• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-12-15 13:19:35 följande:
    PvMS: Det låter spännande! Jag håller mina tummar att det drar igång ikväll då, du får lova att hålla oss uppdaterade

*kramisar*
    Ja, det är verkligen spännande, men man blir ju så negativ bara för man inte känner något.. men ja får lov o tänka på hur de va sist... å inte bli besviken bara för de gick sist så lätt. =)

Shit du skriver ikväll... o ja stirrar som en som sett ett spöke haha, e i chock   Jadå ja ska uppdatera i den mån ja kan =))

*kraam*
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Pancakes
    Odetta skrev 2010-12-15 11:05:06 följande:
    Han är bara bäst min älskade man...jag måste verkligen lära mig att släppa mitt förflutna och slappna av lite.
    Det känns skönt att höra att du känner igen dig och att det har blivit bättre för dig med åren. Jag vill också dit!

*stora stora kramar*
    Absolut, man glömmer det gamla och när man har en vettig karl som gång på gång bevisar att han inte är så där så släpper man det till slut. Vi har varit ihop i nio år nu så det är ju en tid att bygga upp förtroende på så klart. Men i alla fall...jag har inga paniktankar kvar från förr. Mitt ex blev aggresiv mot folk när han drack och skulle slåss om det var nån kille som tittade på mig och sånt där så det var sånt jag förknippade med alkohol förut. Men inte längre!

Vad skönt att höra att det känns bättre nu! Han verkar så vettig och fin din man!
  • Pancakes
    Odetta skrev 2010-12-15 11:34:41 följande:
    Och jag fortsätter att spamma lite när ingen annan gör det

Någon här som är kreativ???

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m56154952.html

*kramkram*
    Åh, vad roligt att få ett ansikte på dig :) Du har samma vänlighet i ögonen som du utstrålar här i tråden! Tycker du har fin ansiktsform och inte alls behöver se smalare ut!! Men om jag utgår från mig själv så tycker jag att jag ser smalast ut i ansiktet när jag har plattångat rakt hår med benan typ 2 cm från mittbena och håret hänger fram i flikar lite in mot ansiktet. Typ Rachel-i-vänner-frisyren. Köpte en fantastisk plattång hos min frisör, en GaMa. I love it!
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-12-15 09:04:25 följande:
    Hur mycket hade ni gått upp i v 20 ungefär?
    Jag hade också gått upp ca 3kg. sedan har det inte blivit mer, och jag går in i v 27 i morgon...
  • Längtan efter liten

Oj det var inte igår jag var här inne..
    Sitter inte vid datorn längre så missar en hel del.

Hur går det för alla? har det hänt något roligt eller tråkigt den senaste tiden?
    Kram

Längtan efter liten är stor
  • färnik
    Längtan: Här händer det alltid massa saker! =)

Roligt! Flera fina bebisar! toksnippa, lallan och 2barnsmamma84 har alla tre fått underbara småttingar!

Tråkigt... Ja det tråkigaste det senaste, är väl att havsklippans RUL inte verkade riktigt ok, utan de får genomgå FVP mm för att se vad som ev felas deras lilla...

HAVSKLIPPAN: Hur går det för er, har ni fått veta ngt mer!+ Tänker på er!
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-12-15 13:00:12 följande:
    Haha, jinxa dig inte med hur många platser ni har i familjebussen...bara för det blir det tvillingar nästa gång

(På tal om tvillingar...undrar hur det går med Lallan och hennes sötisar)

*kram*
    Kikar in lite flyktigt och ser mig själv bli omnämnd

Det går framåt här hemma,tjejen äter numera som en häst och har förhoppningsvis nått födeselvikten tillpå fredag då dom ska vägas igen. Pojken är lite kinkigare och svårare att få i mat. Han äter lite och kan vara slö emellanåt. Förhoppningsvis piggar han på sig nu ikväll annars så blir det tvångsmatning inatt igen ngt vi precis gått ifrån och tyckte att det började funka ändå

I övrigt sitter vi mest och myser hela dagarna
  • Cat79

Lallan: Mysigt att du kikade in här. Har ni några namn klara på era små liv? Då hoppas vi båda kommer igång ordenligt med maten och når födelsevikten inom kort.

Idag var jag på bebisbio och det var trevligt. Ganska lugnt med skrik o s v så det var skönt och min bebis i magen levde rövare ett tag i början innan han/hon vande sig med ljudet.

Hoppas alla mår bra i vinterkylan.

• Mabaja

Odd; jag avvaktar med att svara om tisdag. Mannen bröt benet igår så ska in på ny bedömning imorgon om operation. Ser det bra ut blir det operation på fredag, annars nästa vecka!

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-15 18:50:42 följande:
    Odd; jag avvaktar med att svara om tisdag. Mannen bröt benet igår så ska in på ny bedömning imorgon om operation. Ser det bra ut blir det operation på fredag, annars nästa vecka!
    Nämen gumman då...vilken otur! Åh...brutit benet? Mår han bra för övrigt? Så typiskt innan jul och allt....stackars er! Och måste det opereras? Jag håller er i mina tankar!

Vet du vännen, vi tar vår fika när det passar, ingen brådska alls. Se till att NI mår bra hela familjen, det är viktigast!

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma