• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Neeeeeej Odd nej. Det kan inte vara sant. Hang in there! Det är inte över än... Stor kram.

• Mabaja

Odd: Jag hoppas att det inte är någon fara...
    Jag själv blödde till och från mellan v. 4-8.. Och det är ju inget att jämföra med dig som har tre mf/ma fler än mig! Men det KAN gå BRA även fast man blöder.. Det kan!

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-06-06 20:15:20 följande:
    Odd: Jag hoppas att det inte är någon fara...
    Jag själv blödde till och från mellan v. 4-8.. Och det är ju inget att jämföra med dig som har tre mf/ma fler än mig! Men det KAN gå BRA även fast man blöder.. Det kan!
    åh vad jag hoppas att du har rätt....
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Sommaren2005

Odd: Det behöver inte vara så!  Har också varit härinne och nojat och skrivit om småblödningar jag hade i v. 5-6 (utan sex eller tunga lyft eller annat som logiskt skulle orsaka) men nu har jag inte haft något på några dagar och känner mig åter gravid och lugn (för stunden men så är det ju alltid). Jag har googlat (så klart) och läst en massa övertygande och seriösa sidor där man helt normaliserar små blödningar i början. Jag hoppas så att det är precis det du är med om nu.

Inga76: Åh, vad jag känner igen det du skriver. Ditt sista stycke känns som mina egna ord

Välkomna alla nya! Vad kul att läsa att så många hittar hit.

Åh... Håller mina tummar för Odd nu. Du är ju en sån energikick i alla trådar  och har slitit så länge.

• Lallan

Det här är min första graviditet utan blödningar och då har jag ändå två pojkar!

• Odetta
    Sommaren2005 skrev 2010-06-06 20:28:21 följande:
    Odd: Det behöver inte vara så!  Har också varit härinne och nojat och skrivit om småblödningar jag hade i v. 5-6 (utan sex eller tunga lyft eller annat som logiskt skulle orsaka) men nu har jag inte haft något på några dagar och känner mig åter gravid och lugn (för stunden men så är det ju alltid). Jag har googlat (så klart) och läst en massa övertygande och seriösa sidor där man helt normaliserar små blödningar i början. Jag hoppas så att det är precis det du är med om nu.

Inga76: Åh, vad jag känner igen det du skriver. Ditt sista stycke känns som mina egna ord

Välkomna alla nya! Vad kul att läsa att så många hittar hit.

Åh... Håller mina tummar för Odd nu. Du är ju en sån energikick i alla trådar  och har slitit så länge.

Lallan skrev 2010-06-06 20:30:12 följande:
    Det här är min första graviditet utan blödningar och då har jag ändå två pojkar!
    Hur har era blödningar betett sig? Hoppas så att det bara är något harmlöst...äter ju trombyl och det är blodförtunannde och om livmodern växer så kanske det orsakar blödningen? *letar desperat efter positiva förklaringar*
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-06-06 20:27:33 följande:
    åh vad jag hoppas att du har rätt....
    när jag ringde in första gången så var det på äl+14, bim+3 för mig och då var de väldigt otrevliga mot mig.. Sen slutade jag ringa till kk pga mina blödningar men tvingade till mig en tid för vul..

Sen i vecka 14 så fick jag komma in utan problem.

Det är det som är så tråkigt med gyn och kk, man ska alltid klara allting själv på hemmaplan!
  • Sommaren2005

Först blodstrimma på pappret, sen ev lite mer blod någon timme senare, sen rosa/bruna flytningar. Alternativt enbart rosa flytningar som sen blir lite blod och sen går tillbaka igen. Aldrig några mängder. Men faktiskt samtidigt som rätt mycket mensvärk. I torsdags var jag helt säker på att det var kört.

Men det måste inte vara så!!

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-06-06 20:37:38 följande:
    när jag ringde in första gången så var det på äl+14, bim+3 för mig och då var de väldigt otrevliga mot mig.. Sen slutade jag ringa till kk pga mina blödningar men tvingade till mig en tid för vul..

Sen i vecka 14 så fick jag komma in utan problem.

Det är det som är så tråkigt med gyn och kk, man ska alltid klara allting själv på hemmaplan!
    Ja, jag fick ju en liten blödning efter sex i torsdags och när jag ringde in i fredags så fick jag ett stort fett NEJ när jag frågade om jag fick komma in.

Men hon sa att jag får ringa igen om jag började blöda mer eller fick ont...funderar på att ljuga och säga att jag har ont eller nått. Ska även ringa till den privata kvinnoläkaren jag går hos, men hon har teletid en timme efter att KK har det och just nu vill jag bara få komma in till vem som hellst och se hur det ser ut.

På vilket sätt blödde du? Mycket? Litet? Rött?

Åh jag hoppas att det bara är Trombylens fel....
  • Odetta
    Sommaren2005 skrev 2010-06-06 20:38:22 följande:

Först blodstrimma på pappret, sen ev lite mer blod någon timme senare, sen rosa/bruna flytningar. Alternativt enbart rosa flytningar som sen blir lite blod och sen går tillbaka igen. Aldrig några mängder. Men faktiskt samtidigt som rätt mycket mensvärk. I torsdags var jag helt säker på att det var kört.

Men det måste inte vara så!!

Tack...du ger mig hopp! *kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma