• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bev
    maria204 skrev 2010-11-29 18:14:42 följande:
    Imorgon är det dags för mitt andra VUL och jag börjar oroa mig nu. Jag känner mig gravid, så det är egentligen inget som tyder på att något skulle vara fel, men jag hittar så många tecken som bevisar motsatsen i alla fall. Jag har rikligt med flytningar (sorry för detaljen) =missfall. Jag har spänningar i brösten, precis som jag hade vid första MA. Jag har molvärk = missfall. Kommer den här oron någonsin att gå över?

Jag mår piss hela tiden och måste därför äta, äta och ... äta. Jag kommer att förvandlas till en elefant med den här takten. Hormonerna sprutar ur öronen. I helgen var jag arg hela tiden, eller ledsen samtidigt som jag skrattade åt eländet. Snacka om konstig morsa. Och trött, så himla trött. Jag skulle helst vilja sova heeela tiden.

Visst låter det som att allt är precis som det ska?  
    Jag tycker att du låter super gravid! Jag hoppas allt går bra imorgon på ditt VUL.

Själv är jag tjock! Magen putar rakt ut som en läder kula Är i vecka 35...sakta men säkert tar vi oss närmare målet! Jag längtar!!!

Är ofta inne o läser och tänker mycket på er! Kram till er alla
  • kajsalisa

Måste hålla med Bev, Maria. Tycker också du låter supergravid. Molvärk=livmodern som växer, rikligt med flytningar=kroppens sätt att skydda ännu mer från bakterier än vanligt, onda bröst=hormoner och bröst som växer. Det kombinerat med matintaget du skrev om låter väldigt övertygande om du frågar mig. Kram på dig!!

• maria204

Bev och Kajsalisa: Jag vet, visst är jag larvig! Det ska bli skönt imorgon, om allt fortfarande ser ok ut. Då ska jag försöka släppa oron helt. Det är så klart mitt eget försvar som är igång. Om man väntar sig det värsta är man beredd på det...

• kajsalisa

Bev, härligt att du tittar in och skriver några rader och skönt att höra att allt är bra. Som vi har kämpat!!! Jag är i v 36 nu och det är ungefär ett år sedan jag plussade första gången. Tänk så fort tiden har gått??!

• kajsalisa

Näe Maria, du e absolut inte larvig. Det var inte så jag menade. Det var menat som pepp, men lät kanse inte så... Vet precis hur den där oron känns. Min oro släppte inte förrän i v 19 efter rul och defenitivt i v 20 när jag kände dom första tydliga sparkarna så jag vet precis hur du känner dig. Kram igen!

• maria204
    kajsalisa skrev 2010-11-29 19:11:20 följande:
    Näe Maria, du e absolut inte larvig. Det var inte så jag menade. Det var menat som pepp, men lät kanse inte så... Vet precis hur den där oron känns. Min oro släppte inte förrän i v 19 efter rul och defenitivt i v 20 när jag kände dom första tydliga sparkarna så jag vet precis hur du känner dig. Kram igen!
    Jag förstod att du inte menade det så.

Det är skönt med den här tråden, för här får man vara nojjig, larvig och orolig för allt utan att känna sig mesig och knäpp.

Kram, på er allihop! 
  • Cat79

maria: det kommer att gå jättebra imorgon men visst finns oron så tidigt. håller med kajsalisa att oron släppte efter RUL och när man kände bebis i magen.

Kajsalisa: kan tänka mig att det är fullt med kartonger nu men var mysigt med ny lägenhet. Fattar du är snart har vi en bebis i vår famn? Är så nyfiken på vem det är men samtidigt älskar jag min mage.

En kompis till mig tog jättefina gravidbilder på mig och min sambo igår, så kul att ha. Vi ska framkalla några samt göra något album. Försökte ladda upp en magbild i andra tråden men utan resultat, testar från jobbet om det går bättre.

Veckans tips: Snickarbyxor! Det är dem skönaste byxorna jag har åskådat, lite lösa och så sköna samtidigt fint med stora magen. Har fått dem av min syrra och trodde inte jag skulle använda dem men igår kom dem fram och det ångrar jag inte.

Kram på er

• kajsalisa

HEEELT sjukt Cat. Jag fattar fortfarande ingenting å då lever liten rövare därinne mest hela tiden. Inga små mysiga sparkar längre, utan den spjärnar och buffar så hela magen blir deformerad. Men jag håller med dig, älskar också magen, även om jag nog inte fattat vad det innebär. Ska börja packa upp bebisrummet ikväll. Ska bli sååå mysigt... :)

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-11-29 16:24:22 följande:
    det som är jobbigt är ju när man flyttad och då behöva backa en vecka eller liknande. Jag hade bytesdag idag egentligen, men får nu vänta tills på lördag med bytet.... suck
    Bli förbannad på mig nu om du vill... men jag önskar jag hade dina problem Muffe. Byta?
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-11-29 20:24:20 följande:
    Bli förbannad på mig nu om du vill... men jag önskar jag hade dina problem Muffe. Byta?
    hur går utredningen? och hur går det med bebisbakandet?
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma