• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

Havsklippan: lilla raringen. Förstår att det måste kännas otroligt jobbigt just nu att inte veta hur det ligger till. Jag håller tummarna att det kommer se bra ut iaf. Och om det inte gör det, kanske bebisen ändå blir livsdugligt med bara ett litet hsndikapp... Tänker på er. Stor kram.

Längtan efter liten är stor
  • mallanis

Havsklippan - Men gumman va jobbigt! Håller tummarna för att ni kommer bli klokare efter fvp och att ni får ett positivt svar att det inte är så farligt!! *kramar*

Tredje gången gillt!?
  • Muffe80

I morse vaknade jag av att magen verkligen var stenhård och att den var hård låångnt ner, kul att ngt börjar hända!

En fråga: när jag var på ul sist fick jag nästan som lätt brännskada på magen ett dygn efteråt. Förstod inte varför det kliade så mycket men sedan såg jag att jag var helt röd som efter en hel dag i solen och så kliade det otroligt.

Hm, nu undrar man ju hur bra detta är för barnet? Har ju läst att det inte är bra att göra för många ul och efter detta förstår jag nog varför. Är det fler som varit med om samma sak, med brännskadan? eller kunde vår bm inte hantera apparaten??

• Odetta
    Muffe80 skrev 2010-11-28 07:51:05 följande:
    I morse vaknade jag av att magen verkligen var stenhård och att den var hård låångnt ner, kul att ngt börjar hända!

En fråga: när jag var på ul sist fick jag nästan som lätt brännskada på magen ett dygn efteråt. Förstod inte varför det kliade så mycket men sedan såg jag att jag var helt röd som efter en hel dag i solen och så kliade det otroligt.

Hm, nu undrar man ju hur bra detta är för barnet? Har ju läst att det inte är bra att göra för många ul och efter detta förstår jag nog varför. Är det fler som varit med om samma sak, med brännskadan? eller kunde vår bm inte hantera apparaten??
    God morgon på dig!

Det är ingen fara alls med att göra många UL, finns inga studier som säger att det är farligt, enbart en studie som säger att det KAN öka risken för att barnet blir vänsterhänt...så släpp den oron!

Jag tror att du kanske inte tålde gélen för man blir ju så mycket känsligare nu när man är gravid, eller att det blev lite varmt för din känsliga hud. Men bebis mår bra och som sagt, oroa dig inte över många UL, det är inte farligt.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Nej det är nog ingen fara för barnet, men lite läskigt att jag var så känslig denna gång. På KUB gickd et ju bra...

åh vad jag gillar morgonen, åt en riktig bra frukost och var glad över det... kul att allt kom upp igen

• LillaMy3
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-27 20:37:20 följande:
    Ett hjärta i din mage slår finnt och kommer att fortsätta med det tills H*n är 100 år gammal

Jag förstår dig haha jag blev själv bakflyttad 1 vecka med honom jag har i magen hade mens 10 mars går IKKE att misstolka haha blödde som en död gris kraftigt och mkt som jag har normalt med ja då e det ju mensTungan utenär det går igenom en binda hahaha och fick Äl stegring 4 DAGAR efter konstigt nog 18-19-20-21 på den dagen hade det en svagt streck ej Äl alls på dag 19-20-21 Ägglossning stegring .. och vi var som kaniner i 6 dagar hahaha
    Men inga flytningar hade jag alls.
    Sen 1 vecka efter detta hade jag massa flytningar och hade sex igen i 6 dagar och sen gav vi upp .. inga äl tester då alls.

ENLIGT bm hade jag Mens 18 mars !! man ba hallå tror du inte jag VET när jag hade mens hahahaha var ju banne mig snus tårr hahaha
    Och enligt läkaren och jag så hade jag BF 15 dec men enligt bm och ul o rul hade jag mens 18 mars och är beräknad till 21 dec hmmmmm likom ..
    MEN nu är man orolig att pojken är stor på 5 kg är i vecka 37+6 när jag ska på Tul vecka 38 dagen efter alltså jag skulle nu ha varit i vecka 38 och 39 då när jag kommer in i vecka 38 så snacka om att dagens ul och bm är ööööh lite efter
    Tror man hänger upp sig lite mkt på VUL innom vården. Men något måste de ju räkna efter... Tycker det är lite läskigt med den extra övertiden man riskerar då. Nu fick jag förvisso sonen i 35+3 så oroande för övertid där var ganska onödigt

Hoppas din "lille" kille är lagom stor och att du slipper vänta ända till 21 dec om han är större än lagom!!
  • Dag och natt

Åh vad söta ni är allihopa, det har varit jobbigt de senaste dagarna och jag antar att det är nån slags försvarsmekanism för vi är båda så inställda på att inte få några positiva besked framöver. Vi har inte gjort något dopplerultraljud på moderkakan rontgensyrran, det är inte något som vi har blivit föreslagna iaf. Jag tror ju inte heller att det är något av de vanliga trisomifelen eftersom vi hade typ 1:3000 på ds och 1:6000 på de andra... och det känns ju helt otroligt att man skulle vara just den enda av dom. Har läst lite på nätet att det kan påverka fostervattnet om mamman har vätskebrist för man har kunnat konstatera att diagnosen oftare på sommaren när det är varmt. Och eftersom jag spytt så mycket så hoppas jag att det är därför som vi legat lite i underkant på fostervattnet... Men man vet ju fortfarande inte... Ibland tänker jag att det kanske är lika bra om det blir missfall så man slipper ta något jobbigt beslut på ett underlag som man kanske känner sig osäker på.

Min sambo har berättat om det som hänt för en av hans nära vänner och ni vet hur det är, det är inte förrän man berättar något jobbigt själv som det kommer fram hur jobbigt de själva haft det med olika missfall. De hade haft ett tidigt och tre sena missfall men har också två barn. Det känns ändå tröstande och man vet vem man kan prata med om man känner för det när någon har varit i ungefär samma situation, att mista ett barn efter att ha gått halva graviditeten.

Så vi tar en dag i taget, ibland bryter vi ihop och ibland lever vi vår vanliga vardag. Har unnat mig två nya par stövlar och adventspyntat överallt. Fyller dessutom 30 år på måndag om en vecka och hade innan detta besked tänkt att jag skulle bjuda på födelsedagsfika på lördag... Tänkte först ställa in det men jag funderar på att ha det ändå och få ha vänner och familj samlade och få annat att tänka på för en stund. Då kan jag baka lite innan också vilket också får tiden att gå. 

KRAM till er alla!! 

• 3 barns mamma84
    HjärtaHavsklippanHjärta
    Mitt hjärta går sönder i 1000 bitar när jag läser vad du går och gått igenom.
    Hjärtanet jag tänker på dig jag finner inga ord jag hoppas och ber till gud att allt ska vara helt okej.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Muffe80

Jag tänker också på er Havsklippan, och så tänker jag att vården idag är så himla bra så det kan fixa mycket som verkar vara fel också!
    Hoppas allt går bra.

En fundering: det är många som kommer med kommentarer om vi ska få pojke eller flicka, och alla säger flicka...Jag funderade på hur jag själv tänker när jag gissar kön på folks ofödda bebisar.
    Vad baserar ni det på? hur mamman är som person, eller är det en vild gissning bara? eller ser ni det på hennes hållning, mage etc?

Vore intressant att veta eftersom alla tror att vi får en tjej

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-11-28 17:26:24 följande:

Jag tänker också på er Havsklippan, och så tänker jag att vården idag är så himla bra så det kan fixa mycket som verkar vara fel också!
    Hoppas allt går bra.

En fundering: det är många som kommer med kommentarer om vi ska få pojke eller flicka, och alla säger flicka...Jag funderade på hur jag själv tänker när jag gissar kön på folks ofödda bebisar.
    Vad baserar ni det på? hur mamman är som person, eller är det en vild gissning bara? eller ser ni det på hennes hållning, mage etc?

Vore intressant att veta eftersom alla tror att vi får en tjej

Haha har du sätt ''På smällen'' där började dom att bråka kvinnan och mannen och hon var hos bm och skulle väga sig och hon tyckte att han var för jobbig som aldrig tänkte på henne osv bla bla bla haha så sa han
     ''det är en dotter du har i magen för du ger din mamma från magen alla jävla gravid hormoner''
    Där kan man oxå se hahaha

Jag har sluppit mina hormoder men jösses vad jag hade det då jag väntade dottern haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma