• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    Lallan skrev 2010-12-03 13:04:54 följande:
    inne en snabbis så jag hinner inte läsa ikapp nu. har en liten snuttande pojke vid bröstet och sambon sitter med en sovande tös
    Stort Grattis Lallan. Vad roligt att det gick bra =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • kajsalisa
    inne en snabbis så jag hinner inte läsa ikapp nu. har en liten snuttande pojke vid bröstet och sambon sitter med en sovande tös
    Ooooh, jag ryser på hela kroppen. Stort grattis till dina små finingar.
    Kram!
  • Pancakes

Stort grattis Lallan till dina tvillingar! Underbart att allt gått bra!

• 3 barns mamma84
    Nåååh vad gulligt haha stort grattis !!!!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 15:55:30 följande:
    Nåååh vad gulligt haha stort grattis !!!!
    försvann du ? =(
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-03 15:58:46 följande:
    försvann du ? =(
    Jag e inne på sambons msn .. väntar svar från hans mamma som kommer komma hem om några timmar eller om en stund.
    Hon tvingar sig på på min och sambons förlossning/snitt på onsdag och jag sa nej men hon bjöd sg själv in !!!
    Nu skrev jag till henne då jag inte har henne på min msn men hon kanske ringer istället och då får jag ta det där.
    Jag kommer in på min msn nu då..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-03 16:01:14 följande:
    Jag e inne på sambons msn .. väntar svar från hans mamma som kommer komma hem om några timmar eller om en stund.
    Hon tvingar sig på på min och sambons förlossning/snitt på onsdag och jag sa nej men hon bjöd sg själv in !!!
    Nu skrev jag till henne då jag inte har henne på min msn men hon kanske ringer istället och då får jag ta det där.
    Jag kommer in på min msn nu då..
    ska ej säga här va ja tycker, är för upprörd ändå... tar de på msn
  • Längtan efter liten

Åh kära Lallan, vad underbart. Grattis till de två underverken :) såååå glad för er skull..
    Nu längtar man extra mycket.

Längtan efter liten är stor
  • acure

Stort grattis!!! Vad underbart att de små liven äntligen kommit ut till världen! :)

• acure

Hej tjejer. Startade en egen tråd i ämnet men vill rådfråga er också. Ni är ju så kloka.:) För ett par veckor sedan åkte jag upp akut till förlossningen pga kraftiga förvärkar. Var då i vecka 24+1. Jag undersöktes då och allt såg fint ut. Bebisen mådde bra och livmodertappen var stabil och 5,5 cm tjock enligt VUL. I onsdags var jag hos mvc-läkaren och undersöktes igen. Gjorde VUL och mätte tappen igen, då var den bara 4,4 cm tjock men fortfarande normaltjock och bebis mådde bra. Är nu i vecka 26+6. Vad kan denna minskning bero på? Jag är jätteorolig att tappen ska fortsätta krympa. Båda ultraljuden var ju bra och tappen var inom normalgränsen båda gångerna, men i relation till varandra är det ju en skillnad på över en cm, kan det verkligen förändras så mycket i normala fall? Det var olika läkare vid de olika tillfällena. Glömde såklart fråga läkaren om detta i onsdags då jag vart så snurrig av hela besöket. Reflekterade först över det när jag kom hem. Är livrädd för att Bebisen ska komma förtidigt. Ringde min bm idag för att rådfråga men hon menade på att så länge jag inte har regelbundna värkar/sammandragningar så är det ingen fara och har läkaren bedömt att allt är ok så ska det vara det. Men jag är fortfarande orolig, har fortfarande sammandragningar och som molande mensvärk i rygg och mage även om det inte följer något regelbundet mönster. Man har ju hört så mycket om folk som öppnar sig i tysthet utan att känna något alls. Vad tror ni tjejer? Ska jag lugna ner mig eller stå på mig om min oro? Trevlig helg så länge. Ikväll blir det på spåret med snabbmat. Vad ska ni göra? (skriver från mobilen, därför är all text som en klump)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma