• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-12-12 17:12:27 följande:
    Underbara bebisbilder tjejer. Å Cat, jag älskar också Villevallas kläder. Färgstarka men ändå ganska könlösa. Me like!! På tal om att boa så har vi satt ihop och bäddat spjälsängen idag. Å nu håller jag på och syr ett bebistäcke man kan ha på golvet och bebistäcke till barnvagnen. Insåg att vi hade både gammalt täcke och lakan vi inte använder, så saxen och symaskinen har åkt fram. Är ju trots allt i v 38 nu. Skulle ju kunna bli när som helst egentligen. Nu ska vi bara hämta skötbord och bilstol hos en vän, sen är vi mer eller mindre klara... :)
    Härligt! Hemma hos mig inviger katten allt som kommit fram. Just nu ligger han på fårskinnet och myser. Håller också med Villervallas kläder är toppenfina :) Snart är din bebis hos dig :)
  • Happiness
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-12 14:05:48 följande:

Gud va roligt o se era barn som ni fått när de va små =)
    Här är min största pojke, min stora knubbis på 4960g 55cmSolig

Man kan säga att min 2.a pojke va något "smalare" då han vägde 3410g o 49cm
    Vilken underbar liten knubbis *trånar*....Tycker bara de är så himla fina...smälter som smör i solsken. Våra fina knubbisar...Haha en riktig liten buddha
  • Happiness
    Underbara bebisbilder tjejer. Å Cat, jag älskar också Villevallas kläder. Färgstarka men ändå ganska könlösa. Me like!! På tal om att boa så har vi satt ihop och bäddat spjälsängen idag. Å nu håller jag på och syr ett bebistäcke man kan ha på golvet och bebistäcke till barnvagnen. Insåg att vi hade både gammalt täcke och lakan vi inte använder, så saxen och symaskinen har åkt fram. Är ju trots allt i v 38 nu. Skulle ju kunna bli när som helst egentligen. Nu ska vi bara hämta skötbord och bilstol hos en vän, sen är vi mer eller mindre klara... :)
    Vad du är duktig Kajsa som syr och grejar....du tar boandet till helt andra nivåer än oss andra. Nästa steg tror jag är att man sätter sig ner och sticker en kofta Ingen som gjort det? Får se vad som händer längre fram när boandet drar igång på allvar .

Själv har jag tillfredställt mig själv (haha) med ett par nya mammabyxor märke Mamaliscious. Inte dumt alls. Ska se om jag hittar en bild på modellen.
  • miraclee
    Fina bilder på era små (?) knoddar tjejer! ;)

Ego; Haft en händelserik helg! Haha. Ett par där båda har ADHD kan ibland bli riktigt spännande. Som igår. Vi va så förbannade båda två, skrek så jag knappt har nån röst idag, halva Ringvägen här på Söder lär veta vilka vi är nu, kaos. Men efter några timmar isär så va allt frid och fröjd igen, haha. Puh!

Lillkillen i magen sparkar mer o mer o de är så jäkla mysigt!! :D

Ny bild i magtråden finns nu också, söt liten kula! ;)

Imorn back to rutiner igen, skönt. Jobb för mannen och förhoppningsvis jobb för mig också, vet inte hur min rygg ska klara det men de får gå! :) Allt löööser sig!
  • Cat79
    Mysigt att boa in sig. Impad att du syr med :) Överkant för mig. Nu när jag är ledig blir det att bädda, tvätta o s v. Vi ska hämta vagnen i veckan med men det blir åkpåse dit först och täcke längre fram Kanske ska packa BB-väskan alt skriva en lista i veckan. Inte klokt vad nära det är nu Skrattande
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-12-12 18:07:42 följande:
    Fina bilder på era små (?) knoddar tjejer! ;)

Ego; Haft en händelserik helg! Haha. Ett par där båda har ADHD kan ibland bli riktigt spännande. Som igår. Vi va så förbannade båda två, skrek så jag knappt har nån röst idag, halva Ringvägen här på Söder lär veta vilka vi är nu, kaos. Men efter några timmar isär så va allt frid och fröjd igen, haha. Puh!

Lillkillen i magen sparkar mer o mer o de är så jäkla mysigt!! :D

Ny bild i magtråden finns nu också, söt liten kula! ;)

Imorn back to rutiner igen, skönt. Jobb för mannen och förhoppningsvis jobb för mig också, vet inte hur min rygg ska klara det men de får gå! :) Allt löööser sig!
    Haha jag ser detta spektakel framför mig....ni gav folket en riktig show....!!!! Ni skulle tagit betalt . Vad var det du var så in i norden förbaskad över? Känslorna skruvas ju upp en sisodär 1000 grader när man är gravid också...åt alla håll och kanter. Själv är jag inne i en gråt period där ALLT är så sentimentalt och vackert. HAha...ingen hejd på det hela. Komiskt!

Bebisarna kan ju höra röster nu (tror det är runt v24) så man får ju passa sig vad man säger. Men jag har märkt att om jag är orolig då är Sofia stilla men om jag gapar då rör hon på sig. Ska kolla in din magbild.. Skönt att komma tillbka i rutiner. Vad är det du jobbar med?
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-11 11:08:12 följande:
    men VÄNNEN då   trodde du visste att jag skulle till spec mvc 20.e för tul + hinnsvepning =) de starta ju min senaste förlossning.. å om de blir lika så kan de blir bebis senast om 11 dagar. Men då ska ja ha lika tur som sist

Nyår är inte än heller, men tänkte bara när ja byter veckor, för jul e på fre, nyår en fre, då bör ju ja byta på en fre?!

Ja jag vet att man byter när de slår om till som idag 37+0, MEN det öär ju lördag idag.. å på nyår blir de ju 40+0 eftersom ja har bf då borde inte ja byta på fredagarna dÅ?
    Inom sjukvården byter du ju på en fredag då de har bf 40+0... :) och fl har 39+6. När jag hade min gravräknare igång så satte jag bf på 29/9 fast jag hade bf 30/9 bara för att jag skulle byta veckor på rätt dag
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma