Plus igen efter mf/ma
Telgebo: Grattis Till lyckat VUL!!!!!
Blir så trött att jag inte kan skriva från mobilen. Har suttit på sjukhuset och kan inte skriva. Varför gör inte FL något åt detta?
Hade varit så skönt att bara logga upp och skriva lite då och då...men nähä då...
Jag har precis sett Sofia nu. Men det var ju något helt annat att se en bebis i v.39 på ultraljudsskärmen än en på 17.
Det gick ju knappast se vad det var. Lite besviken där. Men jag är så lättad och glad.
Yiiiieeehaaa........
Det är en LITEN tjej jag har i magen (v.39 idag)enligt läkarensmätningar. Det gick knappt att mäta henne för hon låg väldigt långt ner i bäckeneti vidöppet läge. Då går det tydligen inte at mäta rikigt rätt.
VIKTEN DÅ???? Ja det var ju därför vi var där....Beräknad födelsevikt 3,6 kg. Lägger man på en diff på 10 procent...ja 4 kg. Alltså kommer hon i nte väga över 4 kg under några omständigheter. Idag låg hon exakt på mittenkurvan 3181 kg och slutvikten blir då som sagt 3,6 kg med den utveckligen.
Nu har vi ju inte fler TUL att jämföra med och läkaren sa att vikten kan hoppa upp till nästa kurva...men jag är bara så himla glad nu. Tänk 1 kg mindre än sonen. En sten ramlade från mitt hjärta. Är så glad för att jag fick möjligheten att göra detta TUL. Läkaren var suverän. Vattenmängd normal.
Hon kunde inte av göra om något satt igång. Eftersom Sofia är en liten tös så kommer jag inte begära hinnsvepning. Utan det får bli en spontan start. Tror det blir bättre för både henne och mig.
Läkaren hade svårt att mäta huvudet men fick det till 94mm
Femur: 74 mm
Buken: 108 mm
med de variabler fick hon fram vikten. Flödet tittade de bara på om fostret inte utvecklar sig som det ska.
*vi är glada*
Och jag som bara har kläder i storlek 56..Haha! Har tagit det så förgivet...nu måste jag ner på stan och köpa storlek 50!!!!! helt fantastiskt.
*tack för stödet ni är så goa*
Har fixat 3 viktiga saker idag förutom TUL:t....
Håll i er detta är bara såååå knäppt
har fixat Canal digital box så nu kan jag se ALLT. Gjort för att jag ska ENDAST sitta och amma på samma ställe i 6 månader. Parkerad! HAha!
Fixat med Försäkringskassan så nu får jag första föräldrapengen den 16 mars. Underbart!
Sen det allra skönaste sonen fick fortsätta på fritids till kl. 15.00 istället för att jag ska hämta honom från skolan 11.30 och han sitta ensam till de andra barnen slutar.
En sak till fixat färg och klipp imorgon kl.9.00. Fin till förlossningen
. Sen finns det ingen tid att göra sånt. Frisören avsatte 2,5 timme. Herregud! Ska jag sitta där utan att somna, med hemorojderSD och förvärkar i 2,5 timme. Ska man va fin får man lida pin helt enkelt
Så jäkla skönt..... ****nu ska jag läas igenom vad som hänt i tråden*****
MCT79: jag har en Nokia N8. Tror du att du kan hjälpa mig?
Då kan du pusta ut! Blir en alldeles perfekt liten tjej de där! Grattis!
Jag kanske borde försöka fixa det där... Med lite tur ska jag ju för tusan föda barn om en vecka!