• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Havsklippan:

Men gumman då *kramar om*

Jag förstår att det nog känns oändligt oroligt just nu, men allt är säkert bra med er lilla bebis. Tycker att det låter som en bra ide att låta en annan läkare ge er en second opinion och sedan ta det därifrån. Vilken tid ska ni dit i morgon? Då ska jag tänka massor på er och hålla mina tummar och tår!

*kramar om massor*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Tejj

Tack för alla uppmuntrande ord.... min svullna mage är nog mest pga svullna tarmar o inge annat... förutom kisseriet... magen minskar ju mkt efter jag varit på toa jämfört med innan.... men oron finns... kommer den nog göra ett bra tag framöver... UL om 2v.... längtar....

Skickar några trötta men styrkande kramar till er som behöver det.... för trött för o skriva så mkt mer, jobbat 12 tim idag o igår 13 tim... nu sängen o imorrn kort dag på jobbet sen äntligen helg... bara vara hemma o sätta upp adventljusstakar o mysa =)

• miraclee
    Havsklippan;

Förstår verkligen din oro. Men bra att dom har koll, o hoppas allt är ok!

Kram!!
  • Dag och natt

Ja det kändes inte alls så kul att få en sån domedagsläkare... kanske har han rätt men det känns som att när man googlar runt så finns det många som fått liknande besked utan att nåt varit fel. Har bestämt mig för att inte göra provet imorgon men åker dit för att prata med dem, se om de ändå gör ett ul på plats och sen bokar in oss för tillväxt-ul om två veckor. Läkaren sa ju ändå att fostret var proportionerligt, ryggraden såg bra ut, allt såg bra ut! Men han hängde upp sig på KUB:et. Nej jag vill inte bli stressad in i att ta ett fvp, det kändes som på honom att det var enda alternativet för det var det enda han sa från början. Inte förrän senare nämnde han tillväxt-ul. Ska gå och lägga mig men jag försöker uppdatera imorgon när jag kanske fått höra lite mer av nån annan läkare... KRAM till er underbara människor! Hjärta

• miraclee

Gomorron tjejer!

Har vart vaken sen kl 5, lämnat mannen på jobbet o nu ska jag nog ta mig en powernap, sen iväg på lunch hos en kompis, sen RUL!! :D Yiho! Efter det blir de fika med mina föräldrar o efter de middag hos min mans mamma, alla är nyfikna på bilder o vill veta meer haha så idag blir de en fullbokad dag, därför måste jag nog vila lite nu så jag orkar!

Är väl hemma runt 18-19 ikväll, uppdaterar då så ni behöver inte oroa er om jag inte skriver innan det ;)

Kram & hoppas ni får en bra dag!

• Lallan

Havsklippan och Miraclee lycka till idag!

Havsklippan: Jag har aldrig gjort kub eller liknande men blivit flyttad mellan 10-14 dagar båda gångerna och då är pojkarna två hyfsat normala 4 och 6 åringar idag.

Jag var till bm igår och har nu både bakterier och äggvita i urinen så det blev massa extra prover. Har sovit mest sista veckan så svullnade och blodtryck hade dock gått ner. Bara 6 dagar kvar nu

• Muffe80

lycka till idag miraclee.

Havsklippan, hm vad jobbigt men tycker du gör rätt i som inte gör provet. När vi var på KUB hade bebisen exakt rätt mått för den veckan och dagen som jag hade beräknat... men nu på RUL så blev vi flyttade med BF 5 dagar längre fram... det är visserligen inte 14 dagar som hos er men kanske mätte de "fel" eller annorlunda på KUB eller RUL... Tror inte det är farligt alls om man såg att allt såg ok ut.

• Muffe80

en fråga till er som kan allt

vi har en garderob med utdragbara hyllor som vi ska ha bebiskläder i... men de har typ gul "botten" och jag vill klä in denna platta i ngt gulligt... vad köper man då? kan man köpa omslagspapper t ex eller finns det riktigt garderobspapper och var köper man det?

• Längtan efter liten

Men fvp är väl inget farligt? Det är väl bara risk flr mf om man gör det tidigare? Eller är jag ute o cyklar?

Längtan efter liten är stor
  • Pancakes

Åh havsklippan, håller alla tummar för dig! Förstår att du blir orolig, jag blev nojig när de flyttade på mig fyra dagar...men det  behöver ju egentligen inte vara nåt konstigt. Nästa gång kan det ju vara tvärtom. Stort lycka till idag i alla fall! Hoppas de lugnar dig lite.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma