• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Usch va jobbigt havsklippan. Hoppas ändå att nästa läkare ser ljusare på det och att det är ett "litet fel" som lätt går att ordna när den är född! MASSOR MED STYRKEKRAMAR!!!

• miraclee

Jag va hos min läkare idag på Ultragyn! Hon e så jäkla bra asså. Satt o pratade om igångsättning o allt möjligt. Hon propsar också på att jag ska sättas igång, samt även på att jag från slutet av januari ska få gå på täta kontroller på spec mvc på Huddinge för koll på lilla grabben, så flöde o allt ser ok ut, samt när jag mognar - om jag gör det tidigare kan man sätta igång då efter v 34+0 istället för o vänta ut hela tiden o stoppa de då, känns skönt. Jag litar verkligen på henne och de känns skönt att hon följer mig noggrant genom hela min grav. Ska tillbaka igen 21 januari :)

Hon gjorde även ett UL o han va lika vild som vanligt, sparkade mot ryggen först, sen vände han sig om, vinkade o härjade runt. Han va så stor o fin!

• kajsalisa

Vilken underbar prins ni fått 2barnsmamma. Stort grattis!!

• Odetta

Åååhhhhhhh 3 barnsmamma....jag SMÄLTER!!!!!!!! Vilken liten gooooing....och vilka söta runda kinder han har *vill också ha vår bebis nu*

GRATTIS GRATTIS GRATTIS VÄNNEN TILL EN DRÖMFÖRLOSSNING OCH EN ABSOLUT HELGO DRÖMKILLE!!!!

*puss på dig*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-12-10 14:10:34 följande:
    Det här med albylen som ni pratar om.. Verkar som alla äter det mer eller mindre? Har ni börjat äta det på eget bevåg eller rekommenderar läkare? Det är för att förtunna blodet vad jag förstår. Är det något man borde tagit? Nu är det försent antar jag..

När jag väntade lilleman så åt jag Albyl Minor på eget bevåg, ja. Jag hade läst mig till att det skulle kunna hjälpa och att det inte skadade, så jag tänkte "varför inte". Jag hade haft 2 mf innan den graviditeten.

Sedan åt jag albylen med det som blev MA också, men där hjälpte den inte längre. Jag tror inte min kropp gick med på att bli lurad igen. efter MA följde 3 mf till och då blev jag ju utredd och fick Trombylen utskriven.

Grejjen med Trombylen är att alla prover som togs visade på absolut inga fel eller problem, men det testas ju inte på så djupa nivåer utan bara det vanligaste. Jag sa till läkaren att jag ju inte har nått att förlora så jag vill absolut testa Trombylen och läkaren höll med och skrev ut T redan innan testresultaten var klara.  sedan har jag träffat överläkaren på Spec MVC också och hon har sagt att om Trombylen inte hjälper denna gången så sätter vi in Heparin /Fragmin och Prednisolon också, trots att proverna inte visat nått. det kändes skönt att höra.

För din del är det för sent att börja med albylen för det rekomenderas att äta det från och med ÄL. Blir man gravid den sykeln så fortsätter man äta det och blir man inte gravid så gör man ett uppehåll till nästa ÄL. Största hjälpen det blodförtunnande ger är just i början när ägget ska fästa och dem finaste kärlen ska bildas (och så senare att hålla kärlen fria från eventuella proppar).

*kram*

• Mabaja

Odd: Apropå det vi pratade om förut på vår fikadejt, Change (underklädesbutik) finns i Gallerian i Västerås! :)

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-10 20:44:59 följande:
    Odd: Apropå det vi pratade om förut på vår fikadejt, Change (underklädesbutik) finns i Gallerian i Västerås! :)
    Tackar tackar! Då ska jag förbi där sedan och handla

När ska vi fika igen då??? Och finns det någon mer som vill haka på???

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-12-10 19:22:18 följande:
    Åååhhhhhhh 3 barnsmamma....jag SMÄLTER!!!!!!!! Vilken liten gooooing....och vilka söta runda kinder han har *vill också ha vår bebis nu*

GRATTIS GRATTIS GRATTIS VÄNNEN TILL EN DRÖMFÖRLOSSNING OCH EN ABSOLUT HELGO DRÖMKILLE!!!!

*puss på dig*
    Du hade rätt att det borde vara en drömförlossning och fan gumman du hade rätt jag fick ÄNTLIGEN uppleva detta !!!!
    Grät av lycka när jag åkte hem krammade om alla som hjälpte mig och tog hand om mig det var fantastiskt.
    Hoppas man får uppleva detta bara 1 gång till Kyssmen nu väntar jag ett bra tag innan
    Han är go liten pojk jag bara dör av att bara se på honom åååh jag smällter hihi

Nu e jag avis på DIG och alla andra som har mage och bebis som bara väntar på att ploppa ut till värden med era hjälp Hjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-10 15:35:10 följande:

Stort Grattis 2barnsmamma84! Skönt att det gick så himla bra

Själv har vi varit till akuten me minstingen, han ramla emellan stolarna i köket o fick världens jack/hål typ i pannan o de kom blod så nu får vi se o hoppas att de läkare hyffsat bra..
    mitt mamma hjärta värken när de händer våra små något.

Tack vännen.
    Aj hoppas det blir bättre är du hemma nu med pojken din ?
    Fick som sy honom ?
    Ååh jag förstår att mammas hjärta går i 1000 bitar när ett barns hjärta gråter.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-10 21:03:06 följande:
    Tackar tackar! Då ska jag förbi där sedan och handla

När ska vi fika igen då??? Och finns det någon mer som vill haka på???

Har du tid innan jul eller ska vi ta efter?

Jag är klar med alla julklappar och så så jag har ingen större press, förutom dagen innan då vi ska julhandla maten och julstäda då vi firar här hemma! Har bara ett läkarbesök inbokat typ på tisdag hos amningsmottagningen, min svamp försvinner inte! :(

Pinklove: Ville du hänga på och ta en fika?
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma