• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2010-11-29 20:25:59 följande:
    hur går utredningen? och hur går det med bebisbakandet?
    Utredningen visar ingenting fel och bebismakandet går inte alls. :´(
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-11-29 20:47:14 följande:
    Utredningen visar ingenting fel och bebismakandet går inte alls. :´(
    Skönt att det iaf inte är något fel. Tur i oturen kanske man ska säga! jag önskar dig sååå en graviditet som vill stanna kvar! Det är du värd!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Lallan

Maria:Håller tummarna för bra resultat idag!

Bev: Kul att se dig och att allt är bra med dig.

MCT79: Håller tummarna för att det blir bebis snart. När vi försökte med min första så blev det undersökningar mm då det tog mer än ett år och strax efter att inget fel konstaterats så blev jag gravid. Då handlade det dock inte om mf utan just att det bara inte blev ngt. En annan kompis fick sin första dotter nu i sommras och hon tog över två år att få till. Inga fel hittades och nästa steg var insemination. Vill bara ge dig lite hopp,kommer inte ihåg eakt hur du haft dig så jag hoppas att jag inte trampar på några ömma tår.  kram

Ingen som hört något från 2barnsmamman?

Ego: Var in till förlossningen på besök natten till igår. Spydde och kräktes och med mitt blodtryck mm så räknades det som en försämring så jag skulle in. Packade in hela familjen i bilen och drog dit kl 3 på natten. Hade rejälthögt blodtryck när jag kom in men det sjönk sakta med säkert och efter 4 timmar mådde jag bra igen och blodtrycket var normalt. Alla prover var okej (på rätt sida om gränsen)  så vi fick lov att åka hem igen.
    Misstänker att mitt pausande från soffläge för en stadstripp inte var det bästa beslut jag kunde gjort.

Är i alla fall stolt över mina två mycket duktiga barn som skötte sig exemplariskt i 4 timmar inne i ett undersökningsrum mitt i natten. Sista halvtimmen går att diskutera men det är okej.

Nu är det soffläge som gäller igen sista dagarna!

• Cat79

Lallan: Vilka duktiga barn och när det var mitt i natten. Skönt att värdena blev bättre och att du fick åka hem. Ta vara på vilan nu innan det är dags. Ska bli så kul att höra ifrån dig när tvillingarna är här. Vet du kön på dem? Har kanske missat info om du redan skrivit det.  Jag har inte sett o hört 2-barnsmamman - kanske har fått?

MCT79: Jag vet av egen erfarenhet att det kan ta tid men förr eller senare lyckas det samt hela vägen. Kämpa på. Många varma kramar!

Ego: Nu är det dags för föräldrargrupp.
    Kram på er alla!

• Lallan
    Cat79 skrev 2010-11-30 07:38:57 följande:
    Lallan: Vilka duktiga barn och när det var mitt i natten. Skönt att värdena blev bättre och att du fick åka hem. Ta vara på vilan nu innan det är dags. Ska bli så kul att höra ifrån dig när tvillingarna är här. Vet du kön på dem? Har kanske missat info om du redan skrivit det.  Jag har inte sett o hört 2-barnsmamman - kanske har fått?

MCT79: Jag vet av egen erfarenhet att det kan ta tid men förr eller senare lyckas det samt hela vägen. Kämpa på. Många varma kramar!

Ego: Nu är det dags för föräldrargrupp.
    Kram på er alla!
    Vi vet inte kön och nu börjar min nyfikenhet bli riktigt jobbig, vill ju veta nu

Reagerade på att hon inte skrivit ngt igår och hon brukar ju vara duktiog aktiv annars. Har för mig att det var idag som hon hade tid för tul.

Ha så trevligt på föräldragruppen
  • rontgensyrran

Hej alla! Hoppas det går bra för er som ska på TUL och VUl idag. Håller mina tummar. En annan har ju fastnat återigen i tradera träsken och har därmed "fyndat" en massa barnkläder. Undrar verkligen om jag agen om hinner använda allt?! Min lilla Ines kommer jag iaf kunna byta kläder på flera gånger om dagen om hon nu skulle visa sig vara en kräkbebis :)

• Bev

Kajsalisa och lallan: Tack! Jag är som sagt inne och läser men försöker att inte fastna i FL-träsket allt för mycket. Men det är svårt att hålla sig ifrån en sådan här tråd med så många fina tjejer i.
    Jaa Kajsalisa, som vi ha kämpat... för 1 år sedan hade jag fått mitt första missfall och världen hade rasat samman. Önskar verkligen att det ska gå bra för alla fina kämpande tjejer här inne, vi är SÅÅÅÅ värda det!

Vilket datum har du Kajsalisa? Är det någon som har BF snart, det borde det va va?
    Kram till er alla!

• Mabaja
    Bev skrev 2010-11-30 09:41:34 följande:
    Kajsalisa och lallan: Tack! Jag är som sagt inne och läser men försöker att inte fastna i FL-träsket allt för mycket. Men det är svårt att hålla sig ifrån en sådan här tråd med så många fina tjejer i.
    Jaa Kajsalisa, som vi ha kämpat... för 1 år sedan hade jag fått mitt första missfall och världen hade rasat samman. Önskar verkligen att det ska gå bra för alla fina kämpande tjejer här inne, vi är SÅÅÅÅ värda det!

Vilket datum har du Kajsalisa? Är det någon som har BF snart, det borde det va va?
    Kram till er alla!
    Lallan är först ut! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Bev

Hittade den här! Då kan vi hålla koll på de som har BF i Dec... Eftersom jag är lite lost, någon som vet om Nataliesliv har fått barn än? Hon hade BF 17 nov enligt listan... SPÄNNANDE, nu kommer det drälla ut barn, vilka härliga adventspresenter och julklappar vi kommer få!!!!

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 21 december (ma v11, mf v 14)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    PåvägMotSyskon 31 December. 3.e barnet.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma