• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon

Grattis Odd till + =)

Tänkte fråga er när ni får er kallelse till RUL,. har för mig att det är mellan 1-2 mån innan??

Om jag är i v 10 (9+3) idag ca.  (sist va äl ca mitten av juli08, +.a 10aug, fick komma på Rul 10nov..

Borde min kallelse komma snart då?!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • rontgensyrran

Odd, min stackars man har gått i från försök i tre månaders tidmed sex varje eller varannan dag till total sextorka. Jag tar inga risker och kommer inte ha sex förrens i v 12 har jag bestämt mig för. Vill inte noja upp mig själv i onödan. Samt en normal graviditet, vad vet jag om den är normal eller inte??? De som har fått upprepade missfall rekommenderar dem ju att man väntar några veckor.  Så jag kör på den linjen. Sen kan jag ju ärligt säga att jag inte är speciellt sugen heller ;P

• Bjornis
    rontgensyrran skrev 2010-06-04 11:58:41 följande:
    Odd, min stackars man har gått i från försök i tre månaders tidmed sex varje eller varannan dag till total sextorka. Jag tar inga risker och kommer inte ha sex förrens i v 12 har jag bestämt mig för. Vill inte noja upp mig själv i onödan. Samt en normal graviditet, vad vet jag om den är normal eller inte??? De som har fått upprepade missfall rekommenderar dem ju att man väntar några veckor.  Så jag kör på den linjen. Sen kan jag ju ärligt säga att jag inte är speciellt sugen heller ;P
    Haha, vi har ju hållit på och försökt i massa månader och sexat massor i perioder men nu, torka. Haha.
    Men nu har vi båda haft en totalt superjobbig tid på jobb och så vilket på ett sätt varit skönt för jag har inte allt känt nån press från honom för ingen av oss har orkat. Men häromdagen var jag iaf en god fru och tog hand lite om min man. Men sex, nä. Jag vågar inte heller förrän i andra trimestern och så åker vi på semester! Så då kanske. Btw, så är inte min lust särskilt stor heller just nu.

Ang mage så nä, ingen mage här. Men jag är ju lite mullig sen innan och har lite fett på magen så får liksom ingen din bula direkt. Är ju i v 10+4 nu. Har inte gått upp ett gram, snarare kanske ner liiite även om jag nog tagit igen lite på sistone då jag kunnat äta lite mer... Hoppas på mage om några veckor iaf!!
  • kajsalisa

Undrar en sak... Till och från senaste veckan har jag haft superont i ländryggen, som riktigt jobbig mensvärk typ. Det håller dock bara i sig i några minuter. Ska man oroa sig? Någon annan som känt likadant?

• Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-06-04 13:47:20 följande:
    Undrar en sak... Till och från senaste veckan har jag haft superont i ländryggen, som riktigt jobbig mensvärk typ. Det håller dock bara i sig i några minuter. Ska man oroa sig? Någon annan som känt likadant?
    Jupp, jag med. Maken har fått hänga lite på min korsrygg för det har ömmat så. Räknar kallt med att det är nån form av foglossning. Men jag har som du, nån gång ibland, typ en timme på kvällen och sen är det borta. Låter lovande att du har samma!
  • kajsalisa

Tack Björnis! Alltid skönt med lite support. :) Mår skrutt nu ikväll. Uppblåst som en ballong med ett illamående som lurar...

• Odetta

Altså tjejjer...så många gånger som jag varit gravid i mitt liv (det här är 11. gången) så boooorde jag ju veta hur det är att vara nygravid, men ja...

....hur är det med molande...typ som mensvärk? Och ont i ryggen (har _alltid_ ont i ryggen när jag har mensvärk)? Visst är det normalt?

Har för mig att det är många som har det och vill minnas att jag haft så förut på graviditeter som gått vägen, men jag minns ju inte!

Åh, jag längtar till den 18/6...då blir det besök hos kvinnoläkaren och troligtvis VUL. Vill se ett pyre som mår bra!!!

Kram!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Tack för alla svaren angående sex förresten!

Jag tog tidigare beslutet med mannen min att vi kommer avstå från den aktiviteten till v14 ungefär (en rekomendation jag hittat som getts till andra med upprepade mf) och sedan får vi se om vi vågar.

Känns ju mindre roligt att gå från gärna varje dag till nada, men vad fan ska man göra. Tur att vi inte hunnit med så mycket av den aktiviteten när vi var i USA nu, då är man ju lite avvant redan 

Angående kallelsen till RUL: här ringer man själv och bokar sin tid, så jag vet faktiskt inte när dem som skickar ut en kallelse gör det. Men dröjer det för länge så skulle jag nog ringa och kolla om dem glömt en

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • maria204
    No way skrev 2010-06-03 22:15:09 följande:
    När skulle du på VUL maria? Så vi kan hålla tummar och tår =)
    *Elias*
    På onsdag 8.30. Jag är glad för alla tummar och tår som går!

Apropå sex, så är det no-no så länge jag blöder/har bruna flytningar. Jag har blött i 5 veckor nu, och innan dess hade vi inte haft sex på ett par veckor. Så här länge har vi inte varit utan sedan vi träffades. Obestämd Min stackars sambo börjar väl bli desperat, medan jag faktiskt inte skulle våga, även om det slutade blöda. I alla fall inte innan jag vet att allt är ok.

ODD: Molvärk i rygg och mage har jag haft hela tiden, så jag antar att det är normalt!?
  • No way

har lagt in 2 magbilder om nån vill titta, ligger i mappen Tvåan.. Vill gärna se era med =)

*Elias*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma