• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Så damer, nu är den glada jag tillbaks!!!

MIN MAN ÄR BÄST!!! Bara så ni vet

När han gick upp så var jag i upplösningstillstånd för lilleman bara grinade och inget hjälpte, han ville sitta i mitt knä, men jag fick inte hålla i honom (jo tjena att DET går bra med min bautamage) och ja....det var bara kaos. Då fixar älsklingen först mat till oss och sedan tar han fram en BALLONG! Det sa POFF så var den där griniga missnöjda lillemannen helt plötsligt lika go och glad som han brukar vara och lekte förtjust och helnöjd i säkert en TIMME med den där ballongen!!! Han hade så himla kul och medan han lekte så fixade jag lite i bebisrummet, fixade till lillemans rum OCH damsög! Mannen hann tyvärr åka till jobbet, men istället för den griniga nattningen jag såg framför mig så gick nattningen hur bra som hellst och lilleman sover nu

Tjohoo vad mycket bättre det känns nu. Är bara SÅ glad att kvällen inte blev som dagen har varit för jag hatar verkligen...absolut hatar, när det blir såhär bråkigt. Men kvällen blev fylld av mycket skratt och jag kunde natta lilleman med ett leende *tackar min man som kom till min räddning*

Jag älskar min familj!

*kram på er*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • miraclee
    Odetta skrev 2010-12-10 21:50:20 följande:
    Men innan jul funkar för mig tror jag...ska kolla kallendern så återkommer jag Skulle vara himla kul att ses igen! Och efter jul kanske vi kan se om vi får ihop nått i Enköping kanske...då kan ju Sofy vara med också (och andra från storstan som vill så klart ) för då blir det ju inte så långt att åka för nån av oss

*kramisar*
    Jaa, jag vill också fika me er!! :D Är borta 26 dec - 3 jan men sen är jag hemma o ledig igen!! Säg bara vart jag ska och när så rullar bilen dit :)
  • rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-12-11 20:03:39 följande:
    Havsklippan: Jag vet inte vad jag ska skriva. Massor med kramar och jag håller, liksom alla andra, tummarna stenhårt för att allt ska gå bra.

3barnsmamman: Vilken goding du har fått! Åh vad jag längtar till juli! Det känns ju inte alls långt bort när man tittar ut genom fönstret...

Röntgensyrran: En sådan där mage skulle jag också vilja ha! Du ser så liten och nätt ut, precis som om du skulle kunna sticka ut och jogga hur lätt som helst. 

Ego: Vi var hos svärmor inatt. Vi hade tänkt vänta med att berätta, men genast bjöds det på glögg. Jag stod där med ett glas och visste inte vad jag skulle göra... Min man hävde det i ett obevakat ögonblick
    På kvällen hällde svärmor upp ett glas vin åt mig, och då berättade jag. Hon blev jätteglad. Hon hade varit så ledsen vid vårt senaste MA. Det kändes konstigt, för vi har inte vågat glädjas ännu. Hon började prata om bebis i sommar och spjälsäng osv. Vi satt där och hummade. Det är kul att någon blir så där glad som man själv skulle vilja våga vara. Hoppas att VUL ser bra ut på torsdag nu!

Någon (sorry att jag inte kommer ihåg vem) frågade hur många VUL jag får göra. Om allt ser bra ut är det här det sista innan RUL. Då har jag gjort tre stycken (+RUL i februari).

Hahhahaahaa...Jag är inte så liten och nätt som det ser ut. Jag väger trots allt 90 kg just nu, fast jag är visserligen 180 cm lång :)

Känner igen det, när jag tvingades att berätta på jobb, och folk sa grattis och blev så glada för min skull och jag vågade knappt hoppas. Allt kändes så overkligt, helt plötsligt hade jag det där efterlängtade och skrämmande plusset. Hoppas du snart vågar glädja dig.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-11 20:09:36 följande:
    Så damer, nu är den glada jag tillbaks!!!

MIN MAN ÄR BÄST!!! Bara så ni vet

När han gick upp så var jag i upplösningstillstånd för lilleman bara grinade och inget hjälpte, han ville sitta i mitt knä, men jag fick inte hålla i honom (jo tjena att DET går bra med min bautamage) och ja....det var bara kaos. Då fixar älsklingen först mat till oss och sedan tar han fram en BALLONG! Det sa POFF så var den där griniga missnöjda lillemannen helt plötsligt lika go och glad som han brukar vara och lekte förtjust och helnöjd i säkert en TIMME med den där ballongen!!! Han hade så himla kul och medan han lekte så fixade jag lite i bebisrummet, fixade till lillemans rum OCH damsög! Mannen hann tyvärr åka till jobbet, men istället för den griniga nattningen jag såg framför mig så gick nattningen hur bra som hellst och lilleman sover nu

Tjohoo vad mycket bättre det känns nu. Är bara SÅ glad att kvällen inte blev som dagen har varit för jag hatar verkligen...absolut hatar, när det blir såhär bråkigt. Men kvällen blev fylld av mycket skratt och jag kunde natta lilleman med ett leende *tackar min man som kom till min räddning*

Jag älskar min familj!

*kram på er*
    Låter härligt Odd, det är så härligt när man förväntar sig ett mindre helvete och så blir det precis tvärtom. Passa på att njuta nu och hämta nya krafter :)
  • 3 barns mamma84

Vet ni flickor nu sitter jag här och läcker som en KO Hahaha ja som en KOOOOO shit det bara rinner från brösten och jag är LYCKLIG!!!!!!

O godmorgon hehe hur har ni det ?
    Någon som börjar få ont för att snart åka in ååh jag hoppas någon åker in sen när det är väl e dags.
    Hoppas ni sover bra på nätterna hmm inte jag jag skulle vilja sova men nu e man uppe istället

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-12 08:53:34 följande:
    Vet ni flickor nu sitter jag här och läcker som en KO Hahaha ja som en KOOOOO shit det bara rinner från brösten och jag är LYCKLIG!!!!!!

O godmorgon hehe hur har ni det ?
    Någon som börjar få ont för att snart åka in ååh jag hoppas någon åker in sen när det är väl e dags.
    Hoppas ni sover bra på nätterna hmm inte jag jag skulle vilja sova men nu e man uppe istället
    god morgon vännen!

Åh...jag vill också ha min bebis nu. Vill också läcka som en kossa hahaha!!!

*kram på dig*
  • Odetta

Nu har jag boat lite till

Morgonen började tidigt, men lilleman var på bra humör så det gjorde inget idag. När vi hade ätit frukost så fixade jag med linneskåpet som står i bebisrummet...ena halvan är lillemans och andra halvan är bebisens...det blev så bra! Nu ligger inte lillebrors kläder i en kartong utan prydligt sorterat i skåpet (och lillemans kläder är sorterade...något som behövde göras också)

sedan fixade jag lite lunch till lilleman och nu ligger han och vilar. Perfekt!

Men hörre ni...en fråga också:

Vad kan akut trötthet bero på???? Jag var ju så sjukt trött i går och idag när jag vaknade var jag pigg....men så helt plötsligt när jag skulle fixa lunchen så blev jaf sådär akut trött igen och blev alldeles svag i kroppen...kändes inte alls bra! Svepte då ett glad juice och har tryckt i mig lite choklad nu och nu mår jag bättre igen. Men varför denna akuta totala känslan av utmattning? Någon som vet?

Måndag i morgon och då ska jag till BM....ska fråga henne också.

*kram på er och ha en bra tredje advent*

• Happiness
    2barnsmamma: VILKEN FIN LITEN KILLE de har plockat ur dig Tycker bara han är så himla gullig. Jag och barnen brukar sitta och titta på födelseannnonserna i tidningen och det är väldigt sällan jag tycker så små barn är söta....men din herregud jag är helt betagen. Visade precis bilden i sittern för min man (sitter med laptopen och äter frukost...haha). Elias är en riktig gullbebis . Så fin.....*suck-och-trånar*

Sonen vägde ju 4600 och han påminner lite om den bilden på Elias. Antar att minnen väx till liv. Men nu blir det något annat...en flicka som kanske inte alls kommer ut så där tjock och gossig. En liten tunn fågel kanske....nä jag hoppas inte på det. På det sjukhuset jag födde lade de upp webbisar ska se om jag kan saxa bilden på sonen därifån. Fast han gör ju en himla konstig min där. Var inne och läste på din sida och jag kunde inte hitta ett enda ord om att du tycket detta kejsarsnitt var jobbigt eller hemsk. Men vad 17 gubbar var du uppe och dammsög och BAKAKADE!!!!!! 3 dagar efter kejsarsnittet!!!!! Starkt!!!!!
  • Happiness
    Pojke - född 2003-05-03 22:42, föräldrar Maria Windt och Richard Porsander Här är han. Bilden ligger på nätet och är tagen på BB av BM som sen lägger ut en webbis. Axel är 1 dag gammal här och gör någon helt obegriplig grimage till BM. Min stora fina pojk som snart ska fylla 8 år. Han kommer självklart alltid vara mammas bebis.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma