• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Godmorgon tjejer!

Jag har också spanat in Mamalicious. Man kan köpa på nätet också. Googla Mamalicious så får man upp en sida där man kan beställa och de lovar leverans innan jul.

På mig har det hänt MASSOR bara på ett par dagar. Helt plötsligt fick jag inte ens på mig mina stora jeans och magen är liksom hård och syns som den inte ens gjorde för en vecka sen. Kan ha kjolar och klänningar som vanligt men nästan inga byxor funkar nu.

Muffe, grattis til sparkarna! Fy sjutton för ditt kräkande dock! Låter inget kul att det kommer blod men om Röntgen säger att det är ok så är det ju det, hon borde ju veta sånt :)

• färnik
    Mamma till W skrev 2010-12-12 18:48:35 följande:
    Inom sjukvården byter du ju på en fredag då de har bf 40+0... :) och fl har 39+6.
    Det verkar vara olika det där... Här räknar både MVC och förlossningen lika som FL, dvs BF 39+6... Däremot när vi varit på privata kliniker, både Barnmorskegruppen och Emma ultraljudsklinik, så räknar de 40+0...
  • Mabaja
    färnik skrev 2010-12-13 11:51:54 följande:
    Det verkar vara olika det där... Här räknar både MVC och förlossningen lika som FL, dvs BF 39+6... Däremot när vi varit på privata kliniker, både Barnmorskegruppen och Emma ultraljudsklinik, så räknar de 40+0...
    det är konstigt att de inte ens kan räkna lika, de lär ju ha samma "råd och rön"... :) i Uppsala län är bf 40+0... Så det kör jag på! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik

Jag är inte förvånad, tycker det mesta skiljer jättemkt mellan olika län, olika sjukhus, olika läkare... Obestämd Tycker det är helt hopplöst, finns ju uppenbarligen inga klara riktlinjer för ngt alls; medecinering, igångsättningar etc etc... Inte ens räkna på ett och samma sätt kan de visst göra...

• LillaMy3

Frustrerande att de räknar olika... Här i Norge räknar de 40+2. Väldigt underligt. Och ingen har hitils någon vettig förklaring...

• Odetta

Åh jag är så trött på mig själv....suck!

Häromdagen glömde älskade mannen sin mobil hemma och jag är nästan lite sjukligt nyfiken ibland. Absolut inte att jag misstänker nått eller är misstänksam...jag är bara NYFIKEN. Så där satt jag med hans mobil i handen och försökte övertala mig själv att inte titta i den....men det gick inget bra, nyfikenheten tog över. Så jag kollade runnt lite, försökte skicka en bild till honom från min telefon via bluetooth och  tittade efter vad han har för roliga nummer i sin telefonlista.

Och där hittar jag ett namn jag inte alls känner igen. Och det är inte ens ett namn utan mer ett ord...gissa om jag är nyfiken NU!

Jag blir så trött på mig själv ibland altså när min nyfikenhet tar över sådär. Nu sitter jag här och min hjärna klurar och klurar och jag har sökt på nummret utan resultat och min nyfikenhet blir bara värre och värre. Men inte kan jag säga att jag tittade igenom telefonen heller...det är ju inte snällt egentligen att göra och jag skämms nog lite för att jag har så dålig självkontroll faktiskt.

Och logiskt är det säkert en kollega till honom, dem brukar jag inte få höra hela namnen på med tanke på att det är ett säkerhetsjobb han har...men min jävla förbaskade nyfikenhet...GAAAAAHHHHHH!

Jaja, jag ska släppa det här...blir ändå inte klokare. Skönt att skriva av sig dock hahaha. Nyfikenhet är just nu lika illa som gravitationskraften...INTE min kompis!

*kram på er*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • miraclee

Muffe;

Jag har skrivit de tidigare i tråden, ett tag sen - kräks också blod på morronen. Inte så konstigt när man bara spyr typ galla o slem ;) Slemhinnorna retas ju.

Imorse när jag körde mannen till jobbet så fick jag tvärnita bilen vid vägkanten o spy, hann inte ens öppna dörren helt, hahaha. Så jävla fräsch! ;)

Mysigt me sparkar :)

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-12-13 13:10:27 följande:

Muffe;

Jag har skrivit de tidigare i tråden, ett tag sen - kräks också blod på morronen. Inte så konstigt när man bara spyr typ galla o slem ;) Slemhinnorna retas ju.

Imorse när jag körde mannen till jobbet så fick jag tvärnita bilen vid vägkanten o spy, hann inte ens öppna dörren helt, hahaha. Så jävla fräsch! ;)

Haha, visst är det roligt att tvärnita och spy... känner igen det där!
    Detta är ju egentligen sjukt... stackars oss
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-12-13 13:10:27 följande:

Muffe;

jag körde med spypåsar i jackfickan fram till v 27... sen begränsades det till att spy när jag borstade tänderna! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-13 13:13:17 följande:
    Haha, visst är det roligt att tvärnita och spy... känner igen det där!
    Detta är ju egentligen sjukt... stackars oss
    Haha så jävla ääckligt! Min man satt bara o skrattade åt (med) mig.. "Kul o va gravid va?" Haha, NEJ! Men man anpassar sig ju.

Imorn börjar jag jobba igen, 75% och månadslön! Så jävla gött.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma