• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Röntgen; det där låter riktigt otrevligt. Usch å blä å fy!!! Hoppas det går bra hos bm idag, jag ska också i em. Håll tummarna att min mage har växt som den ska den här gången...

• airamanna

Grattis till alla nya små mirakel som kommit till under senaste dagarna!!! underbart {#emotions_dlg.flower}

• Pancakes

Hej på er! Stort grattis till alla mammor! Oj, vad det kommer bebisar i tråden nu, roligt!

Happiness, kul att höra från dig!

Röntgensyrran, fy vilken natt. Stackare! Jag ser inte fram emot såna grejer som kommer sen så ska njuta lite extra nu när man mår så bra och allt är så okomplicerat.

Kram på er alla!

• Muffe80

toksnippa, grattis till sonen Mysigt!!

färnevik, roligt med en liten tjej till.. ser jättesöt ut

Ego: Här är det rätt dåligt faksikt. Spyr numera varje morgon igen, och även efter en del måltider på kvällen... det är fan inte ens roligt längre. Var så nöjd i går när jag fick i mig massa nyttig mat men sen kom tyvärr allt upp igen.. suck!!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-06 08:43:27 följande:
    toksnippa, grattis till sonen Mysigt!!

färnevik, roligt med en liten tjej till.. ser jättesöt ut

Ego: Här är det rätt dåligt faksikt. Spyr numera varje morgon igen, och även efter en del måltider på kvällen... det är fan inte ens roligt längre. Var så nöjd i går när jag fick i mig massa nyttig mat men sen kom tyvärr allt upp igen.. suck!!
    Men fy, vad jobbigt du har det? Hjälper inga tabletter? Vad säger barnmorskan, finns det verkligen inget man kan göra?
  • Muffe80

Jag äter inga tabletter och eftersom de varit helt ok ett par veckor trodde jag det skulle vända... men det kanske är dags att ringa bm och fråga vad vi ska göra, kanske borde de ta lite prover och kolla järn och annat redan nu istället för om en månad?!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-06 08:49:00 följande:
    Jag äter inga tabletter och eftersom de varit helt ok ett par veckor trodde jag det skulle vända... men det kanske är dags att ringa bm och fråga vad vi ska göra, kanske borde de ta lite prover och kolla järn och annat redan nu istället för om en månad?!
    Ja, gör det! Så där ska du inte behöva ha det. Stackare!
  • Dag och natt
    färnevik: Åh vilka fina bilder, så sött att se er lilla flicka! Hoppas att du börjar må bättre snart och få behålla lite mat. Jag har haft 1,5 vecka när jag inte spytt nu och det har varit underbart! Igår fanns det därför ingen hejd på mig med maten och jag åt både en Bic mac med sallad och en cheeseburgare! Gissa vad som hände direkt när jag klev ur bilen... allt kom upp....! Magen blev väl chockad över mängden och inte särskilt nyttiga maten heller (har verkligen inte ätit fet mat på flera månader). Så kvällen igår blev tidig, gick och lade mig redan kl 20. 

Toksnippa: Grattis!!!!! Och vilket underbart namn ni valt till sonen, jag blev störtkär direkt när jag hörde det! Har inte varit in på din blogg ännu men ska gå in och kika på underverket! 

Ego: Jag blir 30 idag! Hade därför lite tjuvstart på firandet redan i lördags med lite gäster över på fika. Jätteroligt att äntligen få umgås med lite folk efter en hel höst utan socialt umgänge. Idag kommer min systers familj över och en kusin så jag längtar verkligen! Hade man mått riktigt bra hade jag haft en större fest men det känns inte som det har varit läge för det riktigt. Imorgon får vi förhoppningsvis svar på snabbtestet och jag är nervös för att få ett samtal på telefonen och inte ett brev hemskickat... Men vi får ta beskedet som det kommer och inte gå och oroa sig i onödan försöker jag tänka. 

Ha en bra dag allihopa!! KRAM!!
  • Dag och natt

Happiness: GUUUD vilka söta kläder... jag vill också veta vem hon är som gör 70-talskläderna? Har hon nån egen hemsida? 

• Dag och natt

Muffe80: Usch att du ska behöva må så dåligt du också även fast du haft bra perioder med. Om du mår riktigt dåligt tycker jag att du ska åka in och få dropp, det har hjälpt mig så mycket när jag har fått det! Såg din fina mage, vad underbart att se något hända!! Har inte själv tagit några bilder på magen ännu, vet ju inte hur något kommer gå ännu men sen kanske vi kan börja ta bilder på magen. 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma