• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    Havsklippan;

Tack, känns skönt att de va bra me han därinne :) Lilla vilden.

Värre för er dock :( Usch! Hoppas att FVP går bra och att ni får något mer exakt svar som kanske även lugnar. Jag har ju också vart uttorkad i princip hela graviditeten, legat inne flera ggr o får nu näringsdrycker som ja häller i mig för o inte dippa ner i värden igen, men jag hade bra me fostervatten, han hade mycke o simma i sa dom på RUL i fredags, så de verkar konstigt isåfall :/

Hoppas som sagt på bra besked för er skull!

Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • färnik

När jag väntade min dotter var jag tämligen mild i humöret hela graviditeten, inte alls som nu när jag är ledsen och arg om vart annat, mest hela tiden... hm... Vad kan det tyda på? på fredag får vi veta dock, då är det dags för könsul!

• Muffe80

jag tror inte ens min bm kollade mängden fostervatten på RUL, är det rutin att de gör det?

Har fortfarande känningar i magen, drar och spänner ibland, och ibland gör det rätt ont faktiskt. Men, ska väl försöka att inte oroa mig

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-28 18:59:43 följande:
    jag tror inte ens min bm kollade mängden fostervatten på RUL, är det rutin att de gör det?

Har fortfarande känningar i magen, drar och spänner ibland, och ibland gör det rätt ont faktiskt. Men, ska väl försöka att inte oroa mig
    Ja de brukar dom göra :) Har dom gjort på alla mina UL iallafall. Står "Normal fostervattenmängd" på mina papper ja fått me :) Och så sa hon under undersökningen att han hade mycke vatten o röra sig i :)

Nä, varför oroa sig? Allt växer ju! De spänner o drar o molar på mig me ibland, men de e ligament o livmoder o grejer..
  • Muffe80

Min bm nämnde inget om fostervatten, fick heller inte med mig några papper hem... så olika det är.

• Muffe80

alltså, jag är lite "upprörd" över mitt nya bf... enligt den (räknaren på fl) skulle mensen börjat den 31 juli och då var den slut redan + att ägglossningen skulle  varit den 13/8 men enligt äl-tester var den den 9 eller 10/8.... hm!

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-28 19:33:10 följande:

alltså, jag är lite "upprörd" över mitt nya bf... enligt den (räknaren på fl) skulle mensen börjat den 31 juli och då var den slut redan + att ägglossningen skulle  varit den 13/8 men enligt äl-tester var den den 9 eller 10/8.... hm!

Hahaha, jag såg din andra tråd om det. Men de kan ta tid innan ägget fäster osv, de diffar hos alla. Och +- 2v är inte konstigt o bli flyttad. Sen kommer bebisen när den har lust o inte enligt ngn kalender. :)

Jag blev framflyttad 3 dgr, stämmer nästan exakt me alla VUL/UL jag gjort, men då skulle jag testat tokpositivt på BIM -5, o de tror jag inte riktigt, men spelar ingen roll. De e bara ett riktmärke för MVC osv o gå på, o ja - sen kommer h*n när de e dags för den o kika ut.
  • Smålands jänta i storstaden

Ego: vi skulle beställa barnvagn på nätet denna helgen, hade bestämtnför länge sedan. Så igår sa jag till sambon att vi skulle beställa, ja imorgon fick jag till svar. Men jag var uttråkad så jag satte mug vid datorn och ropade på sambon att han skulle komma och sätta sig där med mig så skulle vi kolla på det. Så får jag till svar att han hellre vile stå, men jag blir så otroligt stressad av folk som står upp när det är något viktigt, vad jag tycket vagnköp är, så jag ber honom sätta sig igen, han sätter sig men pustar och frustar så jag blir bara arg och stänger ner, går in i sovrummet och lipar som en gris. Senare på kvällen vill han kolla på vagn bara för att få mig på humör men det går jag inte på! Idag har jag sagt att vi ska gör något viktigt, frågat om vi ska sätta oss vid datorn tillsammans eller gått dit när han suttit där men han verkar inte fatta!!!? Är jag helt korkad eller varför vill han inte!!?? Vad är han rädd för? Funderar på att beställa utan att han får vara med och bestämma färg imorgon när han jobbar, är det fel? Blir så hormonledsen på honom just nu....

• toksnippa
    Smålands jänta i storstaden: men då... det här med karlasläktet kan man sällan riktigt begripa sig på.. första tanken som slår mig är väl att det blir så mer definitivt med att köpa vagn, det är ju ett rätt stort steg på vägen till bebis. Förstår att du tar åt dig och blir ledsen, skulle jag nog bli själv. Ta upp det här med honom istället för att noncha varandra och göra det själv. Kram!
    underbargava.blogg.se - nu väntar vi på lillskrutten! (v. 35)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma