• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-12 18:35:46 följande:
    Haha jag ser detta spektakel framför mig....ni gav folket en riktig show....!!!! Ni skulle tagit betalt . Vad var det du var så in i norden förbaskad över? Känslorna skruvas ju upp en sisodär 1000 grader när man är gravid också...åt alla håll och kanter. Själv är jag inne i en gråt period där ALLT är så sentimentalt och vackert. HAha...ingen hejd på det hela. Komiskt!

Bebisarna kan ju höra röster nu (tror det är runt v24) så man får ju passa sig vad man säger. Men jag har märkt att om jag är orolig då är Sofia stilla men om jag gapar då rör hon på sig. Ska kolla in din magbild.. Skönt att komma tillbka i rutiner. Vad är det du jobbar med?
    Hahahaha ja alltså nu i efterhand skrattar jag åt de, så typiskt oss när vi väl blir sådär förbannade! Ska dra grejen snabbt men kort.. får försöka iallafall ;) (C är min man)

I fredags var vi på 25års fest för C's bästa kompis, vi var hemma kl 1 och han var införstådd med att vi skulle upp och iväg kl 9.30 dan efter. (Skulle på bröllop till en barndomsvän till mig, som han träffat 1-2 ggr kanske) Morgonen kommer och jag väcker honom 1 gång och 5 gånger, han säger 9.25 att han inte orkar åka me just då, han vill sova lite till. Helt ok iofs eftersom jag bara skulle fixa klänning till mig, men likförbannat blev jag sjukt irriterad då han LOVADE dan innan att orka upp den tiden.

Jaja, jag kommer hem igen 12.15 och hoppar in i en dusch, väcker honom IGEN 12.25 och säger att vi åker om senast 40 min. Han går upp surt för att han blivit väckt så sent, muttrar att han måste ha frukost o sätter sig i badet. Jag springer runt o fixar mig, gör frulle till honom samt försöker leta fram hans kläder som jag inte hittar. Han kommer ut 12.55 o är helt lugn. Jag försöker skynda på men han hittar inte heller kläderna han skulle ha (BRA planerat, verkligen!) det slutar med ett par stilrena jeans och en snygg pikétröja, det duger dock inte åt herrn så han blir SKITFÖRBANNAD o börjar skrika, vill inte gå på bröllopet o bli utskrattad osv.

Jag blir förbannad för han skriker på MIG som inte gjort de minsta fel, o säger att han får skylla sig själv som skulle dricka dan innan när han visste att vi skulle upp dan efter. Han blir mer arg o när vi kommer till Ringvägen me bilen öppnar han dörrn o hoppar ut (vi står vid ett rödljus då), jag TOKLACKAR o backar bilen (i körfältet.. hahaha!) och kör in på den enkelriktade gatan han sprang iväg på (jag kör alltså åt fel håll..) parkerar sen halvt på trottoaren o går ut o skriker på honom o komma tillbaka o sätta sitt arsle i bilen igen. Han kommer tillbaka o skriker utanför bilen, jag bryter ihop av ilska och frustration för nu är de bara 10 min kvar innan vigseln börjar! Och vi var inte ens framme.

Han VÄGRAR att följa med, jag är så arg så jag skakar. (Bebis låg o sov HELA tiden, ingen sammandragning ens, han vaknade på kvällen sen, haha!) Men jaja. Jag kör hem idiotjäveln som SOMNAR i soffan direkt. Aaaaah, behöver ja förklara hur arg jag blev då? ;) Jag öppnar alla fönster i vardagsrummet o tar bort täcket han lagt över sig så han ska frysa, sen tar jag me hans cigg så han inte har några när han vaknar, HAHAHA! Sen ringer jag hysteriskt bruden som säger att jag är så välkommen ändå på fikat, så jag åker dit och börjar gråta igen när jag kommer in, dom va sååå fina och jag va så ledsen för jag missade vigseln pga min idiot-adhd-man. Men det var ingen fara alls o dom va glada att jag kom alls, hon förstod läget då hennes numera man dagen innan gjort samma sak som C, hahahaa. Manligt syndrom? Suck.

Nä men de är kul nu i efterhand, men jävlar i mig va förbannad jag var. För att inte tala om honom.

Men sen kom jag hem till någon som skämdes REJÄLT, vi åkte o handlade o han lagade mat o lät mig välja vad vi skulle kolla för film på kvällen o allt, o när vi la oss låg han o skedade mig o klappade på magen haha, ångerfull jotack! ;)

Men de är ett spännande liv ibland, lite action sådär!
  • rontgensyrran

Happiness, jättesnygga byxor! Är så sugen på mina gamla kläder nu. Även om jag är införstådd med att det kommer definitivt att ta tid innan jag kan klämma i mig dem minsta jeansen jag har. Kanske kan man lyckas få på sig några av dem som är lite baggy om man har tur.

• LillaMy3
    Happiness skrev 2010-12-12 18:29:11 följande:
    De set ju superhärliga ut! Mamalisious sa du va? Skall minnas det namnet och inforskaffa när de vanliga byxorna börjar bli trånga (vilket de förvisso är lite redan, men magen skall nog få titta fram lite också ).
  • kajsalisa

Happiness; har också byxor från Mamalicious som jag älskar. Å vettiga priser är det också. Var har du köpt dom? Jag hittade mina på Lovely Mama på Övre Husargatan har jag för mig...

• PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-12-12 18:48:35 följande:
    Inom sjukvården byter du ju på en fredag då de har bf 40+0... :) och fl har 39+6. När jag hade min gravräknare igång så satte jag bf på 29/9 fast jag hade bf 30/9 bara för att jag skulle byta veckor på rätt dag
    ok. Låter lite knäppt att dem har så olika fast det ska vara samma grej. Men sak samma, man ska väl inte tänka så mycket

NU är det snart 7 dagar kvar till spec mvc, känns långt bort, men ändå så nära nu =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon

appropå mammabyxor så sålde ja ett par efter 1.a barnet tror ja de var. hade 2st, valde fel o sälja, för de ja har e sönder nästan totalt i resåren, alltså tyger e de hål på så resåren går på magen =( inte skönt o bara obekvämt. sen känns byxorna "stora"fast de borde k'ännas okej nu.. är 38 på de tror ja, har (36) annars, å tänkte första gången ja köpte att de va lika bra o ta en storlek större då.. å de känns ju onödigt o köpa nya... så ja springer mest runt me mjukbyxor, funka bra de me, förutom nrä de blir tight nertill ibland, även om dessa e bra, så kan de klia på magen av o till.

EN fundering jag har är . Varför de ska kännas som ömhet/svaghet eller hur man ska beskriva det på för sätt mellan benen vid de senor som man har  framtill emelllan... de känns inte nå vidare, å pga de så e ja svag i benen =/ svårtå beskriva men men...

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Muffe80

Hej tjejer!

Grattis till lilla Elias och såååå himla söt han var!!!

Tvillingarna helt gudomligt söta dem också!!!

Här har den lilla börjat sparka massor, så mysigt men det är himla obehagligt när den ligger långt ner och trycker på, hårt blir det också.
    sambon kände 4 sparkar häromdagen, skitcoolt

Annars är det väl som vanligt med spyor osv .... börjar vänja mig vid detta men nu lääängtar jag så efter bebis!
    V 21 på lördag, tiden springer fram verkligen!

Dagens fråga: på morgonen när jag spyr så kommer det inte upp ngt, eftersom jag inte äter ngt innan kl. 10. Men det kommer typ galla, slem och lite annat (ursäkta) och ev. vatten om jag druckit det på morgonen.
    Många mornar kommer det även lite blod, vet inte om det kommer från munnen som är lättblödande eller från magen.... vad tycker ni, är det värt att ringa ecxtra till bm för, eller ska jag ta det med henne om en månad när vi ska dit?

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-12-13 10:50:42 följande:
    Hej tjejer!

Grattis till lilla Elias och såååå himla söt han var!!!

Tvillingarna helt gudomligt söta dem också!!!

Här har den lilla börjat sparka massor, så mysigt men det är himla obehagligt när den ligger långt ner och trycker på, hårt blir det också.
    sambon kände 4 sparkar häromdagen, skitcoolt

Annars är det väl som vanligt med spyor osv .... börjar vänja mig vid detta men nu lääängtar jag så efter bebis!
    V 21 på lördag, tiden springer fram verkligen!

Dagens fråga: på morgonen när jag spyr så kommer det inte upp ngt, eftersom jag inte äter ngt innan kl. 10. Men det kommer typ galla, slem och lite annat (ursäkta) och ev. vatten om jag druckit det på morgonen.
    Många mornar kommer det även lite blod, vet inte om det kommer från munnen som är lättblödande eller från magen.... vad tycker ni, är det värt att ringa ecxtra till bm för, eller ska jag ta det med henne om en månad när vi ska dit?
    Ingen fara med att kräkas mindre mängder färskt blod. Däremot är det svart i färgen bör man oroa sig, likaså gäller när det kommer andra hållet. Förutom om man ätit en massa järntabletter eller rödbetor eller nåt sånt.

Antagligen är dina slemhinnor i halsen så sköra pga att du kräks så ofta så det blir små sår. Därav blodet. Jag hade inte vart orolig.
  • Bev
    Lallan skrev 2010-12-08 19:19:49 följande:
    Hoppas att allt gått bra för 2(3)barnsmamman idag

Här är mina små troll, pojken till vänster och flickan till höger. Vi kämpar på för att få dom att gå upp i vikt. Idag är dom 6 dagar gamla men ligger under födselvikten. Förhoppningsvis har det börjat vända men det lär behövas några fler sömnlösa nätter innan man kan slappna av.

Har nog glömt och säga; VILKA FINA BARN NI FÅTT! Sötnosar! Grattis Lallan.

Och alla andra fantastiska barnbilder, vilka gosingar. Gör ju verkligen inte så att man längtar efter sin lilla plutt

Idag har vi varit på vårt första lussetåg med lillan. Hon var såå fin våran lilla tjej. MYS MYS!

Hoppas allt är bra med er andra. Här är det ont i svank och trött, men lycklig över att vi snart ska bli 4 i familjen.

KRAM och glad lucia!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma