Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Blir så trött att jag inte kan skriva från mobilen. Har suttit på sjukhuset och kan inte skriva. Varför gör inte FL något åt detta? Demon Hade varit så skönt att bara logga upp och skriva lite då och då...men nähä då...

• Happiness

Jag har precis sett Sofia nu. Men det var ju något helt annat att se en bebis i v.39 på ultraljudsskärmen än en på 17.

Det gick ju knappast se vad det var. Lite besviken där. Men jag är så lättad och glad.

Yiiiieeehaaa........
    Det är en LITEN tjej jag har i magen (v.39 idag)enligt läkarensmätningar. Det gick knappt att mäta henne för hon låg väldigt långt ner i bäckeneti vidöppet läge. Då går det tydligen inte at mäta rikigt rätt.
    VIKTEN DÅ???? Ja det var ju därför vi var där....Beräknad födelsevikt 3,6 kg. Lägger man på en diff på 10 procent...ja 4 kg. Alltså kommer hon i nte väga över 4 kg under några omständigheter. Idag låg hon exakt på mittenkurvan 3181 kg och slutvikten blir då som sagt 3,6 kg med den utveckligen.

Nu har vi ju inte fler TUL att jämföra med och läkaren sa att vikten kan hoppa upp till nästa kurva...men jag är bara så himla glad nu. Tänk 1 kg mindre än sonen. En sten ramlade från mitt hjärta. Är så glad för att jag fick möjligheten att göra detta TUL. Läkaren var suverän.  Vattenmängd normal.

Hon kunde inte av göra om något satt igång. Eftersom Sofia är en liten tös så kommer jag inte begära hinnsvepning. Utan det får bli en spontan start. Tror det blir bättre för både henne och mig.

Läkaren hade svårt att mäta huvudet men fick det till 94mm
    Femur: 74 mm
    Buken: 108 mm

med de variabler fick hon fram vikten. Flödet tittade de bara på om fostret inte utvecklar sig som det ska.

*vi är glada*

• Happiness

Och jag som bara har kläder i storlek 56..Haha! Har tagit det så förgivet...nu måste jag ner på stan och köpa storlek 50!!!!! helt fantastiskt.

*tack för stödet ni är så goa*{#emotions_dlg.flower}

Har fixat 3 viktiga saker idag förutom TUL:t....

Håll i er detta är bara såååå knäppt har fixat Canal digital box så nu kan jag se ALLT. Gjort för att jag ska ENDAST sitta och amma på samma ställe i 6 månader. Parkerad! HAha!

Fixat med Försäkringskassan så nu får jag första föräldrapengen den 16 mars. Underbart!

Sen det allra skönaste sonen fick fortsätta på fritids till kl. 15.00 istället för att jag ska hämta honom från skolan 11.30 och han sitta ensam till de andra barnen slutar.

En sak till fixat färg och klipp imorgon kl.9.00. Fin till förlossningen . Sen finns det ingen tid att göra sånt. Frisören avsatte 2,5 timme. Herregud! Ska jag sitta där utan att somna, med hemorojderSD och förvärkar i 2,5 timme. Ska man va fin får man lida pin helt enkelt

Så jäkla skönt..... ****nu ska jag läas igenom vad som hänt i tråden*****

MCT79: jag har en Nokia N8. Tror du att du kan hjälpa mig?

• Happiness
    needtobreathe skrev 2011-03-02 18:02:47 följande:
    Va skönt Happi! Skrattande Då kan du pusta ut! Blir en alldeles perfekt liten tjej de där! Grattis!

Måtten på våran igår va;

Huvud; 89
    Lårben; 65
    Buk; 93
    Men ditt busfrö ligger väl inte på mittenkurvan om jag inte missminner mig. Haha!! Han  är modellen större din grabb. Vad var det slut vikten skulle bli nu igen? Hejhej lobotomi.... ..

Tänk 3,6. Jag vägde 3580.. Tänk om jag bara kan aaaaaaandaaaaaas ut henne...Hejhej Profylax!!!
    *KRAM*
  • Happiness
    Pinklove: Grattis till fina BM-siffror. Snart är det dax!!!!!!Tänk om det var ditt allra sista BM-besök. *sitter på helspänn* Hoppas din lille fixerar sig nu...Men om jag fattat det hela rätt så gör det tydligen inte så mycket om bebisen inte är fixerad. Ut kommer den ändå. Har du packat klart din BB-väska?

Precis som du säger SF-måttet mäter ju egentligen ingenting förutom om bebisen inte växer alls. Någon annan funktion verkar det ju inte ha. T om läkaren sa det idag. Sofias SF-mått har ju legat på övre kurvan hela tiden och så ligger hon i verkligheten precis på mitten.

Småland: Vilken jätte mage du har. jisses!!! Undra vad som döljer sig därinne. Ska vänta på ditt TUL imorgon. Men det kan ju faktiskt bli samma för dig med SF-måttet. Kryssar min fingar och tår för att det inte är en modell á la 2 barnsmamma som ligger där och gossar Stort LYCKA till imorgon!!!!!

Färnevik: Ja man blir ju lte konfundersam när man ser vad för saker som kan komma ut därnere.Slem och klet i alla regnbågensfärger!!!!! Hade en slemmig historia igår eftermiddag som var snorgul. Det har inte kommit något mer och jag känner inget förutom lite SD. Så nä hon kommer stanna. Snart drar det ihop sig för dig. Hur gick det med babyskyddet?
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-03-02 18:33:27 följande:
    Jo han följer mittenkurvan EXAKT ;) Så 3500 fullgången trorja de blir? + - lite då..  Men hans huvud är stooort.. enligt det v 34+0 o enligt buken 33+6.. skoj! Blir kul o trycka ut de huvudet sen, puh!

Hahahaha andas ut bebisen.. de vore fan nått de du! Låter alldeles lagom me 3,5 tycker jag.. jag vägde 4,2 o va 54 lång o Charlie vägde 3,6 o va 52 lång..

Profylax var det ja.. ska ringa o boka tid o börja på min nästa vecka tänkte jag! Kanske är på tiden..

Kraaam!
    Ja men det är ju perfekt.....du kanske får exakt same same siffror i v.39 då om utvecklingen är densamma som Sofias. Läkaren höjde ett varningens finger dock de finns de bebisar som spurtar de två sista veckorna något enormt. Istället för de där 200 g så tar de i med 400 g. Men att hans huvud är så stort i förhållande till kroppen. Japp det finns bara en sak du ska göra smörja ditt underliv med mandelolja/babyolja varje dag. Med start imorgon. Sen skriver du i brevet eller säger till BM att hon håller emot när du krystar och hjälper dig med hur mycket du ska ta i för att inte gå sönder...

Men du va ju själv en liten klump Sofy...Haha! 4,2 och låååååång

Ja de säger att man ska träna ca 10 minuter varje dag för att man ska vänja lungorna vid att andas så. Ska säga att det är ett hästjobb att andas på det sättet Känns ganska onaturligt om vi säger så
  • Happiness
    färnik skrev 2011-03-02 18:45:48 följande:
    Tja... det är fortfarande i Göteborg... Oskyldig Jag kanske borde försöka fixa det där... Med lite tur ska jag ju för tusan föda barn om en vecka!
    Ja det är helt otroligt om en vecka finns det en jätte chans att du har din lilla skrutta hos dig. ...men Färneviks-mamman nu måste du ha babyskyddet Hur var det skulle de göra ett TUL till eller skulle de bara känna om du var mogen? Förlåt att jag har så otroligt dåligt minne, du har säkert skrivit detta 1000 gånger....undra om det är slemmet därnere som har hamnat däruppe istället...något är det som går på 1:ans växel iallafall
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma