• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

Tack fina tjejer! Är fortfarande lite "hög" efter gårdagens vul!
    2barnsmamma- visst hade hon en tidig tid idag och är trebarnsmamma nu ;)

Juicen har jag läst om ... rekomenderat gränsvärde  (visst var det bekämpningsmedel mot mögelsporer) låg på 0,5 om jag mins rätt och juicerna hade runt 0,01 (har jag för mig minnet är inte det bästa)
    Så även om experten tyckte att det inte borde finnas alls i juice så tror jag att det är nog mer övervägande nyttigt med apelsinjuicen än den lilla halt bekämpningsmedel. Det är väll likadant med saffran du använder väll en 2 gr till en hel sats saffransbullar och jag skulle vilja se den som pallar en hel sats bakade bullar på en dag ;)
    chipsen Björnins har jag mer förståelse för att man kan göra slut på en del  *ASG*

Tredje gången gillt!?
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-12-08 16:25:31 följande:
    Tvättar bebiskläder... :)
    Det är så mysigt att vika dem och lägga ner dem i lådan. Blir så prydligt och fint, mycket finare än i sin egenb garderob.

Havsklippan: Håller med happiness att du kan ju ringa och söka dem. Det borde ju vara klart tycker man. Vet någon annan som också genomförde det de fick svar efter 1 vecka. Det var ett bra besked och hon fick sin alldeles perfekta bebis i höstas.

3 barns mamman: Just nu ligger du nog och snusar på lilla Elias. Så mysigt! Har så svårt fortfarande att förstå att jag ska ha en egen bebis att snusa på :)
  • Dag och natt

Hmm ja det var en bra idé, nu har de inte telefontid längre. Men imorgon ska vi UL och då träffar vi ändå läkaren så då får jag veta om det är klart eller inte... Håll tummarna!! 

• Happiness
    Dag och natt skrev 2010-12-08 17:37:55 följande:
    Hmm ja det var en bra idé, nu har de inte telefontid längre. Men imorgon ska vi UL och då träffar vi ändå läkaren så då får jag veta om det är klart eller inte... Håll tummarna!! 
    Håller allt jag har . Du hade ju så bra siffror på KUB testet. Det är ju omöjligt att någon kromosomavvikelse skulle kunna smita igenom där. Eller kan man se annat på FVP? Jag har för mig att man endast kan få svar på kromosomavvikelser.....NÄ det kan absolut inte vara något...Förstår inte varför läkarna går i taket för att det diffar 2 veckor. Är det inte fler i tråden där det har diffat FLERA dagar? KRAM
  • kajsalisa

Röntgensyrran; visst är det mysigt?! Pyttekläder till en pyttebebis. Jag kan inte heller fatta att jag snart håller MITT barn i armarna. Jättekonstigt...

• miraclee
    Happiness skrev 2010-12-08 17:59:37 följande:
    Håller allt jag har . Du hade ju så bra siffror på KUB testet. Det är ju omöjligt att någon kromosomavvikelse skulle kunna smita igenom där. Eller kan man se annat på FVP? Jag har för mig att man endast kan få svar på kromosomavvikelser.....NÄ det kan absolut inte vara något...Förstår inte varför läkarna går i taket för att det diffar 2 veckor. Är det inte fler i tråden där det har diffat FLERA dagar? KRAM
    Tror de va för att KUB stämde precis med hennes veckor då, och sen på RUL så var det 2 veckors diff, dom hade inte reagerat sa hon OM de inte varit så att hon gjort KUB o de stämt bra.

:)
  • Dag och natt
    Happiness skrev 2010-12-08 17:59:37 följande:
    miraclee skrev 2010-12-08 18:20:44 följande:
    Tror de va för att KUB stämde precis med hennes veckor då, och sen på RUL så var det 2 veckors diff, dom hade inte reagerat sa hon OM de inte varit så att hon gjort KUB o de stämt bra.

:)
    Stämmer som miraclee skrev. Men samtidigt så var siffrorna vid KUB bra så det borde inte vara någon av de kromosomfelen och jag tror inte heller att det är det. Och det borde rent statistiskt vara ännu mindre risk att det är någon av de ännu mer ovanliga kromosomfelen. Så frågan är vad den lilla bebbens små mått beror på, funkar moderkakan inte som den ska eller vad kan det annars vara? Man blir bra fundersam!
  • Dag och natt
    kajsalisa skrev 2010-12-08 18:16:34 följande:
    Röntgensyrran; visst är det mysigt?! Pyttekläder till en pyttebebis. Jag kan inte heller fatta att jag snart håller MITT barn i armarna. Jättekonstigt...
    Åååh vad mysigt
  • miraclee

Havsklippan;

Jag va hos min BM igår, o nämnde att jag "hört om en" som hade rätt mått + vecka vid KUB o sen blev flyttad två veckor på RUL, och lugn som hon är sa hon bara "Ja, men de har ju visat sig att flickfoster växer lite långsammare så nu vill dom ändra riktlinjerna så man inte ska bli flyttad så mycket om det är en tjej, dom växer ikapp senare.."

Samma som du skrev häromdan :) Hon verkade verkligen inte orolig alls när jag nämnde det, så jag tror inte det är ngn fara! :) Vissa bebisar är ju lite mindre. {#emotions_dlg.flower}

Våran kille däremot växer så de knakar! Och stark är han, haha! Obehagliga sparkar. Min livmoder är ju tydligen STOR också, de tycker jag är roligast när de knappt syns att jag är gravid ;)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma