• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Jag blir också sådär ibland Odd, vet inte vad det beror på tyvärr... För mig hjälper det inte att äta dock, bara att lägga mig... Obestämd

EGO: Idag har jag ont i magen igen, lika som sist, ihållande mensvärk. Inte alls trevligt, men inga sammandragningar. Får hoppas att det är som förra gången,inget att bry sig om, och att det går över fort...

Jag som ännu inte vågar tro eller hoppas på att det ska gå bra den här gången, gjorde igår ändå första bebisrelaterade sysslan! Jag var uppe på brygghusvinden och kikade på lite babyprylar, letade fram det hembygda skötbordet som vi byggde när dottern låg i magen (det är dock för litet, men då med första barnet visste vi inte riktigt hur stort ett skötbord behövde vara... Dock räcker det alldeles utmärkt för de första månaderna iaf), mätte den gamla ärvda spjälsängen som nu är inne på 7:e barnet snart och som saknar madrass (visade sig naturigtvis vara den lilla modellen som inte är standard längre, 55*115... Och det måttet finns väl bara i babyaffärerna, där madrasserna är så dyra *suckar*) samt letade upp dotterns babyskydd. Det är egentligen för gammalt, och vi ska få ärva ett betydligt nyare av en kompis vars bebis är 4 mån nu och som kommer byta upp sig i februari-mars... Men jag tänkte att det var bra att ha koll på var det fanns  iaf, om bebis mot all förmodan skulle komma innan vi fått hem det nya babyskyddet.

Trots att jag inte vill/vågar ta ut ngn glädje i förskott, så var det ändå lite kul att iaf slänga ett litet öga på sakerna som kanske kan fåkomma till användning snart igen...

• Happiness
    ODD: Ja det där kapitlet (eller ska vi säga boken ) om trötthet ja. Alltså det kan ju vara miljarder med saker. Men huvudsaken är att du inte börjar bli sjuk....alllt från förkylning till havandeskapsförgiftning och högt blodtryck. Hur ligger dina järndepåer? Det är det första som slår mig? Både du och jag har ju högt järn men jag fick Niferex för två veckor sen för att få upp depåerna. Kan din trötthet bero på att du har haft ett högt tempo tidigare under graviditeten och det är först nu som du slipper tex morgon stressen. Trötthet kan ju komma retroaktivt....

Men som så länge du inte blir sjuk eller att tröttheten är något symtom på något. Bra att du ska ta upp det med BM redan imorgon. KRAM!
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-12 12:20:08 följande:
    Pojke - född 2003-05-03 22:42, föräldrar Maria Windt och Richard Porsander Här är han. Bilden ligger på nätet och är tagen på BB av BM som sen lägger ut en webbis. Axel är 1 dag gammal här och gör någon helt obegriplig grimage till BM. Min stora fina pojk som snart ska fylla 8 år. Han kommer självklart alltid vara mammas bebis.
    Hihi...plutten då!!!  ska se om jag hittar en bild på minstingtösen som vägde 4540 hihi....våra små knubbsälar
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    färnik skrev 2010-12-12 12:26:05 följande:
    Jag blir också sådär ibland Odd, vet inte vad det beror på tyvärr... För mig hjälper det inte att äta dock, bara att lägga mig... Obestämd

EGO: Idag har jag ont i magen igen, lika som sist, ihållande mensvärk. Inte alls trevligt, men inga sammandragningar. Får hoppas att det är som förra gången,inget att bry sig om, och att det går över fort...

Jag som ännu inte vågar tro eller hoppas på att det ska gå bra den här gången, gjorde igår ändå första bebisrelaterade sysslan! Jag var uppe på brygghusvinden och kikade på lite babyprylar, letade fram det hembygda skötbordet som vi byggde när dottern låg i magen (det är dock för litet, men då med första barnet visste vi inte riktigt hur stort ett skötbord behövde vara... Dock räcker det alldeles utmärkt för de första månaderna iaf), mätte den gamla ärvda spjälsängen som nu är inne på 7:e barnet snart och som saknar madrass (visade sig naturigtvis vara den lilla modellen som inte är standard längre, 55*115... Och det måttet finns väl bara i babyaffärerna, där madrasserna är så dyra *suckar*) samt letade upp dotterns babyskydd. Det är egentligen för gammalt, och vi ska få ärva ett betydligt nyare av en kompis vars bebis är 4 mån nu och som kommer byta upp sig i februari-mars... Men jag tänkte att det var bra att ha koll på var det fanns  iaf, om bebis mot all förmodan skulle komma innan vi fått hem det nya babyskyddet.

Trots att jag inte vill/vågar ta ut ngn glädje i förskott, så var det ändå lite kul att iaf slänga ett litet öga på sakerna som kanske kan fåkomma till användning snart igen...
    Då får du se till att vila lite vännen *kram*

Angåedne madrassen...vi har 2 gamla sängar vi också och det vi gjorde är att vi köpte en madrass på IKEA och så klippte vi bara till den Tycker du gär rätt i att dagdrömma lite och titta på bebissaker, de stunder behövs också!

*kramisar*
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-12 12:31:42 följande:
    Hihi...plutten då!!!  ska se om jag hittar en bild på minstingtösen som vägde 4540 hihi....våra små knubbsälar
    Haha ja precis tjockast på mitten !
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-12 12:26:50 följande:
    ODD: Ja det där kapitlet (eller ska vi säga boken ) om trötthet ja. Alltså det kan ju vara miljarder med saker. Men huvudsaken är att du inte börjar bli sjuk....alllt från förkylning till havandeskapsförgiftning och högt blodtryck. Hur ligger dina järndepåer? Det är det första som slår mig? Både du och jag har ju högt järn men jag fick Niferex för två veckor sen för att få upp depåerna. Kan din trötthet bero på att du har haft ett högt tempo tidigare under graviditeten och det är först nu som du slipper tex morgon stressen. Trötthet kan ju komma retroaktivt....Men som så länge du inte blir sjuk eller att tröttheten är något symtom på något. Bra att du ska ta upp det med BM redan imorgon. KRAM!

Ja du....mina depåer är ju skitlåga, det är dem. Hade bara 11 i ferritinvärdet och läkaren kan inte förstå varför jag har så högt hb när depån är så låg. Men jag ska absolut inte äta järntillskott för jag blev jättedålig av att göra det dem 2 veckorna jag faktiskt åt det...hade huvudvärk och allt...kroppen mådde skit.

Jag funderade om det är retroaktiv trötthet, men tycker ändå att jag lyckats vila upp mig bra. Den här tröttheten kommer dock inte smygande utan den hoppar bara på mig pang bom...helmysko. Men men...ska fråga BM i morgon, tror iofs inte att hon har någon bra förklaring för hon är lite sådär, men känns bra att kolla mina värden i alla fall.

Hur mår du nu för tiden då?

*kramisar*
  • Odetta

Här är min yngsta dotter när hon bara var någon timme gammal Hon vägde 4540 gram och var 56cm lång

• Bjornis

Nä nu får ni sluta lägga ut så söta bebisbilder. Flört Haha. Ljuvliga!
    Jag vill ha min bebis!!!

Så trött jag med. Sover ofta en gång på dagen också, alt från 20 min till 2 timmar och sen på nätterna men är ändå trött. Börjar känna mig nygravid igen.

Jag har dock knasigt ont i typ solar plexus. När jag sover på vänster sida så vaknar jag ofta utan känsel i en fläck vid revbenen. Sen om jag rör mig fort så svider det och det känns jätteömt hela tiden nu. Men bara på en punkt som är typ 5 cm i diameter. Det står ju att ont vid revbenen kan vara hf men jag har ju inte unt hela vägen där. Men jag har gått upp typ 2 kg på 7 dar och har INTE ätit mer än vanligt. Fötterna och händerna är supersvullna men det har de ju varit ett tag. Ansiktet ser dock normalt ut än så länge. Får se hur jag gör imorn om jag ber om att få komma och lämna urinprov iaf. Det tog hon ju inte på 37+5 mötet... Hade ju lite högt bt för att va jag så vi får se...
    Jaja, antar att jag skulle må ännu sämre om det verkligen VAR nåt? Bebis sparkar på och knör och är gosig...

• rontgensyrran

Åhhh sicka underbara små knubbisar till bebisar!!! De ser så ljuvliga ut! Tänk att man man ska få en egen bebis. Jag kan inte säga det nog med gånger och jag kommer nog inte fatta det förrens det är dags ändå.

Idag var svärföräldrarna här på kaffe och med sig hade de 4 bodys, ett vitt långhårigt fårskinn och en babysitter till lilla Ines. Det var trevligt att träffa dem igen. Var ju ett tag sen nu.

Usch för Niferex, tvingas ju att äta dubbeldos av dem!!! Min mage är helt katastrof idag, vet inte om det beror på pizzan igår eller tabletterna. Snart slipper jag dem förhoppningsvis!

Igår flyttade jag ju in spjälsängen till mitt sovrum, tyvärr hittade katten ganska snabbt dit. Men men, första tiden ska ju katten inte bo hos mig ändå. Så jag får vänja honom av med sovrummet när han ska bo hos mig nästa gång.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma