• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Hej
    Får man kanske hoppa in i den här tråden? Hade ett ma i höstas som upptäcktes i vecka 12. Är åter gravid och ska ha i höst..

Tycker det är så skönt att ventilera med andra som har mf/ma i bagaget och självklart glädjas åt nya graviditeten!

• Bjornis
    Inga76: Jag fick ma i nov och plussade i januari (som sen blev mkt tidigt mf) och då hade jag sån ångest de dagarna jag faktiskt var gravid. Nu hann det gå nästan 5 månader sen skrapningen plus att jag fått progesteron och okejad att äta albyl minor. Detta har gjort att jag inte fått samma panik som i januari. Men jag ser inte längre än nästa vul/ul nån gång och det är ju lite trist. Hade velat, som många gör, berätta när man plussat och liksom tagit för givet att det ska gå bra! För statistiskt så BORDE det ju gå bra. Förhoppningsvis kommer första sparken att ge lite lugn. Men det känns som att det ligger en liten bit fram i tiden... Hehe.

Men va härligt att du plussade så fort igen efter ma:t och grattis till graviditeten!
  • kajsalisa

Välkommen Inga och Mabaja. Ett par sidor längre bak finns bf-listan. Skriv gärna in er där. No way, vilken vecka är du i? Senaste dagarna har jag varit superhormonell också. Går in i vecka 11 imorgon...

• Mabaja
    {#lang_emotions_gravid}   Beräknad förlossning    {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja, 30 september (3e försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84, 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

Februari 2011
    Odd 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)

• Odetta
    inga76 skrev 2010-06-06 18:03:29 följande:
    No way - jag är lika dan. Gråter i stort sett dagligen över lite vad som helst senaste veckan. Skulle gissat att det var hormonellt om inte min man varit lika dan . Nu gissar jag att det är psykologiskt.

Det här verkar vara en väldigt trevlig tråd. Jag har läst o gillat eran "ursprungstråd" också, även om jag inte gett mig in i samtalet. Hade ett MA i mars (min första graviditet, efter nästan två års försök). Nu testade jag positivt igen härom dagen! 4+2 idag.

Måste fråga - är det fler som har/haft svårt att relatera till den nya graviditeten? Efter den första chocken känner jag mig nästan lite avdomnad nu. Det känns inte riktigt verkligt. Förra gången kändes det så fantastiskt, men nu är det rätt halvhjärtat om sanningen ska fram. Det känns trist - jag vill ju vara öppen för det fantastiska i att faktiskt vara gravid igen. Antar att jag håller tillbaka efter den tråkiga erfarenheten förra gången... det är väl begripligt, men man vill ju inte leva sitt liv i väntrummet till nästa katastrof, liksom.
    grattis till plusset och välkommen hit!

Jag beklagar ert MA *kramar om* Din reaktion med denna nya graviditet är helt normal. Jag tror att det är någon slags skyddsmekanism för man blir ju så jäkla ledsen när det går åt fanders att det känns som man berörs mindre om man känner mindre från början. Typ.

Jag är likadan. Känner igen den där känslan av att domna bort lite i skallen...lite overklighetskänsla över det hela liksom. Och så har jag helt tappat tilliten på min kropp...5 mf och 1 MA är inte jusste liksom.

MEN, det är som du säger...man vill ju inte sitta i väntrummet till nästa katastrof och då är det bara att ge sig fan på att det kommer att gå bra och NJUTA AV NUET. För JUST NU är vi faktiskt gravida, denna minut, denna timme och denna dag! NU.

Hoppas graviditeten sjunker in snart för dig...jag siktar på att den gör det för mig när jag 1. har sett ett levande pyre 2. har passerat v7+4 med ett levande pyre (det var då våran dog när vi fick MA i v15+1) och 3. passerar v15+1. Och under tiden tar jag onödigt många gravtest bara för att och hänger här

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-06-06 18:13:22 följande:
    Hej
    Får man kanske hoppa in i den här tråden? Hade ett ma i höstas som upptäcktes i vecka 12. Är åter gravid och ska ha i höst..

Tycker det är så skönt att ventilera med andra som har mf/ma i bagaget och självklart glädjas åt nya graviditeten!
    Välkommen Mabaja!

Beklagar även ditt MA men gratulerar till pyret!

*stor kram*
  • Mabaja

Inga76: Jag känner igen mig precis i det du skriver! Vi var på vul i vecka 8, ul i vecka 13, vul i vecka 14 och två rul i vecka 19... Efter vul i vecka 8 och 13 började jag tro lite på det men var helt säker på motsatsen i vecka 14 när jag började blöda. Men det går framåt och nu typ rullar jag framåt! HAHA.

• Odetta

jag tror jag kommer få lämna er igen...blod på pappret. altså fan jag orkar inte med ett mf till *gråter*

• Lallan
    Odetta skrev 2010-06-06 19:34:41 följande:
    jag tror jag kommer få lämna er igen...blod på pappret. altså fan jag orkar inte med ett mf till *gråter*
    NEJ! Håller tummarna allt jag kan för att det bara är en liten blödning som kommer från ngt helt annat. Du äter ju trombyl som gör att du blöder lättare.  *KRAM*
  • Odetta
    Lallan skrev 2010-06-06 19:37:42 följande:
    NEJ! Håller tummarna allt jag kan för att det bara är en liten blödning som kommer från ngt helt annat. Du äter ju trombyl som gör att du blöder lättare.  *KRAM*
    har ju inte gjort något som skulle orsaka en blödning...inget sex eller så. Bar visserligen ner en dörr för en stund sedan, men så jävla tung var den ju inte..mest bara otymplig

känner mig panikig just nu
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma