• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    Pancakes skrev 2010-12-08 09:28:40 följande:
    Men oj, vad trist. Nya grejer kommer upp hela tiden. LÄste det där om Godmorgon apelsinjuice häromdagen också, kan ge fosterskador stod det i DN. Bara pressa själv eller Brämhults var godkänt.

Men saffran, vad trist! Jag som precis bakat och ätit massor i helgen. Men vad menar de med tidigt gravid? Går in i vecka 16 imorn men kanske bäst att låta bli ändå.
    Detta är väl på tapeten nästan varje år? Men här är en länk jag tyckte var bra om örter/kryddor i allmänhet:
    http://se.babycenter.com/pregnancy/isitsafeto/herb&drugchart
    På SLV står samma sak:
    http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Mat-vid-graviditet/Ar-det-farligt-for-gravida-att-ata-saffran/

Det med juicen har jag helt missat. Som jag druckit BRAVOs apelsinjuice. Haha.
    Och tidigt i grav brukar ju räknas som första trimestern och den har du ju passerat med en månad nu!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-12-08 09:28:40 följande:
    Men oj, vad trist. Nya grejer kommer upp hela tiden. LÄste det där om Godmorgon apelsinjuice häromdagen också, kan ge fosterskador stod det i DN. Bara pressa själv eller Brämhults var godkänt.

Men saffran, vad trist! Jag som precis bakat och ätit massor i helgen. Men vad menar de med tidigt gravid? Går in i vecka 16 imorn men kanske bäst att låta bli ändå.
    Jag vet inte vad de menar, veterinären tog upp vad som är farligt under julen för hundar och katter och då sade han även att saffran inte är bra, han sa 1 eller 2 gram saffran som kan leda till missfall... men så mycket är det ju inte i en lussebulle.. Jag lyssnade inte jättenoga eftersom jag själv inte äter saffran...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-12-08 09:44:16 följande:
    Jag vet inte vad de menar, veterinären tog upp vad som är farligt under julen för hundar och katter och då sade han även att saffran inte är bra, han sa 1 eller 2 gram saffran som kan leda till missfall... men så mycket är det ju inte i en lussebulle.. Jag lyssnade inte jättenoga eftersom jag själv inte äter saffran...
    Ja, det kan nog va bra att ha koll. Finns säkert de som kan äta typ 20 lussebullar på en dag så. Jag kan ju äta 300 gram chips själv på en kvart så. Haha.
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-08 06:35:56 följande:
    Påvägmotsyskon:
    Du ska inte känna dig ensam kunde tagit denna dag till dig men nu går det inte men jag e nu liiiiite nervös snart e det din och ALLAS tur här inne att uååleva detta jag idag kommer att uppleva
    KÄRLEK för första gången jag träffar honom !!

Tack alla nu e jag uppe och ska ta ett bad och fixa till mig kram på er alla
    Mm du har helt rätt, men nogär det ett känsligt ögonblick... =)) LYCKA TILL VÄNNEN!!! längtar efter å få se honom =))

Kraaaaaaaaam!!!!!!!!!!
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon

nu har du honom hos dig! tänk, mellan kl 10-11 så kommer han ut, och nu 40min senare så finner du dig i drömmarnas landHjärta ååå vad mysigt... Saknar dig vännen.. Kommer inte ihåg om du skrev att ni kunde ha internet till laptoppen.. någon som vet hur de blev me de?? Hoppas på det!!

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Dag och natt

Hoppas allt har gått bra för 2-barnsmamman idag!! Nu ligger hon där och myser med sötbebisen! Solig

Själv har jag inte hört något om provsvaren... posten har kommit men inget brev idag heller! Och inget samtal... det här med "snabbtest" känns ju inte direkt snabbt, tog ju provet i onsdags förra veckan. Verkar ju som att många som får negativa besked blir uppringda bara inom ett par dagar så jag hoppas att det här tyder på att de inte har hittat nåt... Men denna väntan är ju olidlig...!

• Happiness
    Dag och natt skrev 2010-12-08 12:39:37 följande:
    Hoppas allt har gått bra för 2-barnsmamman idag!! Nu ligger hon där och myser med sötbebisen! Solig

Själv har jag inte hört något om provsvaren... posten har kommit men inget brev idag heller! Och inget samtal... det här med "snabbtest" känns ju inte direkt snabbt, tog ju provet i onsdags förra veckan. Verkar ju som att många som får negativa besked blir uppringda bara inom ett par dagar så jag hoppas att det här tyder på att de inte har hittat nåt... Men denna väntan är ju olidlig...!
    Havsklippan: Ring och sök dem. . Du kan ringa direkt till labbet och fråga om analysen är klar. De kommer inte uppge något för sekretessen men då vet du att svaret är klart. Håller med dig det är tortyr att bara gå omkring och vänta. jag brukar "leka dektektiv". Fråga efter läk.sekreterarei växeln är ett bra tips, så kan hon lägga meddelande

2barnsmamma: Åååå nu ligger du där och gosar med din lille. ser framemot att höra från dig. Säger GRATTIS till Elias{#emotions_dlg.flower} Ska bli spännande att se om läkarna fick rätt eller om det var din magkänsla som var den riktiga. Kram!
  • färnik

Jag ser också fram emot att höra ifrån 2barnsmamma, hoppas allt har gått bra idag! Hjärta Och Grattis Elias på din födelsedag!

• maria204

Ja, nu är man nyfiken på att höra hur det gick på födseln av lilla Elias. Vilken härlig decemberpresent!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma