• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-26 15:41:48 följande:
    Härligt att höra fia! Men vilden har ju kännt ett tag så det var väl ingen överraskning? tror din man på att det är en kille nu!?
    Haha nä ja sa de också ;) Han förstod va ja mena när ja säger att han härjar hela tiden nu ;D Han håller fortfarande igång därinne, verkar aldrig sova haha!

Nu fattar han att det ÄR en grabb, han frågade "kan de inte va navelsträngen då" o då skrattade hon till o sa "nej, de är VÄLDIGT tydligt.." o så visade hon igen, då förstod han o blev jääääättestolt o glad! Han har nog ringt alla nu haha..
  • Muffe80

Grattis till lyckat RUL Blir avis att du fick se så mycket och så bra bilder!! Det fick inte vi denna gång.
    Ligger pungen fortfarande "i magen" eller hur menar du??

Alltså, idag har jag stått och gått och stressat en del på jobbet, och det värker på sidorna, längs med äggstockarna ungefär. Lite obehagligt faktiskt. Min kollega säger att det inte är normalt att känna så, så här tidigt. Är det rätt?
    Bör jag vila? Ringa ngn? Normalt?

• Pancakes

Men åååh, så roligt Miraclee!! Stort grattis! Det är ni värda! Vilken liten vilde! Min bara sover och vilar hela tiden verkar det som.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-11-26 15:50:22 följande:
    Grattis till lyckat RUL Blir avis att du fick se så mycket och så bra bilder!! Det fick inte vi denna gång.

Alltså, idag har jag stått och gått och stressat en del på jobbet, och det värker på sidorna, längs med äggstockarna ungefär. Lite obehagligt faktiskt. Min kollega säger att det inte är normalt att känna så, så här tidigt. Är det rätt?
    Ring BM om du känner dig osäker kanske? Men bara för att en kollega säger så behöver det ju inte betyda nåt. Jag tycker man får jättemycket tips och kommentarer från omgivningen hela tiden och det mesta är ju bara spekulationer och personliga åsikter och ofta har de ingen aning egentligen.
  • Muffe80

Jaa precis, bara för att hon hade det smärtfritt så betyder ju inte det att alla har det...

Nej jag är inte orolig egentligen, det gör ju itne svinont, men det har molat verkligen hela dagen och hugger till när jag går.

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-26 15:50:22 följande:

Tack! :) Ja dom e jättebra där! Han va såååå fin! Lilla vilden! Ja alltså testiklarna ramlar ju inte ner förrän senare va ja fattat.. 

Ligamenten? Ingen fara, de tänjer sig.
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-11-26 15:51:13 följande:

Men åååh, så roligt Miraclee!! Stort grattis! Det är ni värda! Vilken liten vilde! Min bara sover och vilar hela tiden verkar det som.

Jaaa, jag e så glad o mannen e i extas haha! ;) Ja jotack, han verkar som sagt aldrig vilja sova.. men han brås väl på oss ADHD föräldrar haha ;D Full rulle!
  • Muffe80

Haha, det kanske blir ett barn med ADHD då, min rör sig i magen enligt ul men jag känner inget än!!

Ja det kanske är så enkelt som ligamenten??

Aha, trodde man kunde se testiklarna redan nu utanför kroppen men som du säger harj ag hört att de ramlar ner senare Hur ser man dem på ul då, är de som vita prickar?

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-26 16:01:33 följande:
    Haha, det kanske blir ett barn med ADHD då, min rör sig i magen enligt ul men jag känner inget än!!

Ja det kanske är så enkelt som ligamenten??

Aha, trodde man kunde se testiklarna redan nu utanför kroppen men som du säger harj ag hört att de ramlar ner senare Hur ser man dem på ul då, är de som vita prickar?
    Antagligen. :)

Ja, de äre nog, dom sitter ju där.

Ne, man ser snoppen men ja kollade inte så noga när hon visade pungen :) Mannen såg men han kan inte förklara, han e kass! Haha.
  • Dag och natt

Härligt att se och höra att allt såg så bra ut miraclee! Glad för din skull att du har en sån vilde i din mage! *kram*

... Uppdatering: Vi var iaf iväg imorse och pratade med dagens läkare och berättade att vi kände att allt hade blivit så forcerat igår när vi fick det dåliga beskedet så att vi inte ville göra något fvp idag. Hon gick igenom saker och ting med oss mycket bättre än läkaren igår och på ett lugnare sätt så det hann sjunka in - att inte heller hon gav oss något hopp... För de säger dels att barnet inte har växt som det ska och även att fostervattnet är i underkant (fast inom intervallet) vilket då tyder på att något inte är som det ska. Hon sa t.ex. att det kan vara fel på njurarna just när fostervattnet var lågt. Så vi bokade in oss igen för fvp på onsdag och är inställda på att göra det den här gången. Känns så hemskt för vi har verkligen förlorat allt hopp och ställt in oss på att något verkligen är jättefel och att jag kommer bli tvungen att avbryta graviditeten så här sent. För som hon sa, trisomiproverna har visat låg risk vid KUB och därför känns det inte som att det är det som är felet utan att det kanske är njurarna eller någon annan missbildning...  Det är så jobbigt. GråterGråter Och nu när jag äntligen har fått må bra i ett par dagar utan att kräkas så får man dessa hopplösa besked... Det känns orättvist och man känner sig så maktlös.
    Jävla skit....... Förlåt för mitt deppinlägg... Rynkar på näsan

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma