• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-11-25 13:02:32 följande:
    en fråga... alla säger ju att man ska ha spjälsängen i sovrummet första tiden, varför har man det egentligen om man har barnrummet ca 5 meter bort? Funkar det inte att ha bebisen där då eller hör man inte om de skriker då?? Man är ju helt nybörjare på detta

ska börja inreda barnrummet snart... har helt vita väggar och eftersom vi inte vet hur länge vi bor kvar där vi gör så vet jag inte om man ska tapetsera om vilket är lite jobb eller om man ska måla, eller göra ngt annat roligt med väggarna. någon som har förslag?

Ytterligare dum fråga: vad för saker har man normalt i ett barnrum första halvåret?
    Det finns ju massor av fina stickers man kan köpa och sätta upp på väggen! Vi håller på och fixar v-rummet och kollar färg och tapeter...MEN jag fastnar alltid på sidor som har fina barnstickers.... perfekt om man har en vit vägg och inte är sugen på att göra om för mycket (tex hyr eller har flyttplaner)

resten hat jag inte en aning om ;)

Tejj- Jag var också svullen tidigt!!! Jag ser bara fet ut inte gravid.... skyller på tarmarna!
    Tredje gången gillt!?
  • Muffe80

Tar gärna tips på sidor med barnstickers

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-11-25 13:41:29 följande:
    Tar gärna tips på sidor med barnstickers
    Du hittar Walls på Tredera BILLIGT !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • kajsalisa
    miraclee skrev 2010-11-25 12:05:51 följande:
    Haha ja :)

Nja, hade en bra dag i förrgår, sen dess har ja mått kasst igen. Men men, det är illamåendet mot mig, och nu krigar jag emot och ska ut o åka en sväng ändå, måste få LUFT! Och jag ÄLSKAR vintern, all snö.. så ska ut o tanka energi! :) Har spypåsar i bilen haha :)

Ja jo, kul o va smal men vafan de syns ju ingenting.. v 19 liksom.. men imorn äre dags för RUL :) Gött! Hoppas han har en lugn period då så dom kan mäta, allt som oftast härjar han ju omkring därinne :)

Härligt att du känner dig så pigg o fräsch! :D Och va GLAD att du mår så bra! ;)
    Spännande med RUL. Lova att du tittar in och avlägger rapport när du kommer hem.
    Det kommer bara säga poff så kommer magen explodera i storlek ska du se. Ge det tre veckor eller nåt...
  • färnik
    en fråga... alla säger ju att man ska ha spjälsängen i sovrummet första tiden, varför har man det egentligen om man har barnrummet ca 5 meter bort?
    För att det är jobbigt att resa sig upp ur sängen och gå de där 5 meterna, 20 ggr varje natt. Med spjälsängen jämte sin egna, räcker det med att sätta sig upp... OskyldigFlört
  • Muffe80
    färnik skrev 2010-11-25 14:53:36 följande:
    För att det är jobbigt att resa sig upp ur sängen och gå de där 5 meterna, 20 ggr varje natt. Med spjälsängen jämte sin egna, räcker det med att sätta sig upp... OskyldigFlört
    Sätta sig upp för att amma, eller trösta...?! Haha, är ju helt ny på detta...
    tänker mig nu att jag kommer amma i barnrummet för att sambon ska få sova, men så kanske det inte funkar i riktiga livet
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-11-25 14:58:44 följande:
    Sätta sig upp för att amma, eller trösta...?!
    Ja precis. Eller bara för att kolla att allt är ok. Jag tog av ena långsidan på spjälsängen och fäste sedan spjälsängen i vår säng. Jättepraktiskt, då behövde jag inte ens sätta mig upp, kunde bara sträcka ut handen och klappa lite, eller dra henne intill mig så att vi kunde amma... Oskyldig Kommer helt klart göra så denna gången också!
  • Lallan
    Muffe80 skrev 2010-11-25 14:58:44 följande:
    Sätta sig upp för att amma, eller trösta...?! Haha, är ju helt ny på detta...
    tänker mig nu att jag kommer amma i barnrummet för att sambon ska få sova, men så kanske det inte funkar i riktiga livet
    Om man orkar funkar det väl, själv låg jag i sängen och ammade då kunde jag många gånger sova själv under tiden också.
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-25 12:38:38 följande:
    Hah jaa ja hade blivit galen ;) Nu är hon ju 6 år så de e normalt nu, tror de gick ner efter nån månad eller två efter födseln.. De e väl därför dom aldrig kan säga 100% eftersom klitoris som e svullen kan förväxlas me pung/snopp :)
    min man såg fel på wilda när hon kom... han svarade att vi fått en pojke när jag frågade! :)

Jajemän, svamp på brösten så nu ska jag smörja med en salva 2-3 ggr om dagen till 1-2 veckor efter att mina bröst läkt. Men Wilda är svampfri, både i munnen och rumpan/underlivet. Så nu ska jag fortsätta svampbehandla henne så att hon inte får tillbaka det pga mig. Dvs badda med bubbelvatten. :)

Passade på att mäta henne. 5270 g och 57 lång med ett huvudomfång på 38.7 cm. Jag har ingen liten tjej längre!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    en fråga... alla säger ju att man ska ha spjälsängen i sovrummet första tiden, varför har man det egentligen om man har barnrummet ca 5 meter bort? Funkar det inte att ha bebisen där då eller hör man inte om de skriker då?? Man är ju helt nybörjare på detta

ska börja inreda barnrummet snart... har helt vita väggar och eftersom vi inte vet hur länge vi bor kvar där vi gör så vet jag inte om man ska tapetsera om vilket är lite jobb eller om man ska måla, eller göra ngt annat roligt med väggarna. någon som har förslag?

Ytterligare dum fråga: vad för saker har man normalt i ett barnrum första halvåret?
    vi har två byråer sen har vi vagn, babyskydd, babysitter och babygym än så länge i rummet. dvs vi har det som förvaring. allt samlat på en plats...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma