• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2010-12-01 16:21:54 följande:
    färnevik: Vet inte men tror det ligger däromkring. Det verkade vara normalt iaf, han konstaterade mest bara att den hade vuxit sen senast och det tog vi som ett av de få bra tecknen vi fått på senaste tiden. 

Fick förresten veta att jag har moderkakan i framvägg så kanske därför jag mest känner bubbel och fladder och inte egentligen några kickar. Är det några fler som har det i tråden? 
    Vad skönt att det har gått så bra idag, jag har tänkt sååå på dig ska du veta!!! *kramar om*

Jag har också min moderkaka i framväggen och sparkarna kände jag tydligt runt v20 först mot tidigare v14-16. Men jag håller inte alls med om att bebis känns mindre nu bara för man har moderkakan som stötdämpare...tycker dem gör lika ont som med dem andra då jag haft den i bakväggen. Dem kom bara lite senare 

*kramkramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-12-01 18:11:51 följande:
    det var ju för din skull jag tog bilden... men alltså det varierar ju verkligen på olika bilder hur stor man ser ut haha.
    har en där magen ser större ut men vet inte vilken som är mest rättvis... aja På ett ungefär ser den ut så där nu
    fiiina söta lilla magen! Tack för titten
  • miraclee

Jag ska fixa magbild imorn, v 21 i helgen.. gaaaah!

• Odetta

Mabaja:

Vad bra hon har växt, lilltösen! Åh, vi måste snart ta en fika igen

• Muffe80

Fixat Maria!

Miraclee--- ja vem vet, det kanske bara smäller till på dig haha!

Jag har gått upp ca 2 kg nu!

• Cat79

Havsklippan: Skönt att höra ifrån dig idag och nu är det en lång väntan kvar men det kommer att gå bra. Håller tummar och tår för dig. I denna tråd ska det bara bli fina friska bebisar! Jag har min moderkaka framvägg och jag kände tydliga sparkar sent v 22-23 el nåt så för min del har den dämpat lite men sen när veckorna gick desto tydligare sparkar.

Muffe80: synd att du ej vill lägga upp så alla får se och visst är det mysigt när det börjar synas att det är en gravidmage.

Kajsalisa: Suck vilken städfirma som förväxlat er.... då är det soffläge för dig nu då? Hur länge jobbar du till? Jag slutar nästa fre och det känns så konstigt men så skönt.

Ego: Var på föräldrargrupp i tis och då såg vi en film om förlossning. Det var inte så farligt tyckte jag, de som ställde upp skötte sig bra och jag blev mer gråtfärdig när bebisarna kom till världen. Min sambo däremot  höll på att svimma, var helt blöt på ryggen och enda ner till benen..... undrar hur detta ska gå?

Kram på er!

• kajsalisa

Cat; skönt att sluta nästa fredag. Jag jobbar ytterligare en vecka, till 17e... :/

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma