• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Själv är jag verkligen inne i spökveckor. Mår precis som vanligt förutom att byxorna inte sitter så bra och är lite tajta. Men vill inte riktigt köpa mammabyxor än. När köpte ni andra det? Än så länge funkar ju kjolar, klänningar och strumpbyxor jättebra.

• airamanna

Jag snor Muffes line... en fråga bara.

Jag har kikat på alla magbilder och blir lite nojig. Ni som väntar ert första barn, eller ni andra, när ni väntade ert första, hur har det varit med mage för er, jag tycker inte att det är någon större skillnad alls (är nu i v 7 (6+3) )

Har inte så mycket andra symptom heller, tycker mat är lite äckligt, men spyr inte, är trött och har lite spänningar i brötsen. Med MF och MA i bagaget börjar jag tror att det inte är någon där... (har fått tid för VUL nästa torsdag) 

• miraclee
    airamanna skrev 2010-12-02 08:43:08 följande:

Jag har kikat på alla magbilder och blir lite nojig. Ni som väntar ert första barn, eller ni andra, när ni väntade ert första, hur har det varit med mage för er, jag tycker inte att det är någon större skillnad alls (är nu i v 7 (6+3) )

Har inte så mycket andra symptom heller, tycker mat är lite äckligt, men spyr inte, är trött och har lite spänningar i brötsen. Med MF och MA i bagaget börjar jag tror att det inte är någon där... (har fått tid för VUL nästa torsdag) 

Haha, jag är i v 21 och de syns ingenting på mig :) Ska lägga ut en ny bild strax! Men vilden härjar omkring därinne så nog är jag gravid alltid ;)

Hade inte heller mycket symptom sådär tidigt, det kom däremot sen. Hyperemesis + allt va de innebär, inlagd på sjukhus, näringsbrist osvosv. Brösten ömmade satan precis vid plus men sen varierade de från dag till dag, tröttheten har också varierat.

Jag har "bara" haft 3 MF i år, och innan det 2 st - jag var sjukt orolig i början men det var helt normalt med varierande symptom :)
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-12-02 08:40:37 följande:
    Själv är jag verkligen inne i spökveckor. Mår precis som vanligt förutom att byxorna inte sitter så bra och är lite tajta. Men vill inte riktigt köpa mammabyxor än. När köpte ni andra det? Än så länge funkar ju kjolar, klänningar och strumpbyxor jättebra.
    Vad skönt vännen! Att du mår BRA! :D

Inga mammabyxor.. tror icke de blir några för mig denna graviditet.. hahaha ;)
  • Pancakes
    airamanna skrev 2010-12-02 08:43:08 följande:

Oj, i den veckan syntes det absolut ingenting på mig heller. Det är först nu i vecka 15 som det syns lite grann men inte med kläder på. Syns i vissa vinklar utan kläder och sen är jag lite allmänt pluffsig hela jag liksom.
    Jag hade också väldigt lite symtom i början och oroade mig för det men allt såg bra ut på VUL ändå. Det är inte alla som har jättemycket symtom.
  • Pancakes
    miraclee skrev 2010-12-02 08:49:21 följande:
    Vad skönt vännen! Att du mår BRA! :D

Inga mammabyxor.. tror icke de blir några för mig denna graviditet.. hahaha ;)
    Ja, man kanske klarar sig med kjol och leggings och sånt. Jag har svårt att tänka mig att jag kommer passa i mammajeans. Vissa är jättesnygga i det men jag tror jag har för stor rumpa. Fan, den har också växt, varför kan det inte vara så att bara magen växer??
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-12-02 08:57:21 följande:
    Ja, man kanske klarar sig med kjol och leggings och sånt. Jag har svårt att tänka mig att jag kommer passa i mammajeans. Vissa är jättesnygga i det men jag tror jag har för stor rumpa. Fan, den har också växt, varför kan det inte vara så att bara magen växer??
    Jaa, jag kan ha mina vanliga jeans fortfarande, dom är ju förstora också eftersom jag gått ner i vikt haha :) Men annars ser HM's mammajeans mysiga ut tycker jag.. dock aldrig provat dom! Använder dock mest leggings, så skönt!

Hahaha, för stor rumpa? Det tror jag inte på hurru ;)

Finns ny bild i magbildstråden nu :)
  • Pancakes
    miraclee skrev 2010-12-02 08:59:25 följande:
    Jaa, jag kan ha mina vanliga jeans fortfarande, dom är ju förstora också eftersom jag gått ner i vikt haha :) Men annars ser HM's mammajeans mysiga ut tycker jag.. dock aldrig provat dom! Använder dock mest leggings, så skönt!

Hahaha, för stor rumpa? Det tror jag inte på hurru ;)

Ja, HM:s stuprörsmammajeans kan bli snyggt med en tunika och så piffa till det med höga klackar så ser man inte allt för tråkig ut. Jag älskar mina klackar och tänker försöka stå ut med dem så länge det bara går (tills fötterna svullnar upp antar jag)

Hehe, vad gullig du är! Men jag har ganska typisk timglasfigur med former och så när man lägger på sig hull runt midja och mage så ser man bara allmänt stor ut eftersom rumpan var stor redan från början.
  • Pancakes
    miraclee skrev 2010-12-02 08:59:25 följande:
    Men åh, du är ju jättefin! Jättesnygg figur och lagom söt liten utbuktning på magen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma