• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-06-06 20:45:17 följande:
    Ja, jag fick ju en liten blödning efter sex i torsdags och när jag ringde in i fredags så fick jag ett stort fett NEJ när jag frågade om jag fick komma in.

Men hon sa att jag får ringa igen om jag började blöda mer eller fick ont...funderar på att ljuga och säga att jag har ont eller nått. Ska även ringa till den privata kvinnoläkaren jag går hos, men hon har teletid en timme efter att KK har det och just nu vill jag bara få komma in till vem som hellst och se hur det ser ut.

På vilket sätt blödde du? Mycket? Litet? Rött?

Åh jag hoppas att det bara är Trombylens fel....
    I vecka 4-8 blödde jag typ 2-3 ggr per vecka. rött på pappret och rosa i trosorna...

I vecka 14 var det mycket blod men kom bara när jag gick på toa, men inne på vul var det massor i "gångarna" så hon sa bara att "bli inte rädd om du blöder mera"... för då sköljdes det ut genom att jag kissade om du förstår hur jag menar..

Så det var inga störtblödningar när kläderna satt på utan det var mycket när jag gick på toa...

Men oron har ju inte lagt sig efter det ändå för jag har blod OFTA på toa, men det kommer från nr 2.. Är inte kul innan man inser var det kommer ifrån för det är verkligen rinnande så många gånger har det ju runnit fram så jag trott jag blött massor..

Jag hoppas verkligen att det är trombylen som gör det och att det "bara" är sköra slemhinnor.. Mitt blod kom ju inte heller pga sex. Har suttit och väntat i flera timmar efteråt för att se om jag ska börja blöda, min man har bara skakat på huvudet åt mig och tycker att jag överdrivit!
  • PåvägMotSyskon

Odd.

Med 1.a barnet blödde jag inget alls.

Med barn 2 så kom en känsla att NU börjar ja blöda, konstig känsla mellan benen, Va ute i jobb o cyklare.. möjligen stress??? å när ja va hos en, fick ja känna efter för att se om de va rätt. JOO, de va blod, börja gråta o hon sa att ja kunde åka o vila mig.. åkte till lokalen o ja blödde som mens, de kom mycket o BLOD. la mig ner o vila, trodde de va kört.

mer mot kvällen så avtog de, elelr de avtog mer o mer, o mot kvällen va de mer brunt, o sen dagen efter ingenting...

Testa starkt + ca 3? dagar efter med cb.

10 dagar efte5r blödningen så fick ja komma till bm o testa o de va starkt +, samma dag hade ja begärt vul (eller dagen innnan för de nekar en på tele, om man ej har ont eller så.. men ja åkte in..... då kan dem ej neka, kunde ej då pga vi fick vänta så sent så länge på vul o me en liten son me mig va de omöjligt, så ja fick komma dagen efter) å de såg bebis, hjärtat va tackt o intackt, så ja fick komma igen om 2v va sen 9+4, å då såg dem hjärtat slå fint. Han är lite mer än 14mån nu o nyss börjat gå Hjärta

Graviditeten nu blöder jag ingenting än iaf, o hoppas de inte e nått som kommer. (säkert pga stress sist i jobbet) o ska börja jobba i sommar nu, me hoppas de inte e nån fara, e inomhus då iaf..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-06-06 20:51:14 följande:
    I vecka 4-8 blödde jag typ 2-3 ggr per vecka. rött på pappret och rosa i trosorna...

I vecka 14 var det mycket blod men kom bara när jag gick på toa, men inne på vul var det massor i "gångarna" så hon sa bara att "bli inte rädd om du blöder mera"... för då sköljdes det ut genom att jag kissade om du förstår hur jag menar..

Så det var inga störtblödningar när kläderna satt på utan det var mycket när jag gick på toa...

Men oron har ju inte lagt sig efter det ändå för jag har blod OFTA på toa, men det kommer från nr 2.. Är inte kul innan man inser var det kommer ifrån för det är verkligen rinnande så många gånger har det ju runnit fram så jag trott jag blött massor..

Jag hoppas verkligen att det är trombylen som gör det och att det "bara" är sköra slemhinnor.. Mitt blod kom ju inte heller pga sex. Har suttit och väntat i flera timmar efteråt för att se om jag ska börja blöda, min man har bara skakat på huvudet åt mig och tycker att jag överdrivit!
    Tack för även ditt svar! Känner mig lite lugnare just nu och inser att det ändå inte finns något jag kan göra i kväll...mer än hoppas.

JAg har som du, att det kommer på pappret när jag är på toa...och det var rött...lite slemmigt *förlåt för detaljerna*

Hoppashoppashoppas den vill stanna!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-06-06 20:57:55 följande:
    Tack för även ditt svar! Känner mig lite lugnare just nu och inser att det ändå inte finns något jag kan göra i kväll...mer än hoppas.

JAg har som du, att det kommer på pappret när jag är på toa...och det var rött...lite slemmigt *förlåt för detaljerna*

Hoppashoppashoppas den vill stanna!
    Jag håller tummarna för att det "bara" är som jag hade det.. Men då inte att du ska gå med det till och från i fyra veckor! ;)

Håller tummarna! Försök slappna av, hur lätt nu det är, och ta det bara så lugnt du kan!
  • Lallan

Senaste gången blödde jag rätt mycket från nca v 5 och framåt till v 12 då det slutade. Fick ju dessutom cytotec då nån gång runt v 6 och då blödde jag riktigt mycket men fostret klamrade sig ju fast ändå så blod är inte samma sak som mf. Hoppas hoppas att det bara är en ofarlig blödning.

• maria204

Med min första blödde jag efter sex runt v. 5. Det var först klarrött blod som senare övergick i blodstrimmiga flytningar.

Imorgon har jag blött (fast jag tror attd et har slutat idag) i 5 veckor. Det bröjade med en rosa flytning. Två veckor senare störtblödde jag med rejäla kramper. En vecka senare fann de fostret, som då var i v. 7+6., fullt levande.

Odd: Hoppas att det bara är en normal blödning. Se till att du får komma in och kolla! Kram!!

• inga76
    September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja, 30 september (3e försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84, 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

Februari 2011
    Odd 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)                                                               inga76 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

• Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-06 20:55:04 följande:

Odd.

Med 1.a barnet blödde jag inget alls.

Med barn 2 så kom en känsla att NU börjar ja blöda, konstig känsla mellan benen, Va ute i jobb o cyklare.. möjligen stress??? å när ja va hos en, fick ja känna efter för att se om de va rätt. JOO, de va blod, börja gråta o hon sa att ja kunde åka o vila mig.. åkte till lokalen o ja blödde som mens, de kom mycket o BLOD. la mig ner o vila, trodde de va kört.

mer mot kvällen så avtog de, elelr de avtog mer o mer, o mot kvällen va de mer brunt, o sen dagen efter ingenting...

Testa starkt + ca 3? dagar efter med cb.

10 dagar efte5r blödningen så fick ja komma till bm o testa o de va starkt +, samma dag hade ja begärt vul (eller dagen innnan för de nekar en på tele, om man ej har ont eller så.. men ja åkte in..... då kan dem ej neka, kunde ej då pga vi fick vänta så sent så länge på vul o me en liten son me mig va de omöjligt, så ja fick komma dagen efter) å de såg bebis, hjärtat va tackt o intackt, så ja fick komma igen om 2v va sen 9+4, å då såg dem hjärtat slå fint. Han är lite mer än 14mån nu o nyss börjat gå Hjärta

Graviditeten nu blöder jag ingenting än iaf, o hoppas de inte e nått som kommer. (säkert pga stress sist i jobbet) o ska börja jobba i sommar nu, me hoppas de inte e nån fara, e inomhus då iaf..

maria204 skrev 2010-06-06 21:23:00 följande:
    Med min första blödde jag efter sex runt v. 5. Det var först klarrött blod som senare övergick i blodstrimmiga flytningar.

Imorgon har jag blött (fast jag tror attd et har slutat idag) i 5 veckor. Det bröjade med en rosa flytning. Två veckor senare störtblödde jag med rejäla kramper. En vecka senare fann de fostret, som då var i v. 7+6., fullt levande.

Odd: Hoppas att det bara är en normal blödning. Se till att du får komma in och kolla! Kram!!
    Tack goa vänner för att ni delar med er...ni ger mig HOPP! Ska ringa dem i morgon och se vad dem säger...jag vet att det är för tidigt för att kunna se nått, men man borde väl kunna se om det är mf på g eller inte tycker jag. Eller?

Jag fortsätter att försöker hoppas *kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • inga76

Oj, vilket skumt indrag mitt namn fick i BF-listan... nu är jag inlagd i alla fall. Tack för välkomnande och alla svar! Det är skönt att veta att man inte är ensam om att känna som man gör, även om det är trist att fler ska behöva gå runt på det här sättet.

Odd - jag håller alla tummar och tår att din lilla ärta vill stanna kvar!! Det är ju många som blöder men där det går vägen ändå.

• inga76

Jag vet inte om de alltid kan se om det är MF på gång, men vid mitt MA kunde man se när hinnsäcken var på gång att lossna. Då var jag i vecka 10+, men det borde man väl kunna se även tidigare? Eller är den för liten för det?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma