skrev 2010-11-25 12:13:19 följande:

Godmiddag alla....

Undrar... hur mkt kan en mage i 6e veckan vara svullen eg? Ser ut som jag redan gått upp typ 5kg... värst är det på kvällen... igår kväll när jag kom hem visade jag det för sambon, han blev jätte förvånad... "Men oj!!! Ska du se ut så där redan?" sa han... hård är den oxå.... försöker "dra in" magen när jag tittar mig i spegeln, men händer knappt ingenting...
    Är lite orolig då jag fick svullen mage förra grav. oxå... men det slutade ju i MF....  o kände att den svullnaden kanske berodde på en reaktion av kroppen att grav. inte gick som den skulle... orolig att det ska vara samma nu..... =/
    Hur var det för er i början, svullnade ni upp någe runt "tjejmagen"????

Jag hade jätte svullen mage tidigt...tror jag tog fram mammakläderna kring v9 eller nått Tarmarna svullnar ju en massa och är du dessutom kanske lite förstoppad så är magen svullen av det med.

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Tjejj: tarmarna svullnar mycket i början och det är absolut inget tecken på mf!!! Jag kännde mig svullen och pluffsig långt innan bebiskulan kom fram, tror de flesta faktiskt känner igen sig! NJUT av att du är gravid och har ett växande litet frö i magen som kommer växa sig stor och stark!!

• miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-25 12:12:22 följande:
    Oj miracle, kan det vara så?? Men på min såg hon ju en pung, ingen snopp då han!? inte ville lägga sig i rätt läge, en grå klump mellan benen så hon sa till 90% kille. Kan jag nu ha en tjej i magen? Jag som rustar upp för en kille!!!
    Haha jaa, de kan de :) Hon är ett 6årigt levande bevis på de! ;) Som sagt, dom sa kille heeela tiden, på ALLA ultraljud, fick se en bild som verkligen såg ut som en kille.. hade inte hennes personnr stått där hade ja inte trott de va hennes bild, haha :) Men dom visste inte ens när hon kom ut vad de va som sagt, så efter att proverna togs fick dom fram att de va en tjej o tillslut så gick svullnaden ner, men de tog ett bra tag.. Hon rustade också för kille haha ;)

Jobbigt o ligga där nyförlöst o INTE veta vad de va man fick.. läkarna sa bara "Vi vet inte vad de är, vi måste kolla upp de.." Nåra dar senare fick hon svar..
  • Smålands jänta i storstaden

Gud va hemskt att inte ens få veta när bebisen är född! Hur är det nu då? Har klitoris blivit normal eller ser det ut som en liten snopp fortfarande? Fattar just nu inte att det kan bli så! :-0

• miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-25 12:19:50 följande:
    Gud va hemskt att inte ens få veta när bebisen är född! Hur är det nu då? Har klitoris blivit normal eller ser det ut som en liten snopp fortfarande? Fattar just nu inte att det kan bli så! :-0
    Hah jaa ja hade blivit galen ;) Nu är hon ju 6 år så de e normalt nu, tror de gick ner efter nån månad eller två efter födseln.. De e väl därför dom aldrig kan säga 100% eftersom klitoris som e svullen kan förväxlas me pung/snopp :)
  • Pancakes

Tejj, jag var också svullen i början. Som de andra skriver så är det tarmarna, förstoppning eller gaser oftast. Och hård var den också, precis som du skriver! Så lugn, det har inget med missfall att göra. Förstår din oro dock, var helt galet nojig jag med för minsta lilla symtom eller brist på symtom.

• acure
    Tejj skrev 2010-11-25 12:13:19 följande:

Godmiddag alla....

Undrar... hur mkt kan en mage i 6e veckan vara svullen eg? Ser ut som jag redan gått upp typ 5kg... värst är det på kvällen... igår kväll när jag kom hem visade jag det för sambon, han blev jätte förvånad... "Men oj!!! Ska du se ut så där redan?" sa han... hård är den oxå.... försöker "dra in" magen när jag tittar mig i spegeln, men händer knappt ingenting...
    Är lite orolig då jag fick svullen mage förra grav. oxå... men det slutade ju i MF....  o kände att den svullnaden kanske berodde på en reaktion av kroppen att grav. inte gick som den skulle... orolig att det ska vara samma nu..... =/
    Hur var det för er i början, svullnade ni upp någe runt "tjejmagen"????

Jag var jättesvullen mellan vecka 6 och 12, först därefter började det lägga sig och en liten riktig gravidkula började synas istället. I vecka 6 såg jag ut som jag gjorde i vecka 15 pga svullnaden så jag tror inte det är något ovanligt eller konstigt som du behöver oroa dig för. Det är mycket i kroppen som händer i början. 

:) 
  • Muffe80

en fråga... alla säger ju att man ska ha spjälsängen i sovrummet första tiden, varför har man det egentligen om man har barnrummet ca 5 meter bort? Funkar det inte att ha bebisen där då eller hör man inte om de skriker då?? Man är ju helt nybörjare på detta

ska börja inreda barnrummet snart... har helt vita väggar och eftersom vi inte vet hur länge vi bor kvar där vi gör så vet jag inte om man ska tapetsera om vilket är lite jobb eller om man ska måla, eller göra ngt annat roligt med väggarna. någon som har förslag?

Ytterligare dum fråga: vad för saker har man normalt i ett barnrum första halvåret?

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-11-25 12:14:49 följande:
    Miraclee,

Ja, vintern är underbar! Jag är så glad över all snö också...haha...jag är nog genomgåedne bara glad idag.

Ett tips till er alla:

Nu när det är så halt ute så rekomenderar jag VARMT alla att gå in på apoteket och köpa dubbar till era skor. Kostar bara typ 65kr!!! Jag köpte sådanna igår och ja, det är lite tantvarning...men hellre det än att halka till och trilla. (halkade till igår och fy faaaaaaan vad ont det gjorde!)

Så snälla ni, köp dubb ni ochså!

*bamsekramisar*
    Kunde inte sluta skratta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84

Hittade värdens bästa förlosnsingslåt hahahahaha

">

Lena Ph det gör ONT
    Ja ont gör det men när det är över känns det inget alls tror min Elias diggade verkligen musiken så mkt så jag fick ot i magen av hans konstiga tryck hahaha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma