Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Småland: Du får inte skrämma oss så där...bara försvinna mitt i förlossningstider

Säger som till Pinklove....lova att skriva om du åker in. Hoppas du känner dig stark!

Nu är det alltså Pinklove som är näst på tur! Tillbaka till  BF-listan igen
    Pinklove: Vilken fin sida du har....du är super duktig!
    Färnevik: Hoppas du och dottern har haft een skön dag hitills. Jag tycker du förbereder massor...inte kläder och sängar osv men med din dotter. Du "boar" och förbereder i allra högsta grad. En dag på museum. Det är starkt!

Ego: Somnade 2.30 inatt och vaknade 06.30. Lyckades gå upp 3 gånger och kissa också under den tiden. Håller med dig Pinklove. Man är ju helt slut innan förlossning. Kände av SD och värk inatt menemn.....

Jag och mannen tränar PROFYLAX varje dag ca 10 minuter. Vi försöker sätt oss in i förlossningssituationen så gott det går. Vi visualiserar och mannen hjälper mig att få rätt rytm. Vi har kommit överens om affirmationer som han hjälper mig att tänka på.

Dagens inhandlingsgrej är en värmepåse från Life med någon Lavendel doft. Den ska användas fltigt när det är dax för att vi ska kunna vara hemma så länge som möjligt. Glöd het!

Har inte läst igenom tråden...ska göra det nu. Vill veta hur det gått för dig Sofy!!!

********************KRAM***********************

• Happiness
    Sofy: Gud vad skönt!!!!!! Nu kan du släppa det med läckande fostervatten ....Allt verkar ju hur bra som helst. Devin kommer ligga länge i din mage  och bara ha det gott och äta god mat ...

Förstår att det måste kännas som en sten lättat från bröstet. Ja det finns inget annat vi kan göra. Haha! Vänta,vänta och gå på TUL. Haha!

*KRAM*
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-01 16:47:19 följande:
    Va söta ni är! KRAM

Klart jag inte har bebis på utsidan, DET hade jag kommit in för att tala om för er! Och skulle något närma sig så skulle ni få veta det oxå, inte snuvar jag er på det!

Ikväll blir det hockey, för att fördriva tiden i väntandet med något (hatar hockey men sambon blir glad och så får jag äta godis då oxå )

Det är helt sjukt men såhär mycket har jag aldrig längtat efter någon/något som jag inte har en aning om vem/vad det är jag väntar mig! Håller med happi och pinklove att detta nu är jobbigt, alla krämpor, alla SD ja allt som tydligen hör till sluttampen är jobbigt. Men kanske är det jobbigt för att man inte ska skaffa barn för tätt!?
    Var verkligen helt bomb säker på att du åkt in. Men det verkar som din bebis har bestämt sig för att gå tiden ut nu. Vilken liten rackare. Först reta mamma och nästan komma ut de senaste 2o veckorna och nu bara så envis...
    Känns så himla rologt så fort någon åker in, men samtidigt blir man ju lite orolig. Lite av en kollektiv upplevelse på något sätt även om vi "bara" känner varann via tråden. Men jag tror det beror på ALL tid vi har häckat här+ delade upplevelser vad gäller MF. Blir ett litet band trots allt
    Ja jag är helt färdig med att vara gravid nu...kan föda any minute now om det var upp till mig.
    Imorse efter jag varit på toa fortsatte det bara att rinna och lite slem kom ut. Får se om det leder till något.
    Har du tagit något smärtstillande än så länge mot SD?
    Tror absolut på det du skriver...man ska inte ha det för lätt varken under på grav och förlossning..Haha! Att bli mamma ska verkligen kännas på djupet. Det är väl ur det som det starka bandet uppstår. Att man är beredd att offra sig själv för någon annan helt och fullt.

*KRAM*
  • Happiness

kajsa-lisa: Kan du inte bara ringa den katolska kyrkan i GBG? Det är väl bara till att boka tid. Antar att det är samma regler som för den kristna att det räcker med att en av föräldrarna tillhör den tron

• Happiness

De flesta barn ritar ju huvudfotingar först, men din lilla smarta tös, Färnevik vet att bebisen ligger i en mage.

• Happiness

Lite sorgsen...läste precis i 40-tråden att en tjej fått mf idag. Hon skrev att hon såg "paddlarna" på bebisen. Gråter Fy så hemskt...stackars henne! Skulle flippa ut helt tror jag om jag var själv hemma och jag fick syn på allt som kom ut. Har alltid varit min värsta fasa. skräck!

Idag har vi haft 2-årsbesiktning på huset. En av männen blev helt till sig när han såg Sofias säng och sköthörna. Så gulligt!!!! Jag var inte hemma så han frågade mannen hur gammal hon var...haha nä hon ligger ju fortfarande i magen. Mys-farbror!

• Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-01 17:29:06 följande:
    Happi: ja att vara gravid är verkligen en prövning! Men antagligen bara en liten sådan mot vad man har att vänta! Min mamma har haft samma problem med prematura SD, dock inte förens runt v28 men hon gav sig f**n på att skaffa 5 ungar! Så kan hon så kan jag kanske inte 5 mrn någon till längre fram!

Spännande med slemmisen! Kanske blir att happi får före mig! Dock så fick ju jag oxå en bit av slemmisen för några veckor sedan. Håller tummarna på att Sofia kommer snart!
    Oj då...5 barn. Det tycker jag är lite coolt faktiskt. Sen att veta att man får SD i v.28 varje gång och ÄNDÅ härda ut.  Precis som du säger kan hon kan du.....Du vet det bättre än jag om det är ärftligt, men borde det ju vara som med allt annat

Tyckte det var lite konstigt bara med slemmet där. Nä jag tror inte det var slemmisen. Med sonen var den gulaktig med lite blod i (trorjag) och detta var mer som äggvita. Får se hur det går inatt med värkar och dylikt men tilltar det så är det ju absolut något på G tycker. Tur att jag fick åkt iväg och köpt värmepåse idag

Håller tummarna för att du får sova länge och gott inatt! Vi kan ju inte komma in till BB halvdöda Har du packat din BB väska än? Fattar inte vad det är med mig...får inte tummen ur. Idag när jag trodde något kanske var på G, blev jag så förbaskad att jag inte packat väskan, så nu blir det bara till att sätta igång.
  • Happiness
    Cat79 skrev 2011-03-01 18:40:55 följande:
    Färnevik: Såg tyvärr ingen bild...

Ni som är inte är med i Liberoklubben gå med tycker jag :) Mycket fint startpaket bl a Glad. Har letat efter något kul att hänga till vagnen och i paketet fanns ett sött färgglatt bi som ska hänga på min gröna vagn.
    Gillar Libero-klubben
  • Happiness
    maria204 skrev 2011-03-01 19:08:48 följande:
    Jag tycker visst att det låter som slemmisen. Min var totalt genomskinlig, som äggula, fast lite fastare, kanske som en manet? Lycka till Happi!!! Hoppas hon tittar ut snart så ni får gosa med er Sofia! Kram!
    Tack goa fina Maria...

Jaha (förvånad) ja men då gäller det ju verkligen att få fart på väskan här. Pratade precis med mamma, hon sitter stand by för att ta sonen. Om jag fick önska skulle jag nog ändå vilja gå tiden ut.

Gick du över tiden?

*KRAM*
  • Happiness

Tack tjejer...håller tummarna för att hon stannar lite till......undra vad överläkare/obstetriker U.W ska säga om detta imorgon på TUL:t. Tänk om det går att se om det är något på gång. Nja skulle inte tro det. Hoppas jag kan få en bild av Sofia imorgon...ska tjata som en dåre.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma