• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-12-01 12:56:31 följande:
    altså vet ni, ibland är man ju lite knäpp!

Vet ni vad som slog mig häromdagen???

Jo...att jag har en levande människa i min mage! Det är ju egentligen hur groteskt som hellst! Inte ett litet frö eller liten räka längre....utan nu är det faktiskt en levande stor BEBIS med allt som hör till som lever därinne! En hel människa!!!!!

Jag MÅSTE sluta titta på naturprogram altså....inte bra för min stackars hjärna
    TomteCool
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 11:27:46 följande:
    Hjälp mig flickor vad ska jag packa ner till mig bara det som e kvar då jag ''fördröjde min väska'' haha inte brottom än tänkte jag då ..

Jag har packat ner 2 tröjer jag TROR jag han ha på mig efter haha ja en iaf hmm magen försvinner ju
    Sen ett par strumpor men ska ha med 3 par iaf ..
    Trosor har jag packat ner som är sköna ej så det gör ont mot snittet ''aj aj'' Sen Byxor ja jag tar mina mamma byxor mjukisar och sen köper jag något idag med sambon hmm som är sköna och stora då ??
    Sen Bh 2 st eller ska jag ha mer ??
    Sen bindor men har bindor där då jag ligger inne men sen vill jag ha mina o ha det bra kännsla.
    Sen shampoo o balsam och hårtoffsar och lepsyl hårborste..
    Block o benne och mobil sambons så och kamera och hmmm Mp3 spelar o laddare och ska se om jag kan ta med laptopp det vill jag ju ha kan inte leva utan er i minst 4 dagar
    O godis hmm ja vi får se då jag inte får äta tills allt e över och när ajg fick sonen fick jag inte äta på 3 dagar !!! hade sond

Så e det något mer jag ska ha ??
    Men shit gumman, ska du resa bort i en månad eller?

Våran väska kommer enbart innehålla:

-lite godis och energidryck till förlossningen
    -kläder till lillebror (2 bodys + 2 byxor + 2 strumpor)
    -ombyte till mannen (ny t-shirt + byxor + 2 par strumpor + 2 par kallingar) 
    -ombyte till mig (ny tröja + byxor + 2 par stumpor + 2 par trosor + 1 amningsbh)
    -duschtvål och schampo, några bebisblöjjor, egna bindor + amningsinlägg (det där man stoppar i bhn så det inte läcker)
    -kamera + laddare
    -mobil + laddare

det där var nog allt faktiskt Hade med fler grejjer förra gången som aldrig användes, så bara det absolut nödvändigaste ska med denna gången. Fast i och för sig, går allt som det ska så kommer vi åka hem dagen därpå, så vi blir ju inte kvar lika länge som du (visst blir man kvar en vecka efter snitt?)

*kramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Dagens andra fråga

Någon som har roligt tips på julklapp till sambon som har med barn att göra?
    Tror inte han kommer hinna läsa någon pappabok faktiskt, då han knappt hinnr med att läsa den bok vi redan har... men jag tar gärna emot andra tips och förslag Även på andra julklappar till honom också haha!

vi får se när dagens tredje fråga kommer

• MCT79

Kikar in här och vill bara säga till Havsklippan att mina tankar är med dig idag... hoppas ni får bra besked!  <3

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-12-01 13:14:10 följande:
    Men shit gumman, ska du resa bort i en månad eller?

Våran väska kommer enbart innehålla:

-lite godis och energidryck till förlossningen
    -kläder till lillebror (2 bodys + 2 byxor + 2 strumpor)
    -ombyte till mannen (ny t-shirt + byxor + 2 par strumpor + 2 par kallingar) 
    -ombyte till mig (ny tröja + byxor + 2 par stumpor + 2 par trosor + 1 amningsbh)
    -duschtvål och schampo, några bebisblöjjor, egna bindor + amningsinlägg (det där man stoppar i bhn så det inte läcker)
    -kamera + laddare
    -mobil + laddare

det där var nog allt faktiskt Hade med fler grejjer förra gången som aldrig användes, så bara det absolut nödvändigaste ska med denna gången. Fast i och för sig, går allt som det ska så kommer vi åka hem dagen därpå, så vi blir ju inte kvar lika länge som du (visst blir man kvar en vecka efter snitt?)

*kramkram*
    *Hostar av garv* jag tänkte det dom kanske vill ha mig längre tid hahahaha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

odd:Jo men jag får nog ligga inne max 4 dagar :-/ så det e ju snitt du föder ju haha

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-12-01 13:39:12 följande:
    Kikar in här och vill bara säga till Havsklippan att mina tankar är med dig idag... hoppas ni får bra besked!  <3
    Åh, jag har också tänkt på det! Det var ju idag de skulle göra fvp.

Havsklippan, tänker på dig!!! Kram!
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-12-01 08:58:44 följande:
     men varför varför säger alla att livet är slut och att jag ska passa på med allt nu?
    Livet är inte alls slut, det är ju när man får barn som det börjar!!! Hjärta men visstbli livet annorlunda, det går väl inte att komma ifrån; allting kräver avsevärt mer planering med än utan barn. Det är inte heller säkert, att det som känns viktigt och roligt för er nu, kommer göra det när barnet väl är här. För många så förändras värderingar och önskemål väldigt när de väl blivit föräldrar...
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 13:43:05 följande:
    Jag använde nästan ingenting av det som jag hade med mig i bb-väskan förra gången. Hade klarat mig bra på babykläder, ett ombyte till mig själv, nässpray och kamera. men vi åkte ju hem väldigt fort också.

Jag vet inte om jag har missat den infon, men jag är nyfiken: hur kommer det sig att det blir snitt, nu när TUL visade på en väldigt normal bebis? (Jag vet att du tror att han är större än så, men sjukvården går väl efter TUL och inte efter känsla. Flört)
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-12-01 13:55:29 följande:
    Jag använde nästan ingenting av det som jag hade med mig i bb-väskan förra gången. Hade klarat mig bra på babykläder, ett ombyte till mig själv, nässpray och kamera. men vi åkte ju hem väldigt fort också.

Jag vet inte om jag har missat den infon, men jag är nyfiken: hur kommer det sig att det blir snitt, nu när TUL visade på en väldigt normal bebis? (Jag vet att du tror att han är större än så, men sjukvården går väl efter TUL och inte efter känsla. Flört)
    Om vi säger så här gumman

Dottern var beräknad 3,500g men var 4140g
    Sonen var beräknad 4885g men var 5810g
    Han är beräknad nu 3890g men BF dagen om jag skulle gå skulle han bara väga 5,600g
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma