• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Vet ni vad RÄDD jag blev idag???

Lilleman älskar clementiner och mannen skalade en åt honom och lillkillen blev så glupsk att han stoppade in 2 klyftor som fortfarande satt ihop i munnen...OCH DET FASTNADE I HALSEN!!!

Det kändes som en evighet innan han kräktes upp dem där klyftorna...lite luft fick han eftersom han grät panikartat, men fyyyyy faaaaaan säger jag bara! Jag satt med honom på golvet och höll honom över knät och dunkade i ryggen och varje gång han grät till trodde jag att det hade lossnat bara för att inse att det fortfarande satt fast Till slut kräktes han och då kom den upp....jävla clementinbit!

Altså, det kändes ju som en evighet och när sånnt här händer så är jag väldigt lugn och systematisk, men jag hann fan tänka "Nu dör han ifrån oss" för jag läste en gång om en liten pojke som dog för han satt en korvbit i halsen och det flög genom mitt huvud Sedan satt jag jätte länge och bara kramade min lilleman....shit vad skakis jag blev efteråt....

Tur att det gick bra altså och när han såg sin spya blev han upprörd för jag lät honom inte ta den biten clementin Han fick sitta vid bordet sedan och fick resten av clementinen serverad på tallrik och skuren i små bitar kan jag tala om...mammas lilla hjärta liksom

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Lallan skrev 2010-12-15 17:34:10 följande:
    Kikar in lite flyktigt och ser mig själv bli omnämnd

Det går framåt här hemma,tjejen äter numera som en häst och har förhoppningsvis nått födeselvikten tillpå fredag då dom ska vägas igen. Pojken är lite kinkigare och svårare att få i mat. Han äter lite och kan vara slö emellanåt. Förhoppningsvis piggar han på sig nu ikväll annars så blir det tvångsmatning inatt igen ngt vi precis gått ifrån och tyckte att det började funka ändå

I övrigt sitter vi mest och myser hela dagarna
    Åh så mysigt!!! Hoppas att han inser snart att det är mycket roligare att vara glupsk än att bli tvångsmatad..han får lära sig av systra sin.

Du får gosa dem lite från mig med...pluttarna!

*kram till dig*
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-15 19:00:34 följande:
    Nämen gumman då...vilken otur! Åh...brutit benet? Mår han bra för övrigt? Så typiskt innan jul och allt....stackars er! Och måste det opereras? Jag håller er i mina tankar!

Vet du vännen, vi tar vår fika när det passar, ingen brådska alls. Se till att NI mår bra hela familjen, det är viktigast!

*bamsekram*
    jo han mår bra! det är mest jag som mår skit då allt faller över mina axlar! jag måste ju ordna med allt här hemma och dessutom oroa mig för vår ekonomi... och nalkas ju långtidssjukskrivning...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-15 19:14:32 följande:
    jo han mår bra! det är mest jag som mår skit då allt faller över mina axlar! jag måste ju ordna med allt här hemma och dessutom oroa mig för vår ekonomi... och nalkas ju långtidssjukskrivning...
    Fy vännen. Hur lyckades han med att bryta benet? Förstår att det känns stressigt med en på mammapeng och en sjukskriven. Fast om man ska försöka hitta något positivt i eländet så får ni massor med familjetid nu en tid framöver. Men ja...fan också. det finns ju trevligare anledningar till familjetid än ett brutet ben.

*kram*
  • Happiness
    ODD: Skönt att du mår bättre idag....och att du och mannen fick pratat igenom saker och ting (även om han inte rikigt  slog huvudet på spiken). huvudsaken är ju att du får lugn och ro igen

Vi har precis kommit hem från lussefirande på barnen skola. de var så himla söta. tycker fröknarna är fatastiska som orkar sätta upp skolpjäser och luciatåg med 45 barn (2 klasser). Kram

Sofy: Hur går det fördig? Något nytt om ditt tillstånd?

Lallan: vad härligt det låter att bara sitta och mysa med bebisarna. *längtar*
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-15 19:24:54 följande:
    Fy vännen. Hur lyckades han med att bryta benet? Förstår att det känns stressigt med en på mammapeng och en sjukskriven. Fast om man ska försöka hitta något positivt i eländet så får ni massor med familjetid nu en tid framöver. Men ja...fan också. det finns ju trevligare anledningar till familjetid än ett brutet ben.

*kram*
    han spelade hockeybockey med jobbet och fick ett felskär så ramlade och fick benet under sig och en motspelare över sig! Ja jag är glad att han är hemma men det är pga fel orsak! Tyvärr! :(
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-12-15 20:42:19 följande:
    han spelade hockeybockey med jobbet och fick ett felskär så ramlade och fick benet under sig och en motspelare över sig! Ja jag är glad att han är hemma men det är pga fel orsak! Tyvärr! :(
    Ajajaj. Allt med brutna ben är min mardröm. Bröt båda fotlederna förra året som jag nog sagt förr och jag är så jäkla rädd att göra det igen. Egentligen inte för smärtan för den är OK men bara att känna när foten går av. Ouch.

Förstår om det känns tungt för dig nu. Men hoppas din man har ett friskt ben iaf det underlättar rätt mkt, oftast kan man ju få stödja på gipset efter ett tag (speciellt om man opererats) så då kan han förhoppningsvis ta sig runt hemma rätt OK. Första gången hade jag en illa stukad fot och ett brutet ben då jag fick försöka åka runt på rumpan i över en vecka innan jag hjälpligt kunde stödja mig på kryckorna. Tänk om vi haft en liten också? Hu.
    Nä. skickar dig massa uppeppande kramar.
  • rontgensyrran

Usch..vilken natt!!!! Massviss av sammandragningar och mensvärk som varit starkare  i samband med sammandragningarna! Bebis ska ju inte komma än på 3 veckor!!!!! Och den får bara inte komma förrens innan nyårsafton! Ines hör på vad mamma säger!!!

Kan det bero på att jag var lite överaktiv igår? Jag har haft liknande sen en vecka tillbaka men i natt var det mycket värre.

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-12-16 09:50:12 följande:
    Usch..vilken natt!!!! Massviss av sammandragningar och mensvärk som varit starkare  i samband med sammandragningarna! Bebis ska ju inte komma än på 3 veckor!!!!! Och den får bara inte komma förrens innan nyårsafton! Ines hör på vad mamma säger!!!

Kan det bero på att jag var lite överaktiv igår? Jag har haft liknande sen en vecka tillbaka men i natt var det mycket värre.
    Oj oj, ska du kanske ringa in och kolla med BM eller läkare?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma