• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    toksnippa skrev 2010-12-02 07:07:57 följande:
    Själv ligger jag på förlossningen pga tidig vattenavgång. Ingenting har hänt så efter läkarronden nu på morgonen så blir det igångsättning. Bebis uppskattas väga 2400g så det är ingen större fara iallafall. Inte direkt detta man tänkt sig men nu får man göra det bästa möjliga.
    Ojdå! Inte vad man är beredd på direkt. Även jag börjar känna av att det närmar sig nu och ju mer jag hör om folk som föder tidigt. Ju mer orolig känner jag mig att även min bebis kommer att komma tidigt. Vill ju helst vänta tills januari så jag är lite mer förberedd iaf, även om man aldrig kommer vara helt förberedd.

Lycka till!!! Idag kommer vi få två nya bebisar i tråden, eller jag menar 3 st!!! Lallan får ju sina två stycken idag.
    HjärtaHjärtaHjärta All kärlek till er! Kramar i massor! Vi vill se bilder på underverken sen baar så ni vet ;P
  • Dag och natt
    odd: Jätteenkelt recept! Hittade den i en mammatidning (mama gravidbibel)! 

Vit choklad med nötter, kokos och frukt
    Ingredienser:
    400 g vit choklad
    2 dl rostade cashewnötter
    2 dl kokosflingor
    2 dl hackad torkad ananas eller mango
    2 dl rostade solroskärnor

Gör så här:
    Smält chokladen i en skål över sjudande vattenbad. Rör ihop med övriga ingredienser och bred snabbt ut smeten på oljad bakplåt (jag tog smörpapper). Låt stelna och bryt sedan i bitar.

Tror iaf att det blir gott men jag väntar ännu på resultatet. Väldigt enkelt var det iaf och det är alltid uppskattat.

miraclee: Vad skönt... då är jag inte ensam om det men det ser ju väldigt skumt ut. Ska fråga bm nästa gång om det.
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-12-03 11:24:12 följande:
    Ojdå! Inte vad man är beredd på direkt. Även jag börjar känna av att det närmar sig nu och ju mer jag hör om folk som föder tidigt. Ju mer orolig känner jag mig att även min bebis kommer att komma tidigt. Vill ju helst vänta tills januari så jag är lite mer förberedd iaf, även om man aldrig kommer vara helt förberedd.

Lycka till!!! Idag kommer vi få två nya bebisar i tråden, eller jag menar 3 st!!! Lallan får ju sina två stycken idag.
    HjärtaHjärtaHjärta All kärlek till er! Kramar i massor! Vi vill se bilder på underverken sen baar så ni vet ;P
    Lallan fick väl igår
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • miraclee
    Dag och natt skrev 2010-12-03 11:26:54 följande:
    miraclee: Vad skönt... då är jag inte ensam om det men det ser ju väldigt skumt ut. Ska fråga bm nästa gång om det.
    Jaa :) Hur känns det nu då? När får ni svar? :)
  • Dag och natt
    miraclee skrev 2010-12-03 11:28:02 följande:
    Jaa :) Hur känns det nu då? När får ni svar? :)
    På tisdag tror jag, då får vi snabbtestets svar, och den längre odlingen dröjer ca 2 veckor. Men jag vet inte om det är försvarsmekanism eller nåt men det känns verkligen inte som att nåt är fel på pluttisen... Hur man nu ska kunna känna det, men min kropp försöker övertyga mig om att inget är fel... jag tror det är en tjej och att hon är liten i tillväxten bara! Vi hade en väldigt bra läkare senast som faktiskt sa att man antar att alla embryon/foster utvecklas i samma takt till vecka 10 men att det redan efter den veckan har visat sig att foster utvecklas i olika takt (och inte v  20  som står på de flesta sidor). Såg ju förresten en studie från Uppsala som visade just det på flick- och pojkfoster och att risken fanns att flickfoster blev överburna pga att de inte växte lika snabbt som pojkfoster.
    Så... jag vill innerst inne tro att lillpluttisen bara mår alldeles utmärkt där inne... Men jag vet ju inte och det känns jobbigt....
  • Lallan

inne en snabbis så jag hinner inte läsa ikapp nu. har en liten snuttande pojke vid bröstet och sambon sitter med en sovande tös

• airamanna
    Lallan skrev 2010-12-03 13:04:54 följande:
    inne en snabbis så jag hinner inte läsa ikapp nu. har en liten snuttande pojke vid bröstet och sambon sitter med en sovande tös
    Åååhhhh så underbart! Stort grattis {#emotions_dlg.flower}
  • Dag och natt
    Vad mysigt!! Massa grattis till era raringar, hoppas allt gick bra under förlossningen!! KRAM!!
  • Bjornis
    Åååååå va mysigt. Stort stort grattis!! En av varje också.
  • PåvägMotSyskon
    Dag och natt skrev 2010-12-03 09:28:35 följande:
    Påvägmotsyskon: Samma sak för dig som för kajsalisa såg jag, vilket år tror du pluttisen kommer? Glad
    jag ska få kallelse nångång till spec mvc för tul + hinnsvepning igen, så troligen kan bebis komma 1-2v innan som sist om de vill sig väl =) annars tror ja han hade kommit efter nyår =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma