• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-12-13 13:51:45 följande:
    Och på tal som vad som är äckligt... jo vatten tycker jag är asäckligt, men också röda saker som du säger... stark saft eller så är äckligt... det svider liksom till haha!

Mabaja, spydde du mycket hela dagarna? Åt du tabletter under din grav? Alltså vitaminer
    Jag spydde mycket fram till v 18, då var det väl var tredje timme dagtid i snitt... Sen efter v 18 blev det kanske 1-2 ggr om dagen... från 22 så spydde jag mest pga värmen, som i Egypten när vi åkte till Luxor- spydde HELA tiden HELA dagen... Sen även på flyget hem så spydde jag som en gris.. :) Så efter v 22 spydde jag när jag borstade tänderna eller när det var för varmt! :) 
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Cat79

miraclee: Härligt med ditt jobb! Förhoppn.vis slipper du spy olämpligt på jobbet.....
    muffe: Impad av att du med orkar vara igång som miraclee men vad har man för val. Gäller även Färnevik. Hoppas ni snart kan njuta fullt ut.
    Mabaja: Du har inte förträngt dina spyor? Köpt massa fina julklappar till Wilda?
    Havsklippan: Tänker på dig i massor!!!!

Ego: Min första lediga dag, har bestått av rensning av papper, tvättning, matlagning samt en liten vilopaus.
    Imorgon är det sista föräldrargruppen och jag måste gå dit själv då min sambo ej kan komma ifrån jobbet.

Ha det fint tjejer och krya på er ni som har det lite kämpigare än andra. KRAM

• Mabaja
    Cat79 skrev 2010-12-13 16:38:25 följande:
    miraclee: Härligt med ditt jobb! Förhoppn.vis slipper du spy olämpligt på jobbet.....
    muffe: Impad av att du med orkar vara igång som miraclee men vad har man för val. Gäller även Färnevik. Hoppas ni snart kan njuta fullt ut.
    Mabaja: Du har inte förträngt dina spyor? Köpt massa fina julklappar till Wilda?
    Havsklippan: Tänker på dig i massor!!!!

Ego: Min första lediga dag, har bestått av rensning av papper, tvättning, matlagning samt en liten vilopaus.
    Imorgon är det sista föräldrargruppen och jag måste gå dit själv då min sambo ej kan komma ifrån jobbet.

Ha det fint tjejer och krya på er ni som har det lite kämpigare än andra. KRAM
    Haha nej jag trivdes med mina spyor! :) Eller inte i Luxor eftersom man bussade runt från 4 på morgonen till 23 på kvällen. Chauffören fick stanna mitt i en rondell för att jag behövde spy. haha. Jag längtar efter nya graviditetsspyor.. Ska ta en diskussion med mannen i huset när vi ska hoppa på hästen igen!

Vi har köpt lite leksaker! :) Blir inte jättemycket nu till jul men hon ska få lekbord och stolar i vår som ingår i julklapparna! :) Och så har vi bokat dop! Så 13 februari blir det av..
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-12-12 18:53:18 följande:
    Hahahaha ja alltså nu i efterhand skrattar jag åt de, så typiskt oss när vi väl blir sådär förbannade! Ska dra grejen snabbt men kort.. får försöka iallafall ;) (C är min man)

I fredags var vi på 25års fest för C's bästa kompis, vi var hemma kl 1 och han var införstådd med att vi skulle upp och iväg kl 9.30 dan efter. (Skulle på bröllop till en barndomsvän till mig, som han träffat 1-2 ggr kanske) Morgonen kommer och jag väcker honom 1 gång och 5 gånger, han säger 9.25 att han inte orkar åka me just då, han vill sova lite till. Helt ok iofs eftersom jag bara skulle fixa klänning till mig, men likförbannat blev jag sjukt irriterad då han LOVADE dan innan att orka upp den tiden.

Jaja, jag kommer hem igen 12.15 och hoppar in i en dusch, väcker honom IGEN 12.25 och säger att vi åker om senast 40 min. Han går upp surt för att han blivit väckt så sent, muttrar att han måste ha frukost o sätter sig i badet. Jag springer runt o fixar mig, gör frulle till honom samt försöker leta fram hans kläder som jag inte hittar. Han kommer ut 12.55 o är helt lugn. Jag försöker skynda på men han hittar inte heller kläderna han skulle ha (BRA planerat, verkligen!) det slutar med ett par stilrena jeans och en snygg pikétröja, det duger dock inte åt herrn så han blir SKITFÖRBANNAD o börjar skrika, vill inte gå på bröllopet o bli utskrattad osv.

Jag blir förbannad för han skriker på MIG som inte gjort de minsta fel, o säger att han får skylla sig själv som skulle dricka dan innan när han visste att vi skulle upp dan efter. Han blir mer arg o när vi kommer till Ringvägen me bilen öppnar han dörrn o hoppar ut (vi står vid ett rödljus då), jag TOKLACKAR o backar bilen (i körfältet.. hahaha!) och kör in på den enkelriktade gatan han sprang iväg på (jag kör alltså åt fel håll..) parkerar sen halvt på trottoaren o går ut o skriker på honom o komma tillbaka o sätta sitt arsle i bilen igen. Han kommer tillbaka o skriker utanför bilen, jag bryter ihop av ilska och frustration för nu är de bara 10 min kvar innan vigseln börjar! Och vi var inte ens framme.

Han VÄGRAR att följa med, jag är så arg så jag skakar. (Bebis låg o sov HELA tiden, ingen sammandragning ens, han vaknade på kvällen sen, haha!) Men jaja. Jag kör hem idiotjäveln som SOMNAR i soffan direkt. Aaaaah, behöver ja förklara hur arg jag blev då? ;) Jag öppnar alla fönster i vardagsrummet o tar bort täcket han lagt över sig så han ska frysa, sen tar jag me hans cigg så han inte har några när han vaknar, HAHAHA! Sen ringer jag hysteriskt bruden som säger att jag är så välkommen ändå på fikat, så jag åker dit och börjar gråta igen när jag kommer in, dom va sååå fina och jag va så ledsen för jag missade vigseln pga min idiot-adhd-man. Men det var ingen fara alls o dom va glada att jag kom alls, hon förstod läget då hennes numera man dagen innan gjort samma sak som C, hahahaa. Manligt syndrom? Suck.

Nä men de är kul nu i efterhand, men jävlar i mig va förbannad jag var. För att inte tala om honom.

Men sen kom jag hem till någon som skämdes REJÄLT, vi åkte o handlade o han lagade mat o lät mig välja vad vi skulle kolla för film på kvällen o allt, o när vi la oss låg han o skedade mig o klappade på magen haha, ångerfull jotack! ;)

Men de är ett spännande liv ibland, lite action sådär!
    Ok..och nu är jag allvarlig då. jag tycker din man var för jävlig mot dig.Demon Så här får man ju bara inte göra....lova en sak och sen bara skita i det. Jag förstår att du var förbannad. Det skulle jag med vara. Blir nästan förvånad att du kan förlåta detta så lätt. Att han inte kunde fixa kläder, strunta i vad han lovat, bakfull, blir förbannad på dig och DU ska ta skulden för att han gör så här. NEVER!!!!!

Bra att du stod på dig och lova mig att du gör samma sak nästa gång. Känner rikigt hur adrenalinet börjar pumpa i mig. Shit vad han ska få skämms nu tycker jag ....kräla i en sisådär en vecka- minst. Glad för att du ändå lyckades komma till efter kalaset....GO- SOFY......jag hejar på dig  
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-12-12 20:06:51 följande:
    Happiness; har också byxor från Mamalicious som jag älskar. Å vettiga priser är det också. Var har du köpt dom? Jag hittade mina på Lovely Mama på Övre Husargatan har jag för mig...
    Ja jag har också varit där...gullig liten affär med bra personal. Dessa köpte jag i en burik i Kungälv som för märket. Vet du om de har amnings T-shirts också? Typ Boob....
  • Happiness
    Bev: Så skönt att du skriver ibland blir så glad att vi mår så bra som vi gör nu. Tänker på dig!!!!!!! Ta hand om dig vännen!!!!! Kram

Sofy och Muffe: Säger som många andra härinne imponerad av ert kräkande. Och du Sofy som ska jobba också. Mycket starkt gjort . Själv är jag sjukskriven fram till 15 mars och det känns så himlans gött.

rontgen: Det blir inga som helst problem för dig att komma i dina byxor igen....du ser ju så himla smal ut redan nu. Orättvist....när man själv påminner om en julgranskula.Haha! Vad skönt att urin, njurar osv ser bra ut nu.

Ego: Sofias overall kom idag...så himla fin...å tänk er helt rooooooosa. Äntligen får jag frossa i denna underbara färg.
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-13 19:01:27 följande:
    Ok..och nu är jag allvarlig då. jag tycker din man var för jävlig mot dig.Demon Så här får man ju bara inte göra....lova en sak och sen bara skita i det. Jag förstår att du var förbannad. Det skulle jag med vara. Blir nästan förvånad att du kan förlåta detta så lätt. Att han inte kunde fixa kläder, strunta i vad han lovat, bakfull, blir förbannad på dig och DU ska ta skulden för att han gör så här. NEVER!!!!!

Bra att du stod på dig och lova mig att du gör samma sak nästa gång. Känner rikigt hur adrenalinet börjar pumpa i mig. Shit vad han ska få skämms nu tycker jag ....kräla i en sisådär en vecka- minst. Glad för att du ändå lyckades komma till efter kalaset....GO- SOFY......jag hejar på dig  
    Jaa, han låg inte direkt på plus i den situationen kan jag säga. Jag var riktigt arg, får blackouter i de läget o ja, backade i ett körfält, in på enkelriktad väg o upp på trottoar - galet.

Men jag är sån som person, alltså han VISSTE att han gjorde fel, han skämdes ju öronen av sig på kvällen - men jag orkar heller inte lägga min energi på o gå runt o tjura på något som inte går att ändra på liksom, kanske lite vrickat men sån är jag ;) Har så svårt o va arg längre stunder också, alldeles för nära till skratt ;)

Men tro mig, jag är ingen liten fjant som inte säger ifrån - utan det gör jag verkligen. Han blir rädd för mig ibland när de bara svartnar, men i just de här läget förtjänade han ingen respekt från mig alls. Jag skrek rakt ut att han va en stor jävla idiot bla och jag tror han förstod varför jag sa så ;D
  • Happiness

Jag brukar "photoshoppa" julkort varje år. Har gjort så sen sonen föddes. Ikväll ska jag och mannen försöka med ett nytt alster. Ska visa er när resultatet är klart.

• miraclee
    Happiness skrev 2010-12-13 19:13:50 följande:
    Sofy och Muffe: Säger som många andra härinne imponerad av ert kräkande. Och du Sofy som ska jobba också. Mycket starkt gjort . Själv är jag sjukskriven fram till 15 mars och det känns så himlans gött.
    Haha och jag säger som vanligt, ÄSCH! :) De är ingen big deal egentligen. En vanesak helt enkelt! ;) Man anpassar sig lätt! Finns dom som har de värre me foglossningar o grejer, de kan ju inte ALLS vara roligt! :(

Jag orkar inte bara ligga hemma längre, blir så sjukligt rastlös asså. Älskar vintern, får sån jäkla energi då och jag älskar verkligen jobbet inom vården. Hemtjänsten är guld! Alla söta tanter o gubbar som är så tacksamma! :D Och nattjobben, kan de bli bättre? 21.45-7.45, mörkt ute, kyligt - och så glider man runt i bilen, lyssnar musik, dricker lite kaffe och snackar skit me kollegan. Love it!! :D

Kräkas kan man göra överallt, dom vet att jag är gravid så äre så då äre så. Ingen big deal egentligen! :D Och energin finns ju alltid nånstans inom mig, duracellkanin som man är när de behövs ;) + att vintern ger sitt!
  • Odetta

Hemma igen efter besök hos BM:

Vikt: 92 kilo
    bt: 120/75
    glukos: 7.6
    hb: 121
    sf: 34cm  (inte undran på att magen kännts stor, den ÄR stor....gjorde ett jättehopp på kurvan!)
    Bebishjärtat: 145
    läge: huvud ner och rörlig

Ja, angående mina trötthetsanfall kunde BM inte säga så mycket mer än att det kan hänga ihop med att mitt hb helt plötligt har bestämt sig att sjunka till en normal nivå. Jag tänkte prova lite nu att sluta undvika precis allt med järn i och kanske äta en smörgås med leverpastej om dagen...mer vågar jag inte med tanke på att min kropp verkar tycka om järn dock. Nästa BM besök ska vi ta ett nytt ferritinvärde för att se hur det står till och fortsätter mitt hb att vara såhär "lågt" så ska jag prata med läkaren på SpecMVC om att kanske sluta med Trombylen i v36 ändå. Men det får ferritinvärdet och nästa hb avgöra.

Nu ska denna tjockis äta kvällsmat, macka med stekt ägg och ost

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma