• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-08-05 20:14:20 följande:
    Mct, nej men är väl inte så vanligt att man går över tiden med tvillingar? Inte vad jag hört iaf. Och vi räknar med mars IOM wilda. Det roliga är att min man känner sig stressad inför förlossningen redan nu då andra brukar gå fortare.
    Näe förmodligen inte... jag kan inte fokusera så långt fram än...  :)

Stackars din man.... lång tid att oroa sig. ;)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79

Vi kapade en björk på tomten igår och tog reda på riset... idag har vi kört allting till återvinningen... fick lite ont i magen efter första lasset så sambon fick köra och tömma andra själv... hoppas det inte är nått farligt...

• MCT79

Godmorning... det magonda försvann så det var nog ingen fara. =)

Vad gör ni idag allihop?

Jag skulle behöva ett råd.. Nästa helg är vi bjudna på bröllop... i Falsterbo... jag bor lite nordväst om sthlm. Planen är att köra ner efter jobbet på fredagen till sambons föräldrar i halmstad, vi sover där natten till lördag och sen åker alla gemensamt vid lunch på lördagen för promenad på stranden... vigsel vid halv fem och sen "fest hela natten".. Vi åker tillbaka till Halmstad mitt i natten och sover sedan där för att på söndagen köra 54 mil hem igen... sedan jobba måndag morgon.

Hela mitt inre skriker JAG ORKAR INTE, JAG ORKAR INTE!!!

Jag är så sjukt trött och mår småilla hela tiden och bara tanken på att vara vaken från halv sju sju på lördagen (sambons mamma vaknar alltid äckligt tidigt och är inte tyst för fem öre, ställer sig och dammsuger tex...)  till jag vet inte men sambons mamma pratar om 4-tiden på natten ger mig PANIK! Jag pallar just nu 6-7 timmar innan jag behöver vila..  Sambon förstår inte alls... "det är ju bara en dag"... nej det är hela jävla helgen och sen kommer en jobbvecka på det....

Vad ska jag göra?? Sen undrar jag vad jag har för blodvärde egentligen... mitt tandkött är mer vit/rosa än något annat... :(  Jag brukar ha högt, omkring 140-150 men efter skrapningen vet jag att det var 116... sen plussade jag ju 10 veckor efteråt...

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-08-07 09:52:06 följande:
    Är det någon nära som ska gifta sig? Jag var också sjuuuuuuukt trött fram till v 14, gick o la mig kl sju varje kväll o fick ingen förståelse alls (förren jag bröt ihop av trötthet o skällde ut mannen efter noter). Åk ner o var med på vigseln, åk till ett eget hotell på kvällen o sov länge, låt sen sambon köra hem så du får vila då också..? Det är faktiskt inte bra att stressa upp sig o göra mer än man orkar, ta hand om dig o dina små räkor, skit i om de andra blir sura! Kram!
    Det är en kusin till min sambo, jag har träffat henne 1 ggr för ett par år sen.
    Evve81 skrev 2011-08-07 16:40:37 följande:
    MCT: Åh vad jobbigt men kolla blodvärdet för jag brukar också ligga högt men var ju nere på 80 efter mitt ma och blev gravid typ 3 månader efter mitt HB var OK men inte ferritinet och det beror nog på mitt MA så kolla upp det direkt! Kan ni inte ta varsin bil till bröllopet så du kanske kan åka hem när du inte orkar mer`??+

Mabaja: Grattis till lyckat VUL:
    Har såna vansinniga krypningar i benen och får som elektriska stötar i armarna när jag ska sova nu. Har kollat runt lite och det verkar kunna vara järnbrist? Inte vet jag.... Inskrivning på torsdag!
    Mmmbop skrev 2011-08-07 18:24:37 följande:
    MCT, förslaget om hotell var väl inte helt dumt. Om ni har råd förstås. Måste ju finnas något i Falsterbo? Då kan du sova länge på lördagen, ta det lugnt och sedan gå hem när du behöver.
    Näe det är en bra idé. Nackdelen är bara att vi 1. inte direkt har råd. men ffa 2. vi måste  ha två bilar som går tillbaka på natten mot Halmstad. Dt här är redan uppstyrt av svärmor... in i minsta detaljt... om vem som ska sitta i vilken bil.. Det är jag och sambon, hans bror+fru, hans föräldrar, deras farfar, och sen en vän till familjen....
    Så min sambo och svärfar ska köra. Jag tjatade mig från att slippa pga trötthet...
    Vi har bråkat en del om det här idag... jag bestämmer mig på torsdag...
  • MCT79

Mjooo.... jag är så himla kluven bara....

• MCT79
    Labolinas skrev 2011-08-07 20:28:24 följande:
    MCT79:

Jag tänker så här, lite olika alternativ att fundera över om du hemskt gärna vill åka:

1) Finns möjlighet för dig att ta ledigt på måndagen så du kan återhämta dig lite extra?

2) Finns möjlighet att vila en stund på kvällen, mellan t ex vigsel & fest (någonstans där du kan lägga dig en stund & slumra)? 

3) Kan kanske den ena bilen köra lite tidigare än mitt i natten (framförallt om de vet hur trött du är), kanske vill fler åka hem i lagom tid? & passa på att sova på upp & nerväg i bilen

Om du inte känner dig hundra på att åka, gör då inte det - det är inte din bästis som gifter sig precis och du måste ju känna att du orkar, annars blir det ändå inget kul. Hoppas du kommer fram till ett bra beslut för Dig!!    

Jo det var min plan.. men att en extra semesterdag mitt i pågående semesterperiod inom landstinget visade sig vara kööört. Vi har många sjuka dessutom..

Jag har övervägt kudde och filt och helt sonika gå ut och lägga mig i bilen en stund... samtidigt kommer det frågas om var jag tog vägen och den här dan ska handla om brudparet, inte vår gravidtete.... så känner jag iaf... Vi har ju bara berättat fr de närmaste och tänkte inte outa det på bröllopet precis...

Sista punkten är under bearbetning.. svärmor hade ju gjort en "färdig plan" över hur vi skulle fördelas i bilarna...omständigt javisst... ska se om det går att göra om..  deras farfar ska ju med och är 88... han lär ju inte palla hela natten heller...
    Är det omöjligt att lösa med bilbiten så stannar jag helt sonika här uppe.
  • MCT79

Ohh idag såg jag en yttepytte på jobbet... 2,5kg... snittad prematurt pga att vi måste starta mammans behandling.... men ohhhh så fiiin!

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-08-08 14:40:13 följande:
    det är väl den sizen du får räkna med på dina småttingar
    jaaa det kan tänkas... då kan vi köpa en enkelvagn till en början... hihi!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-08-08 14:54:50 följande:
    MCT: Har du funderat något över vagn?
    gud nej...
    Bellas7 skrev 2011-08-08 15:08:00 följande:
    Skrämmas lite MCT :) där är en i tvillingtråden som är 38 v hennes två flickor ligger närmare 4000g haha och tror det är igångsättning i morgon för henne. Sen fick en i en annan tvillingtråd tvillingar för någon vecka sedan. Flickan vägde 3000g och pojken 4910g i v 36+4. Så det kan bli vilket som hihi
    haha, jo fast det är ju bättre....för bebisarna...=)
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-08-08 16:30:59 följande:
    MCT tänk förlossning :))
    Du då? Du ska ju ha ut tre stycken på 4700 vardera!  :P

Jag ska övertala mina att ligga på tvären. Sådeså! ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma