• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-11 09:24:42 följande:
    Var du också uppe och nattsuddade. . Bilden var jätte fin....Du börhar se smal ut nu . Du äter väl ordentligt Rontgen? HAha...Grattis till "en-månad-kvar-dagen"....Hur har det gått med din urinblåsa och det strulet som var för ett tag sen? Kram
    Jag tyckte också att jag såg så smal ut på bilden. Men det är nog magen i jämförelse med det andra. Som får mig att se smalare ut. Mig behöver manaldrig fråga om jag äter hahahaa...Just nu trycker jag i mig en hel twistpåse till frukost. Innan det blir dags att ta en smörgås :P

Jag känner inget av min njure. Det bara försvann efter ca en veckas tid efter jag blev utskriven. Och har lyckligtvis inte kommit tillbaka. Hur har det gått med din klåda då? Som bortblåst också?
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-11 10:28:11 följande:
    Va fanns det en bild eller? Jag måste fota min mage igen jag också. Jag som tjatade på alla mina kompisar att de skulle fota magen och jag tänkte att jag minsann skulle fota min i tid och otid. Haha. Men det är ju först NU den börjar bli nåt att skryta med!

4 veckor är ju typ inget när jul och nyår kommer emellan! Här är det 11 dar. Helt absurt.
    Japp ligger i magtråden :) Det gjorde jag med. Tror att man har mycket glädje av bilderna senare, att titta på och beundra och minnas hur det var. Håller med dessa veckor kommer att gå extremt fort! Vi är många nu som ska ha inom denna månaden. Din bebis skulle ju kunna komma nu egentligen :) Känner du dig förberedd???
  • Bjornis
    rontgensyrran skrev 2010-12-11 11:37:59 följande:
    Japp ligger i magtråden :) Det gjorde jag med. Tror att man har mycket glädje av bilderna senare, att titta på och beundra och minnas hur det var. Håller med dessa veckor kommer att gå extremt fort! Vi är många nu som ska ha inom denna månaden. Din bebis skulle ju kunna komma nu egentligen :) Känner du dig förberedd???
    AH, ja klart. Har aldrig lagt nån bild där så missat den helt. Haha. Måste gå in och scrolla igenom den och sen imorn kanske fota mig själv. Himla söt mage du har (och snygg klänning!).

Förberedd? Nja... Haha. För några veckor sen när vi gick på föräldragrupp och föreläsningar och liksom pratade om hur vi ville ha förlossningen då var jag lite mer redo. Nu har det liksom sjunkit undan och vi ska kakla köket i helgen och måla skötbord, klä granen. Nu har jag inte riktigt tid. Men eg så är jag mer än redo. Jag vill så gärna snusa bebis NU! Men misstänker att han kommer behaga komma ut på julafton eller så. Då har jag ju gått ett par dar över tiden också. Eller så föder jag en sån där jättebebis efter igångsättning i januari!
    Ja, det närmar sig ju för dig med nu. Tiden går rätt fort. Läskigt och häftigt.
  • färnik
    2 barns mamman84: Vad underbart att allt gick bra! Elias är jättefin, och precis lagom stor också! Tungan ute

Angående det där med kort navelsträng, har aldrig hört talas om det på människor? Jag hade ett får med det problemet förra året; lammungen satt fast trots att den låg rätt och tackan var erfaren. Jag drog och höll på, och poff så släppte det ngt. Jag drog då ut lammet fort som attan, och navelsträngen var bara ca 15cm, så efterbörden satt lindad om lammets bakkropp när jag fick ut henne. Obestämd Men det gick bra, både tacka och lamm klarade sig utan men. men det kunde verkligen gått illa!
  • Bev
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 14:10:26 följande:

Som ni ser är Elias en jätte fin och min underbara perfekta pojk på sina perfekta vikt om han tänker att han kom ut till värden bara 2 veckor förtidigt hehe han var 4150g och 51cm huvud 35cm och ja planeradsnitt jag säger bara WOOOOHOOOOO !!! drömförlossning vi åkte in kl 09.00 han kom ut kl 11.07 i onsdags som jag sa och ja i torsdags kom vi hem jag säger bara DETTA VILL JAG GÖRA OM !!!
    STOOOORT GRATTIS! Vilken fantastisk liten pojke ni har fått. Han är underbar!
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-11 12:12:44 följande:
    AH, ja klart. Har aldrig lagt nån bild där så missat den helt. Haha. Måste gå in och scrolla igenom den och sen imorn kanske fota mig själv. Himla söt mage du har (och snygg klänning!).

Förberedd? Nja... Haha. För några veckor sen när vi gick på föräldragrupp och föreläsningar och liksom pratade om hur vi ville ha förlossningen då var jag lite mer redo. Nu har det liksom sjunkit undan och vi ska kakla köket i helgen och måla skötbord, klä granen. Nu har jag inte riktigt tid. Men eg så är jag mer än redo. Jag vill så gärna snusa bebis NU! Men misstänker att han kommer behaga komma ut på julafton eller så. Då har jag ju gått ett par dar över tiden också. Eller så föder jag en sån där jättebebis efter igångsättning i januari!
    Ja, det närmar sig ju för dig med nu. Tiden går rätt fort. Läskigt och häftigt.
    hahaha...har du lyckats missa den?! Då är det på tiden att du bidrar med en bild! Tack så mycket :D

Jag håller med dig med läskigt och häftigt. Sån tur är jag ingen grubblare som person. Utan vill gärna planera det som går att planera och sånt som inte går, låter jag vara till slumpen. Tur är har man ju ingen erfarenhet av det sen innan. Så Jag oroar mig inte alls faktiskt. Aningens sjukt är det att man inte är nojig och orolig. Kanske kommer det ju närmre jag kommer BF?

Då känns det som ni har lite grejer kvar att fixa med :)
  • acure

Mabaja och Odd: jag kan nog både innan eller efter jul. Jag jobbar förmiddagar i stort sett varje dag så eftermiddagarna är lediga, såvida jag inte har någon föräldragruppsträff eller besök hos bm. :)

• Odetta

Vilken skitdag det är idag

Jag är fortfarande sååå trött och mitt tålamod är verkligen i botten. Lilleman har varit på skithumör han också och det i kombination med bristen av mitt tålamod har resulterat i en total bråkdag

Tänkte att åh så bra, vid 11 ska jag lägga honom för vila och då ska jag sova en stund och bli på bättre humör...la honom och tror ni han somnade? nej....tyst i några minuter så jag hann slumra till och så började han gnälla....tyst i några minuter och så gnälla. Jag blev bara mer och mer frustrerad och efter 1½ timme gav jag upp. Åt lunch med honom och lekte en stund, gick sedan ner och skulle mysa i soffan med barnprogram, men han är ju trött egentligen och då gör han en massa dumheter så det slutade med att jag nu klockan 15 bar upp en ilsken skrikande son och la honom i sin säng igen.

NU verkar han vila...men hur bra är det egentligen när klockan är så mycket? Kommer ju knappast hjälpa nattningen senare

Jag är såååååå ledsen när det blir såhär...känner bara för att gråta hatar att bråka med lilleman och hatar att inte ha nått tålamod, det är liksom inte jag. Men jag är bara så totalt utmattad idag....orkar verkligen inte någonting och känner mig nu som världens sämsta mamma. Typiskt att det är älskade mannens 3-nätters jobbhelg också...då kan jag ju inte få någon avlastning eller hjälp så det är bara bita ihop.

blä, funderar på att totalfrossa kladdkaka eller nått sen och hoppas på att det blir en bättre dag i morgon...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • maria204

Havsklippan: Jag vet inte vad jag ska skriva. Massor med kramar och jag håller, liksom alla andra, tummarna stenhårt för att allt ska gå bra.

3barnsmamman: Vilken goding du har fått! Åh vad jag längtar till juli! Det känns ju inte alls långt bort när man tittar ut genom fönstret...

Röntgensyrran: En sådan där mage skulle jag också vilja ha! Du ser så liten och nätt ut, precis som om du skulle kunna sticka ut och jogga hur lätt som helst. 

Ego: Vi var hos svärmor inatt. Vi hade tänkt vänta med att berätta, men genast bjöds det på glögg. Jag stod där med ett glas och visste inte vad jag skulle göra... Min man hävde det i ett obevakat ögonblick
    På kvällen hällde svärmor upp ett glas vin åt mig, och då berättade jag. Hon blev jätteglad. Hon hade varit så ledsen vid vårt senaste MA. Det kändes konstigt, för vi har inte vågat glädjas ännu. Hon började prata om bebis i sommar och spjälsäng osv. Vi satt där och hummade. Det är kul att någon blir så där glad som man själv skulle vilja våga vara. Hoppas att VUL ser bra ut på torsdag nu!

Någon (sorry att jag inte kommer ihåg vem) frågade hur många VUL jag får göra. Om allt ser bra ut är det här det sista innan RUL. Då har jag gjort tre stycken (+RUL i februari).

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma