• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Så jag vill ha en bebis nu inte kanske utan jag VILL ha en bebis och jag måste då lita på mig ..
    För jag fick ett svar igår av bm och överläkaren som BF datum är han över 5 kg men under 6 kg man bara jaha ''suck'' en stor bebis igen då

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Dag och natt

2 barns mamma84: Om jag förstod allt rätt så ska du få ks den 8 dec, vad roligt att få veta när bebben kommer! Grattis! Är ju bara en vecka kvar Skrattande

Vad fina ni är som tänkt på mig idag! Vi var där kl 10 i morse och lämnade fvp, allting gick jättebra och det gjorde ju inte ont eller nåt alls så det var skönt att få det överstökat. Den hade iaf ökat 2 mm på huvudet vet jag sen vi gjorde ul i fredags, den hade även ökat på lårbenet men jag vet inte med hur mkt men nåt liknande, så den växer ju... Första provsvaren ska vi få på tisdag tror jag, sen får vi vänta ytterligare på svar från den längre odlingen. Tyckte det kändes som att den här läkaren kunde ge oss mycket bra svar på våra frågor och inte alls var så nattsvart som de andra har varit hittills, vilket - kanske dumt - får oss att våga hoppas på att allt är som det ska... 
    Är lite rädd för att få missfall så jag sitter typ blixtstilla här i soffan. Känns litegrann i magen och vet ju inte om det är normalt eller inte så jag tar det bara så lugnt jag kan. 

Men nu är det "bara" väntan kvar alltså.... Tur att jag bakade hallongrottor och saffransbiscottin igår så man har nåt gott att äta under tiden. 

Hoppas ni andra mår bra! Stor kram!! 

• färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 14:01:50 följande:
    Om vi säger så här gumman

Dottern var beräknad 3,500g men var 4140g
    Sonen var beräknad 4885g men var 5810g
    Han är beräknad nu 3890g men BF dagen om jag skulle gå skulle han bara väga 5,600g
    Jag förstår att det känns säkrare med snitt eftersom du misstänker att han redan nu är större än vad beräkningarna visade, och det är ju jättebra att du får det beviljat också! Jag trodde dock att läkarna skulle tycka det var mer aktuellt med tidig igångsättning än tidigt snitt, då han åtminstone enligt deras uträkningar är ganska ok i stl den 8:e, menar jag. Vad det är svårt att uttrycka sig förståeligt på datorn ibland alltså! Flört

Havsklippan: Skönt att det gick bra idag för er, nu hoppas vi på ett bra besked framöver också, när testresultaten kommer! Bra att den lille växt... Hur mkt brukar de normnalt växa på 5 dagar så här, kunde läkarna säga det? hade er lilla vuxit "normalmycket" eller hur verkade det?
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-12-01 14:59:31 följande:
    Jag förstår att det känns säkrare med snitt eftersom du misstänker att han redan nu är större än vad beräkningarna visade, och det är ju jättebra att du får det beviljat också! Jag trodde dock att läkarna skulle tycka det var mer aktuellt med tidig igångsättning än tidigt snitt, då han åtminstone enligt deras uträkningar är ganska ok i stl den 8:e, menar jag. Vad det är svårt att uttrycka sig förståeligt på datorn ibland alltså! Flört

Havsklippan: Skönt att det gick bra idag för er, nu hoppas vi på ett bra besked framöver också, när testresultaten kommer! Bra att den lille växt... Hur mkt brukar de normnalt växa på 5 dagar så här, kunde läkarna säga det? hade er lilla vuxit "normalmycket" eller hur verkade det?
    Här sätter man inte gång för än man passerat vecka 38 i fullgång och jag skulle få igångsättning MEN då ville dom vänta en dag innan BF dagen ja då skulle ha vara större
    Han e ju beräknad 4,300g ca eller mer på onsdag enligt dem .
    Så jag vägrar gå igenom ett helvette igen
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 15:04:52 följande:
    Här sätter man inte gång för än man passerat vecka 38 i fullgång och jag skulle få igångsättning MEN då ville dom vänta en dag innan BF dagen ja då skulle ha vara större
    Han e ju beräknad 4,300g ca eller mer på onsdag enligt dem .
    Så jag vägrar gå igenom ett helvette igen
    Vad konstiga de är, tycker att du så sett lika gärna skulle kunna få igångsättning som snitt den 8:e liksom... Ja ja, skönt att er lille prins snart äntligen är här iaf!!! Hjärta
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-12-01 15:09:52 följande:
    Vad konstiga de är, tycker att du så sett lika gärna skulle kunna få igångsättning som snitt den 8:e liksom... Ja ja, skönt att er lille prins snart äntligen är här iaf!!! Hjärta
    man ska vara mogen innan
    Jga var inte änns mogen med sonen fast jag passerat då 8 dagar över
  • Dag och natt

färnevik: Vet inte men tror det ligger däromkring. Det verkade vara normalt iaf, han konstaterade mest bara att den hade vuxit sen senast och det tog vi som ett av de få bra tecknen vi fått på senaste tiden. 

Fick förresten veta att jag har moderkakan i framvägg så kanske därför jag mest känner bubbel och fladder och inte egentligen några kickar. Är det några fler som har det i tråden? 

• Muffe80

nu finns en bild på min mage i mitt galleri... hoppas ni kan se den annars får ni säga till

• Muffe80

jag lade till dig i min adressbok nu färnevik, kolla om det går nu

Anledningen att jag inte lägger upp den offentligt är att jag vill vara lite privat av mig hihi! Sorry...

säg till om ni vill se bilden!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma