• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    rontgensyrran skrev 2010-12-11 01:24:30 följande:
    Då har jag äntligen tagit mig i kragen och fotat en magbild. Ser ändå lite smickarande ut med den stora magen, det gör ju att allt annat ser så mycket mindre ut i jämförelse hahahahaha...

Idag är det precis 4 veckor kvar tills hon är beräknad, det känns helt otroligt. Jag undrar så hur hon kommer att se ut.
    Va fanns det en bild eller? Jag måste fota min mage igen jag också. Jag som tjatade på alla mina kompisar att de skulle fota magen och jag tänkte att jag minsann skulle fota min i tid och otid. Haha. Men det är ju först NU den börjar bli nåt att skryta med!

4 veckor är ju typ inget när jul och nyår kommer emellan! Här är det 11 dar. Helt absurt.
  • PåvägMotSyskon

idag går jag in i v38 =) Fast jag undrar om jagick in i de igår ( efter 38 veckor så kommer den funderingen. För jag ska ju ha på nyår som det e beräknat till.. borde ja inte bytta på fredagarna då?

hur som helst, så är de 9 dagar kvar (om ja inte får tid snabbare om ja ringer) till hinnsvepningen & tul.. så då hoppas jag på bebis om högst 11 dagar!! =))

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Odetta

god morgon *gäsp*

Hur har eran natt varit? Min har varit ok, men jag drömde att jag hade löss! FY så äckligt säger jag bara!!! Och nu är jag så trött att ögonen går i kors och jag skulle kunna somna sittandes.

Meeeen det kan jag inte för lilleman är minsan inte trött ännu....någon som vill låna en pigg liten nästan 2-åring som pratar nonstop en liten stund? Bara en timme eller så så jag får sova...sen vill jag ha tillbaks honom

*kram på er därute*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-11 10:35:45 följande:
    idag går jag in i v38 =) Fast jag undrar om jagick in i de igår ( efter 38 veckor så kommer den funderingen. För jag ska ju ha på nyår som det e beräknat till.. borde ja inte bytta på fredagarna då?

hur som helst, så är de 9 dagar kvar (om ja inte får tid snabbare om ja ringer) till hinnsvepningen & tul.. så då hoppas jag på bebis om högst 11 dagar!! =))
    Men inte är det väl nyår om redan 11 dagar? Det är 13 dagar kvar till julafton

det där med byta veckor kan vara lite knasigt. Man byter vecka när det är +0 (tex 38+0) men BF är på +6 (altså 39+6)

*kramkram*
  • Odetta

Altså...jag är så trött så jag är illamående....några tips?

Och en fråga...hur långt tid tar det för ett paket att komma fram innom sverige??? Jag kan ju spåra mjukliften via DHL och där står det att paketet anlände i sverige i går  *längtar*

• Cat79

Här händer det mycket i tråden när man är borta någon dag. Tyvärr både tråkiga och glada nyheter.

Havsklippan: Jag finner inga ord men håller defintiivt hoppet uppe tills det visar helt motsatsen. Hjärta

3 barns mamman 84: Så underbart söt Elias, skönt att allt gått så smidigt! Nu myser du allt.

Härligt med lyckade besök hos BM, UL, VUL!

Odd: Som även några andra skrivit så kommer du alltid med kloka råd, skönt att ha dig här i tråden.

Rontgensyrran: Du är duktig som fxat med allt innan. Jag ska börja nästa vecka då det är ca 3 v kvar till beräknat.
    Ego: Nu är jag LEDIG efter att ha jobbat i 4 år.................... och dunderförkyld! Nästa vecka blir det att boa in sig samt lite julklappshandling. Min sambo jobbar bara 3 pass på 2 veckor så vi får massa egen tid nu innan om inte bebis vill titta ut tidigare. Just nu sitter vi med namnlistor.... så svårt!

Kram på er alla!

• 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-12-10 23:04:26 följande:
    GRATTIS till dina pojke 2barnsmamma och GRATTIS till din drömförlossning. Vilken revansch så jäkla gött. Nu kan du utan oro och problem skaffa en till

Han ser så gossig och kramgo ut. Sen blir ju huvudformen så rund och fin med en gång....Vilken guldklimp!!!!!

Du gjorde det bästa jobbet och Danskarna fick lov att hjälpa till och det verkar som de lyckades väldigt bra. Skönt att höra från dig och se bilderna. Kram!
    Dom var ju redan redo och hade läst och kollat hur mina 2 innan var så nu fick jag känna att det var min dag då.
    Hon sa till sambon också att detta kommer gå jätte bra och du ska inte oroa dig hon kommer vilja åka hem redan i morgon sa hon till sambon när dom tog ut honom
    Dom hade rätt.
    Nu vill jag bara gosa gosa o ännu mer gosa med honom fast han håller mig uppe haha många ggr på natten men fan vad jag har längtat.
    Ja hans huvud hehe ser ju ut som han kommit ut fia vaginalt haha inte rund som med didos.
    Viss e man sugen på en till åååh men nu måste jag vänta haha

Tack gumman
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84

Påvägmotsyskon:
    Ååh när ringer du in för att få en ny tid ?
    Hoppas då han tittar ut om 11 dagar

Odd:
    Haha ja men då får du låna mina busungar dom bråkar och skricker mohaha lite bättre då så slipper du massa prat
    Jösses vilken dröm du hade då inte trevligt.
    Själv vore man glad om man fick en dröm att följa haha men nopp en elias vill ha maaaaat haha älskar detta

Cat:
    Jobbigt med förskylning jag var sjuk när elias kom ut jobbigt men det gick bra
    Nu ska du bara boa och ta hand om er du och bebisen och bara njuta av denna lilla tid du har kvar

Tack alla ni är så söta Älskar er alla..
    Snart ploppar det ännu mer bebisar Jippiiiii

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-12-11 10:40:14 följande:
    Men inte är det väl nyår om redan 11 dagar? Det är 13 dagar kvar till julafton

det där med byta veckor kan vara lite knasigt. Man byter vecka när det är +0 (tex 38+0) men BF är på +6 (altså 39+6)

*kramkram*
    men VÄNNEN då   trodde du visste att jag skulle till spec mvc 20.e för tul + hinnsvepning =) de starta ju min senaste förlossning.. å om de blir lika så kan de blir bebis senast om 11 dagar. Men då ska ja ha lika tur som sist

Nyår är inte än heller, men tänkte bara när ja byter veckor, för jul e på fre, nyår en fre, då bör ju ja byta på en fre?!

Ja jag vet att man byter när de slår om till som idag 37+0, MEN det öär ju lördag idag.. å på nyår blir de ju 40+0 eftersom ja har bf då borde inte ja byta på fredagarna dÅ?
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-11 10:53:26 följande:
    Påvägmotsyskon:
    Ååh när ringer du in för att få en ny tid ?
    Hoppas då han tittar ut om 11 dagar
    Ja du, jag ringer väl  typ på onsdag 15.e o hör om tid, fast ja kanske ska ringa på måndag redan.. svårt  å veta.. men allt hänger på om någon avbokar sin tid =/ å de lär va svårt suck. önska dem hade sån policy att de ringer en om de e nån som avbokar sig, men NÄÄ de gjorde dem inte sa hon, utan man fick ringa själv.. å då sa ja att JA då lär ja få ringa varjw dag o kolla...

Ja 20.e e ju snart, så man har inte allt för långt o vänta...

vecka 38 idag, lär ta magbild kanske
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma