• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    No way skrev 2010-06-04 21:19:57 följande:
    wiiihooo, den magiska gränsen =D

japp, snart säger det bara plopp så e den där =)
    Ja, eller jag går in i v 11+0 idag enl äl så en vecka kvar till 12+0 som ju är då jag tänkt slappna av. Får ju ett ul precis innan (tors) så då har jag lite koll...

Jahapp, så ska man in och jobba i den strålande solen. Tror ni nån åker till IKEA en dag som denna?
  • Daniela01

grattis björnis :) Åh gud vad skönt att vara i vecka 11 +0 :) Helt underbart!! Njut av sommar värmen nu :)

• Bjornis
    Daniela01 skrev 2010-06-05 08:43:18 följande:
    grattis björnis :) Åh gud vad skönt att vara i vecka 11 +0 :) Helt underbart!! Njut av sommar värmen nu :)
    Men hej! O eh. Hur gick det på vulet du var på? Du har väl inte varit här sen dess? Eller har jag missat det?
  • Cat79

Hej på er!
    Nu är jag hemkommen efter en underbar semester på Cypern. Har mått jättebra hela tiden, konstigt nog men förhoppn.vis behöver inte det betyda nåt negativt (måste intala mig att allt är som det ska med liten). Ska på VUL igen på måndag och då är jag i v 10+3.

Håller tummarna för ni som har VUL inom kort och kramar till er andra som växer :)

Ha en underbar dag i sommarvärmen! KRAM

• kajsalisa

Välkommen hem Cat. En vecka på Cypern låter underbart, även om vädret är fantastiskt här också för tillfället. Skönt att du mår bra. Visst nojjar man när man mår bra, men förhoppningsvis är det bara naturen som ger dig en lugn och skön graviditet. Du ska se att det ser jättefint ut därinne på måndag. Någon anledning att dom gör vul istället för ul? Jag ska på ul på torsdag, 10+4, det är därför jag undrar... Kram på dig!!

• Odetta

tjejjer...

hur hade ni det med molvärk och sånnt i början?

Jag känner molvärk som kommer och går och mellan varven får jag en tyngdkänsla där nere som heter duga....är det normalt?

Fan...känns som man nojjar för precis allt och ingenting just nu

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Cat79 skrev 2010-06-05 09:32:52 följande:
    Hej på er!
    Nu är jag hemkommen efter en underbar semester på Cypern. Har mått jättebra hela tiden, konstigt nog men förhoppn.vis behöver inte det betyda nåt negativt (måste intala mig att allt är som det ska med liten). Ska på VUL igen på måndag och då är jag i v 10+3.

Håller tummarna för ni som har VUL inom kort och kramar till er andra som växer :)

Ha en underbar dag i sommarvärmen! KRAM
    Välkommen hem! Och vad avis jag är att du redan är i v11! Ska definitivt hålla tummarna på måndag...det kommer säkert se jättefint ut!

*kram*
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-06-05 15:33:49 följande:
    tjejjer...

hur hade ni det med molvärk och sånnt i början?

Jag känner molvärk som kommer och går och mellan varven får jag en tyngdkänsla där nere som heter duga....är det normalt?

Fan...känns som man nojjar för precis allt och ingenting just nu

*kram*
    Har haft det tidigt i så gott som alla mina graviditeter!
  • Odetta
    Lallan skrev 2010-06-05 17:05:16 följande:
    Har haft det tidigt i så gott som alla mina graviditeter!
    heeeej vännen!

Hur mår du?

Tack för ditt svar...det är alltid lugnande att höra om andra som har det likadant

*kraaaaam*
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-06-05 18:53:29 följande:
    heeeej vännen!

Hur mår du?

Tack för ditt svar...det är alltid lugnande att höra om andra som har det likadant

*kraaaaam*
    Bara bra Dock så nojjar jag precis lika mycket jag. Tycker inte brösten spänner lika mycket och mår inte lika illa längre, säkert ingen fara men man har ju sina hjärnspöken.

Hämtade precis sonen från kalas och fick då frågan eftersom att sonen vid minst två olika tillfällen pratat om att jag har två bebsiar i magen. Känns som att man får mer press på sig även om det inte skulle spela ngn roll. Vi får försöka tänka positivt ändå, nu borde det faktiskt vara vår tur

Ska du göra ngt tidigare vul den här gången förresten så du slipper vara med om samma som sist? Jag fick en tidig tid på gyn av just den orsaken.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma