• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • GravidElla
    Odetta skrev 2010-06-05 15:33:49 följande:
    tjejjer...

hur hade ni det med molvärk och sånnt i början?

Jag känner molvärk som kommer och går och mellan varven får jag en tyngdkänsla där nere som heter duga....är det normalt?

Fan...känns som man nojjar för precis allt och ingenting just nu

*kram*
    Jag har haft molvärk ända sedan mensen skulle komma och det håller fortfarande i sig... Har läst att det är normalt...  tydligen växtvärk...
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-06-05 18:53:29 följande:
    heeeej vännen!

Hur mår du?

Tack för ditt svar...det är alltid lugnande att höra om andra som har det likadant

*kraaaaam*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Såååååå kul att du flyttat in hit förresten
  • Cat79
    kajsalisa skrev 2010-06-05 11:17:21 följande:
    Välkommen hem Cat. En vecka på Cypern låter underbart, även om vädret är fantastiskt här också för tillfället. Skönt att du mår bra. Visst nojjar man när man mår bra, men förhoppningsvis är det bara naturen som ger dig en lugn och skön graviditet. Du ska se att det ser jättefint ut därinne på måndag. Någon anledning att dom gör vul istället för ul? Jag ska på ul på torsdag, 10+4, det är därför jag undrar... Kram på dig!!
    Ska göra ett vanligt UL i ca v 13 också, detta VUL är bara utöver då jag är så nojjig....och haft mina två misslyckanden.. Spännande att du med ska göra nytt ultraljud i veckan som kommer. KRAM
  • Bjornis

Vi verkar vara ett gäng som får se våra kottar nästa vecka! Spännande! Håller tummarna för oss alla!

• FruW

Hej!

Hoppar in o gör ett litet "studiebesök" i er tråd, hoppas det är okej! Fick mitt 3 mf i veckan, väldigt tidigt dock.. Behövde lite uppmuntran från tjejer som kan visa att det kan gå vägen trots flera mf, så jag kikade in här, nu känner jag mig mkt mer hoppfull om att även jag o sambon ska lyckas få en liten någon gång... Tack tjejer - o stort GRATTIS till era graviditeter!

Kram Mimmi

• Odetta
    Lallan skrev 2010-06-05 19:48:57 följande:
    Bara bra Dock så nojjar jag precis lika mycket jag. Tycker inte brösten spänner lika mycket och mår inte lika illa längre, säkert ingen fara men man har ju sina hjärnspöken.

Hämtade precis sonen från kalas och fick då frågan eftersom att sonen vid minst två olika tillfällen pratat om att jag har två bebsiar i magen. Känns som att man får mer press på sig även om det inte skulle spela ngn roll. Vi får försöka tänka positivt ändå, nu borde det faktiskt vara vår tur

Ska du göra ngt tidigare vul den här gången förresten så du slipper vara med om samma som sist? Jag fick en tidig tid på gyn av just den orsaken.
    Har du 2 i magen?

Vi har en tid hos privata kvinnoläkaren den 18/6 där vi skulle prata om alla provsvaren, men jag antar att vi inte bara pratar om det nu om det håller. Hon har en VUL aparat, så jag kommer be om ett VUL då. Men jag funderar på att ringa henne redan på måndag och se om jag kan komma in redan i veckan och titta....då är jag i v6 och tittar vi då och sedan veckan därpå så kommer vi ju se om den växer som den ska därinne. men annars siktar jag på den 18/6.

Sedan blev jag lovad av kvinnokliniken (landstingets) att jag får komma in på VUL och tidiga UL så jag slipper genomgå samma som med minibullen...men när jag ringde dem i fredags var dem inte alls sugna på det. Får se hur envis jag orkar vara med dem för får jag VUL genom privat så behövs ju inte dem andra.

Dessutom tänker jag fråga läkaren den 18. huruvida jag ska gå på vanliga MVC eller SpecMVC...specen har egna UL aparater och gör ett UL vid varje besök. Jag gick där mycket med lilleman pga mina blodvärden (tillväxtUL).

Så jag tror nog att vi kommer få se den här rätt ofta...hoppas det i alla fall!

Skönt att du mår bra, men jag vet vad du menar...dessa "spökveckor" mellan att illamåendet försvinner tills man börjar känna sparkar är verkligen inget roliga...jag bävar redan för den tiden....

*kraaaaaaam*
  • Cat79
    FruW skrev 2010-06-05 21:04:34 följande:

Hej!

Hoppar in o gör ett litet "studiebesök" i er tråd, hoppas det är okej! Fick mitt 3 mf i veckan, väldigt tidigt dock.. Behövde lite uppmuntran från tjejer som kan visa att det kan gå vägen trots flera mf, så jag kikade in här, nu känner jag mig mkt mer hoppfull om att även jag o sambon ska lyckas få en liten någon gång... Tack tjejer - o stort GRATTIS till era graviditeter!

Kram Mimmi

Jag hoppas du snart hamnar i denna tråd igen gravid. Stort lycka till och tack för dina lyckönskningar - kan behövas då det är en bit kvar av graviditeten. KRAM
  • Odetta
    FruW skrev 2010-06-05 21:04:34 följande:

Hej!

Kram Mimmi

Beklagar dina mf *kramar om*

Har du tittat in i vår systersida?
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

kan skarpt rekomendera den tråden....vi kommer därifrån (dem flesta härinne tror jag) och den tråden har och är absolut guld värd!!!

*kramar om lite till och lycka till*
  • Odetta

God morgon!

Hur mår ni alla denna söndag?

Själv tror jag att jag börjar att inse att jag inte behöver ta gravtest varje dag längre När jag tog det i morse kunde jag inte sluta tänka "det här är egentligen slöseri för jag ÄR ju gravid"....visst blir jag lika glad av att SE det, men jag börjar nog bli övertygad nu

Dessutom så tror jag faktiskt inte att testen rent färgmässigt _kan_ bli starkare längre heller...det är ju bara en viss mängd färgämnen i dem och när teststrecket har blivit lika starkt som kontrollstrecket så tyder det ju egentligen på att det har använt all färg den kan...eller?

Så i morgon tänker jag försöka vara modig och inte testa...20 positiva test på 13 dagar borde räcka

Hoppas att ni alla får en finfin dag och att alla mår bra! *kraaaaam*

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-06-06 06:44:58 följande:
    God morgon!

Hur mår ni alla denna söndag?

Själv tror jag att jag börjar att inse att jag inte behöver ta gravtest varje dag längre När jag tog det i morse kunde jag inte sluta tänka "det här är egentligen slöseri för jag ÄR ju gravid"....visst blir jag lika glad av att SE det, men jag börjar nog bli övertygad nu

Dessutom så tror jag faktiskt inte att testen rent färgmässigt _kan_ bli starkare längre heller...det är ju bara en viss mängd färgämnen i dem och när teststrecket har blivit lika starkt som kontrollstrecket så tyder det ju egentligen på att det har använt all färg den kan...eller?

Så i morgon tänker jag försöka vara modig och inte testa...20 positiva test på 13 dagar borde räcka

Hoppas att ni alla får en finfin dag och att alla mår bra! *kraaaaam*
    God morgon här med! Härligt att du är tillbaka från din resa. Äntligen nån som är lika morgonpigg som mig och sitter här inne och fl:ar. Jag mår rätt bra. Illmåendet kommer mer och mer sällan. Tuttarna ömmar fortfarande då och då och molvärk imellanåt men inte lika ofta som i början då man hade det konstant. Nu är det mindre än en månad till KUB.

Hur är det själv? När är BF för dig? Pallar inte ta fram BF-lista ;P
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma