• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Haha min sambo frågade mig i går när jag spytt upp godis jag ätit (kroppen gillar inte godis...) om jag ville ha fler barn... just då var svaret "ALDRIG I LIVET" Men jag antar att jag glömmer detta fort när barnet väl är hos oss

Jag har också spypåsar med mig överallt, hundbajspåsar haha.

Det äckligaste just nu är nog att spy upp iskallt vatten som jag ibland försöker dricka på morgonen....
    hua.... kallt vatten på väg upp är inte roligt, likaså knäckebröd som fastnar i halsen liksom....
    man blir ju verkligen spyexpert

ska bli intressant att komma till bm om ca 1 månad, och kolla alla prover igen...
    först då får vi kolla hjärtljuden, i v 25 typ

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-13 13:28:56 följande:
    Haha min sambo frågade mig i går när jag spytt upp godis jag ätit (kroppen gillar inte godis...) om jag ville ha fler barn... just då var svaret "ALDRIG I LIVET" Men jag antar att jag glömmer detta fort när barnet väl är hos oss

Jag har också spypåsar med mig överallt, hundbajspåsar haha.

Det äckligaste just nu är nog att spy upp iskallt vatten som jag ibland försöker dricka på morgonen....
    hua.... kallt vatten på väg upp är inte roligt, likaså knäckebröd som fastnar i halsen liksom....
    man blir ju verkligen spyexpert

ska bli intressant att komma till bm om ca 1 månad, och kolla alla prover igen...
    först då får vi kolla hjärtljuden, i v 25 typ
    Haha jag äter inte godis o sånt tjafs, inga söta saker alls. Äckligt. Aldrig gillat det ;) Och ja, hundpåsarna är skitbra, dock kan jag inte spy när jag kör, så måste stanna o då kan ja lika gärna spy utanför bilen - kaskadspyor hamnar inte alltid rätt.... =/

Va? Vatten e ju skönast o spy. Däremot röd saft, riskakor, RIS, tacos o thaimat.. UÄCK!!! De fastnar i halsen o sen händer fan ingenting, man spyr o spyr men de e kvar, hah ;) Så jag äter inte sånt just nu! :)

Vilket datum ska du dit igen? Jag har 11 januari, mitt hb värde va ju bra denna gång, låg på 135 :) Startade ju på 156 så vi får se om/när de dippar ner.
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-12-13 13:15:59 följande:
    jag körde med spypåsar i jackfickan fram till v 27... sen begränsades det till att spy när jag borstade tänderna! :)
    Ja de har jag också me mig ;) Man vet aldrig.. men kan inte spy när ja kör så bara stanna o då kräks ja som sagt hellre utanför bilen, kaskadspyan kan hamna lite varsom annars.. äääckligt! :p
  • Muffe80
    miraclee skrev 2010-12-13 13:33:12 följande:
    Haha jag äter inte godis o sånt tjafs, inga söta saker alls. Äckligt. Aldrig gillat det ;) Och ja, hundpåsarna är skitbra, dock kan jag inte spy när jag kör, så måste stanna o då kan ja lika gärna spy utanför bilen - kaskadspyor hamnar inte alltid rätt.... =/

Va? Vatten e ju skönast o spy. Däremot röd saft, riskakor, RIS, tacos o thaimat.. UÄCK!!! De fastnar i halsen o sen händer fan ingenting, man spyr o spyr men de e kvar, hah ;) Så jag äter inte sånt just nu! :)

Vilket datum ska du dit igen? Jag har 11 januari, mitt hb värde va ju bra denna gång, låg på 135 :) Startade ju på 156 så vi får se om/när de dippar ner.
    Jag har faktiskt aldrig behövt spy i mina påsar utan stannar alltid bilen, eller spyr i ett gathörn eller så

Jag ska tillbaka den 14/1 tror jag det var känns som det går lång tid mellan gångerna nu i början... sist vi var där var ju i v 12...
  • Muffe80

Och på tal som vad som är äckligt... jo vatten tycker jag är asäckligt, men också röda saker som du säger... stark saft eller så är äckligt... det svider liksom till haha!

Mabaja, spydde du mycket hela dagarna? Åt du tabletter under din grav? Alltså vitaminer

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-13 13:46:34 följande:
    Jag ska tillbaka den 14/1 tror jag det var känns som det går lång tid mellan gångerna nu i början... sist vi var där var ju i v 12...
    Jag man blir otålig och vill helst gå hela tiden och kolla att den lever. Jag har fem veckor nu mellan ultraljuden och inget besök eller kolla hjärtljud eller sånt emellan. Man börjar ju undra om den fortfarande finns liksom..
  • Bjornis
    Muffe och Miraclee: Så imponerad av ert kräkande! Jag tror inte jag hade pallat. Eller det gör man kanske men jag blir så trött om jag mår illa bara tio minuter. Haha. Ska inte klaga om jag får magsjuka ett par dar i framtiden utan tänka på er! Sen inser man ju att alla graviditeter är olika och det kan ju mkt väl vara jag som kräks i farten nästa vända.
  • färnik

Jag tycker också ni är ambitiösa Muffe och miraclee, som jobbar fast ni mår illa och kräks! Det skulle jag aldrig orka/klara! Kan inte ens köra bil ju för att jag är så avtrubbad; av illamåendet och medecinerna... Obestämd Jag ligger mest och vilar jag... Detta trots att jag de flesta dagar bara spyr 2-3ggr, nu för tiden är det bara ngn gång ibland jag spyr upp allt på en dag.

Nnu ska jag iaf få hemkört ett gäng näringsdrycker, jag själv tycker väl egentligen inte att det behövs, men både BM och dietisten ville det, så jag får väl iaf pröva... Hoppas de inte är allt för äckliga bara...

• miraclee
    färnik skrev 2010-12-13 15:35:28 följande:
    Jag tycker också ni är ambitiösa Muffe och miraclee, som jobbar fast ni mår illa och kräks! Det skulle jag aldrig orka/klara! Kan inte ens köra bil ju för att jag är så avtrubbad; av illamåendet och medecinerna... Obestämd Jag ligger mest och vilar jag... Detta trots att jag de flesta dagar bara spyr 2-3ggr, nu för tiden är det bara ngn gång ibland jag spyr upp allt på en dag.

Nnu ska jag iaf få hemkört ett gäng näringsdrycker, jag själv tycker väl egentligen inte att det behövs, men både BM och dietisten ville det, så jag får väl iaf pröva... Hoppas de inte är allt för äckliga bara...
    Gulle du! En eloge till dig också som kämpar på ditt eget vis! {#emotions_dlg.flower} 

Jag ska jobba dag + natt på hemtjänsten, ska bli så jäkla kul! Finns ju spypåsar till hands iallafall, o så får jag mycket frisk luft emellan "patienterna" också ;) Så de ska nog gå fint! Dagarna kommer gå snabbare också. Jag skippar medicinerna, hjälper inget ändå :( Och så kör jag me näringsdryckerna, dom är GODA! Dom jag har iallafall ;) Fortimel, fortimel yoghurt style (hallon, vanilj/citron) och fresubin :) Olika smaker på de först och sistnämnda. Choklad e godast dock. Men de håller mina värden i schack iallafall så jag e nöjd.

Jag e så sjukt glad över jobbet, gled in på en räkmacka på 75% och MÅNADSLÖN! Helt galet. + att nätterna ger SJUKT bra betalt, 1000 kr per natt ungefär utöver månadslönen när jag kör det.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma