• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204
    No way skrev 2010-06-03 22:02:20 följande:
    hallo töser hur mår ni?

Igår gick jag in i vecka 12 (woohoooo) nu känns allt helt plötsligt som om de kanske blir bra trots allt =)
    *Elias*
    Vad härligt! Det är klart att det kommer att gå bra!

Själv pendlar jag mellan glädje och oro. Jag tror att jag har slutat blöda nu, vilket borde vara bra, men varje förändring verkar medföra en oro för missfall. "Är jag verkligen illamående? Känns inte molvärken lite annorlunda? Är inte brösten lite för ömma?" Jag LÄNGTAR tills VUL:et nästa vecka. Om allt är ok då ska jag slappna av!
  • No way
    maria204 skrev 2010-06-03 22:10:05 följande:
    Vad härligt! Det är klart att det kommer att gå bra!

Själv pendlar jag mellan glädje och oro. Jag tror att jag har slutat blöda nu, vilket borde vara bra, men varje förändring verkar medföra en oro för missfall. "Är jag verkligen illamående? Känns inte molvärken lite annorlunda? Är inte brösten lite för ömma?" Jag LÄNGTAR tills VUL:et nästa vecka. Om allt är ok då ska jag slappna av!
    Mm, så är det verkligen, minsta lilla man känner tror man det ska skita sig, känns nästan som man är mer inställd på det ska göra det, men man intalar sig att om det då gör det känns det inte lika hemskt om man hunnit förbereda sig på det..
    *Elias*
  • No way

När skulle du på VUL maria? Så vi kan hålla tummar och tår =)

*Elias*
  • rontgensyrran
    hallo töser hur mår ni?

Igår gick jag in i vecka 12 (woohoooo) nu känns allt helt plötsligt som om de kanske blir bra trots allt =)
    *Elias*
    Härligt! Såklart man börjar ju hoppas mer och mer på denna gången. Jag går idag in i vecka 10 (9+0) En vecka kvar ungefär till domedagen. Jag ser tom gravid ut nu. Svårt att hålla nåt hemligt. Jag har inte sagt till grannar och vänner som inte bor i Malmö och släktingar och så. Men igår frågade grannen mig om vi väntade barn. Såg hennes blickar redan innan vi stod och pratade en stund. Men jag tänkte kommer hon våga, och det gjorde hon minsann. Det hade ju aldrig jag vågat. Vad fasiken jag kanske bara har lagt på mig lite. Men magen den finns här :)

Har era magar börjat komma fram ännu? Vi kanske kan starta en magtråd där vi lägger in bilder på våra magar. Tycker jag hade vart kul :) Nu när vi snart börjar närma oss vecka 12. Då kanske vi vågar ta steget?

Vad tycker ni?

Kram
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-06-03 16:09:57 följande:
    vad gullig du är!!! Jag har saknat er med!

Börjar med en bild av dem 3 senaste testen (dem andra måste förminskas lite så jag gör det sen)

1-3/6-10 (översta testen är amerikanska och nedersta testet är svenskt och taget för 2 timmar sedan)

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Definitivt inget snack om saken!!! Kanske är din söta små hjärtan som hjälpt dig lite :)

ÅHhhhhhh så glad jag är för din skull bästaste ODD! Kram på dig!
  • Odetta

Vågar ni ha sex?

Altså tjejjer...det där med sex...vågar ni ha det?

Vi hade sex i går och när jag gick på toa kom det blod och jag fick ju väääääärldens panik direkt och tänkte jaha, nu är det kört den här gången med. Men det har pepparpeppar inte kommit mera än så jag antar att det bara är sköra slemhinnor? Sedan äter jag ju trombyl vilket gör att jag blöder lätt nu (får blåmärken för ingenting tex) så det i kombination med slemhinnorna? Plus att vi inte har haft sex på över en vecka...visst borde det vara det?

Usch, jag känner mig så himlans nojjig nu...men blod i samband med sex är väl "normalt" såhär tidigt i graviditeten? Eller är det farligt? Ska vi låta bli? hur gör ni eller vad hade ni gjort?

Tog ett nytt test i morse i alla fall...v4+4 idag...svenskt CB och det ser fint ut....visst borde allt vara ok då?

Åh vad det just nu känns som det kommer bli en lång graviditet...hur gör man för att inte nojja ihjäl siig?

*kram*

• kajsalisa
    hallo töser hur mår ni?

Åh, vad skönt. Klart det kommer gå bra!
    Jag är 9+5 och har en knapp vecka kvar till UL. Håller på och nojjar ihjäl mig. Längtar sååå tills det är gjort så att jag kan slappna av lite. Jag är ju trots allt i mitten på vecka 11 då och om allt ser bra ut då så är ju risken för att det händer något efter det helt klart mindre...

Röntgensyrran; Fattar vad du menar med synlig mage. Jag ser ut som att jag har gått upp 5-6 kilo, alltså ser allmänt tjock ut och får gå och dra in magen hela tiden. Inte så kul. Längtar tills det blir en bebismage av det istället.
    Vi har ju fortfarande inte berättat för någon och har inga planer på att göra det före UL nästa vecka, så än så länge får jag stå ut med att dra in magen... ;)
  • kajsalisa

Odd; angående sex eller inte.... Jag skrev till barnmorskorna här på FL och frågade om man skulle ligga lågt på den fronten om man fått missfall förut, då jag har hört att både sperma och orgasmer kan ha sammandragande effekt, men dom sa att det inte ska vara några problem om man har en "normal" graviditet i övrigt....

• Odetta
    kajsalisa skrev 2010-06-04 07:52:08 följande:

Odd; angående sex eller inte.... Jag skrev till barnmorskorna här på FL och frågade om man skulle ligga lågt på den fronten om man fått missfall förut, då jag har hört att både sperma och orgasmer kan ha sammandragande effekt, men dom sa att det inte ska vara några problem om man har en "normal" graviditet i övrigt....

Tack för ditt svar...lustigt svar du fick av BM här dock för vad är en normal graviditet för oss med upprepade mf i bagaget liskom?

Åh vad jag hatar alla hjärnspöken som nojjar runt...vill att det är februari nu och att jag ligger på BB med en nyfödd i famnen!

*kram på dig*
  • Nataliesliv
    Odetta skrev 2010-06-04 07:22:42 följande:
    Vågar ni ha sex?

Altså tjejjer...det där med sex...vågar ni ha det?

Vi hade sex i går och när jag gick på toa kom det blod och jag fick ju väääääärldens panik direkt och tänkte jaha, nu är det kört den här gången med. Men det har pepparpeppar inte kommit mera än så jag antar att det bara är sköra slemhinnor? Sedan äter jag ju trombyl vilket gör att jag blöder lätt nu (får blåmärken för ingenting tex) så det i kombination med slemhinnorna? Plus att vi inte har haft sex på över en vecka...visst borde det vara det?

Usch, jag känner mig så himlans nojjig nu...men blod i samband med sex är väl "normalt" såhär tidigt i graviditeten? Eller är det farligt? Ska vi låta bli? hur gör ni eller vad hade ni gjort?

Åh vad det just nu känns som det kommer bli en lång graviditet...hur gör man för att inte nojja ihjäl siig?

*kram*
    "Alla" säger att det är helt normalt att det blöder lite i samband med sex, speceillt i början av graviditeten, pga slemhinnorna är sköra, precis som du säger.
    Men jag förstår din nojja, vi har inte haft sex många gånger sen jag blev gravid igen.
    När vi fick MF hade vi haft sex dagen innan, det började blöda jättelite på morgonen efter och jag ringde BM som sa att det var normalt, så länge det inte gjorde ont eller att det kom mycket blod (som mens). Jag fick aldrig ont, men det började ju komma mer blod så vi åkte till gynakuten på kvällen som konstaterade MF.

Vill inte skrämma dig, för det ÄR normalt att blöda lite vid sex! Tyvärr hjälper inte ett gravtest även om det nu skulle vara något fel, för hormonerna sitter kvar i kroppen flera dagar efteråt. Men försök att tänka positiva tankar. Och inför framtiden: ha annan slags sex som inte involverar penetration....det är i stort sett det enda jag klarar av iallafall.

Håller tummarna för att det bara var ett blodkärl i dina slemmhinnor islidan som gick sönder när ni mös!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma