• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

SUCK på mig!!!

Nu har jag ätit upp nästan alla casheynötter som Älsklingen rostade och bad mig INTE äta för han skulle använda dem i bakning...men ÅH det var ju bara SÅÅÅÅÅ gott, jag kunde inte sluta! Måste klura ut nått så han tycker jag är söt som inte kunde låta bli...några förslag?

sedan vart jag akut sugen på apelsinjuice...så jag drack nästan upp all juice. Då kommer JAG inte vara glad i morgon bitti för då finns det ju ingen juice till mig till frukost. Typiskt.

Vaddå kunna behärska sig? Vad är det?

Jag hoppas att detta begär bara är ett engångsbegär...dyrt med casheynötter ju och juice är inte det bästa när man har halsbränna.

Men jag och mina konstiga nojjor och begär. Jag har under ALLA mina graviditeter haft en nojja för LUKTER! Med första kunde jag åka 40 minuter till speciella T-banestationer för jag tyckte det luktade gott när tågen kom...kunde sitta där och lukta i en timme, tåg efter tåg! Med mellantösen var det sköljmedel som jag var beroedne av att få lukta på och med minstingtösen var det ett badsalt som luktade eukaliptus. Där kunde jag hälla upp hett vatten i handfatet och hälla i en massa av badsaltet och sedan bara sitta där och lukta. Och bensinmacken....älskade lukten av bensin när jag väntade henne. Med lilleman kommer jag faktiskt inte ihåg, men tror att det även där var sköljmedlet och nu...nu älskar jag att köra stora bilen och kör då nästan slut på vindrutetvätten för jag tycker den luktar så gott. Och vårat sköljmedel igen då...ÅÅHHHHH....ja, jag kan stå i tvättstugan och sniffar på sköljmedelsflaskan

I matväg har jag inte haft så värst tokiga nojjor däremot. Persilja med ettan...åt en kruka färsk persilja om dagen och kände mig som en get. Tvåan ingen matnoja, men trean var jag beroende av walnötter och juice. Lilleman hade jag nog ingen speciell nojja heller, förutom mjölk i slutet...vi var tvugna att ha minst 2 liter mjölk i kylen annars fick jag panik....lite ironiskt att han nu är totalt allergiskt stackars barn...undra om det g finns samband...

Har ni några konstiga eller icke-konstiga nojjor???

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Cat79
    Muffe80 skrev 2010-12-01 19:59:29 följande:
    cat - du kan se bilden om du vill!
    Så liten oc h söt mage. Snart växer den ännu mer och det är så mysigt!
  • Bjornis
    Odd: Haha. Jag tror det räcker med att säga som du skrev. Jag tyckte det var jättesött att du åt upp allt! Skylll på bebis i värsta fall.
    Och nu fick du mig sugen på juice också och jag ska ju sova nu så för VERKLIGEN inte dricka juice får då kommer den åka hiss hela natten! Men jag viiiiiiiiiiiiill ha juice. Kanske ska prova sova sittande i soffan istället?!

Jag har nog inte några nojor så. Lite trist. Juice och sura saker då men eftersom halsbrännan är så illa så måste jag behärska mig. Sushi har varit en craving men det har lagt sig lite. Nu är det ingenting. Känner inte lukter så mkt starkare heller, bensin har jag alltid gillat att lukta på. Dina lukter var ju jätteroliga! haha.

I övrigt så har min man flertalet ggr tackat mig för att jag inte blivit en arg bitch under graviditeten. Jag vet inte var han hört om dessa arga gravida men nån måste ha skrämt upp honom. Haha.
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-01 22:30:57 följande:
    Odd: Haha. Jag tror det räcker med att säga som du skrev. Jag tyckte det var jättesött att du åt upp allt! Skylll på bebis i värsta fall.
    Och nu fick du mig sugen på juice också och jag ska ju sova nu så för VERKLIGEN inte dricka juice får då kommer den åka hiss hela natten! Men jag viiiiiiiiiiiiill ha juice. Kanske ska prova sova sittande i soffan istället?!

Jag har nog inte några nojor så. Lite trist. Juice och sura saker då men eftersom halsbrännan är så illa så måste jag behärska mig. Sushi har varit en craving men det har lagt sig lite. Nu är det ingenting. Känner inte lukter så mkt starkare heller, bensin har jag alltid gillat att lukta på. Dina lukter var ju jätteroliga! haha.

I övrigt så har min man flertalet ggr tackat mig för att jag inte blivit en arg bitch under graviditeten. Jag vet inte var han hört om dessa arga gravida men nån måste ha skrämt upp honom. Haha.
    gillar du också lukten av bensin??? Det har jag också alltid gjort, så länge jag kan minnas...men än mer som gravid. Vad roligt, jag trodde jag var själv med det

Och visst är halsbränna djävulens påfund? Och visst att ungen har mycket hår om man har mycket halsbränna...jag har alltid enorm halsbränna och mina barn är typ flintskalliga när de föds!

Sushi låter gott. vet du, jag har aldrig tyckt om sushi....men konstigt nog har jag varit sugen på det nu....men inte vågat köpa det för jag brukar ju inte gilla det! Vad för sushi rekomenderar du? Tycker allt ser så konstigt ut

Och det där med att mannen är glad att man inte är ett hormon-monster, det känner jag också igen! Men vi känner faktiskt en som blev ett monster och mellan varven...när jag är lite hormonell typ...så brukar vi skojja om att "ja, jag / du är i alla fall inte som NN" Hennes man har ett tålamod av GULD...hon var läskig som gravid

*kramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • miraclee
    Lallan;

Idag är det dags va? Lycka till nu!!! Skrattande{#emotions_dlg.flower}
  • toksnippa

Själv ligger jag på förlossningen pga tidig vattenavgång. Ingenting har hänt så efter läkarronden nu på morgonen så blir det igångsättning. Bebis uppskattas väga 2400g så det är ingen större fara iallafall. Inte direkt detta man tänkt sig men nu får man göra det bästa möjliga.

underbargava.blogg.se - nu väntar vi på lillskrutten! (v. 35)
  • miraclee
    toksnippa skrev 2010-12-02 07:07:57 följande:
    Själv ligger jag på förlossningen pga tidig vattenavgång. Ingenting har hänt så efter läkarronden nu på morgonen så blir det igångsättning. Bebis uppskattas väga 2400g så det är ingen större fara iallafall. Inte direkt detta man tänkt sig men nu får man göra det bästa möjliga.
    Lycka till!!! Skrattande
  • kajsalisa

Åååh vilken spännande dag här i tråden. Lycka till!!

• Pancakes

Oj toksnippa, vad spännande! Lycka till! Vilken vecka är du i?

• airamanna
    kajsalisa skrev 2010-12-02 07:31:43 följande:
    Åååh vilken spännande dag här i tråden. Lycka till!!
    Kan inte annat än hålla med!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma